Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackaren
Jag har precis börjat deffa och kör en timme på crosstrainer ganska intensivt med intervaller svettas väldigt, nu undrar jag ska jag komplettera med nått efteråt som tex köra ett pass rygg & mage eller ska jag köra längre på crosstrainern då målet ändå är att gå ner i vikt.
Förövrigt så är jag ca: 188cm och väger 118kg jag vet det är för jävligt... målet är 95kg sen har jag ju delmål emellan men ja ni vet jag har en brant uppförsbacke framför mig..
vill ha råd nu!!
mvh
Styrketräning är väl aldrig fel men försök få lite tid mellan cardio och styrketräning om du nu vill vara optimal. Ska du gå ner så är det ett kcalunderskott du är ute efter, crosstrainern hjälper ju till med detta men du måste fortfarande se över kosten. Äter du mer pga att du tränar så är det ju inte säkert du uppnår kcalunderskott, så få koll på kosten skulle jag säga du vinner mest på. Skaffa en våg, bokför allt du äter och du kommer ganska snabbt märka att allt småätande försvinner och du börjar tänka lite på vad du stoppar i dig, speciellt om du ska försöka få i dig tillräckligt med protein och en "bra" fördelning på protein/kolhydrater/fett.
Sen kunde du ju testa något mer motiverande än crosstrainer, gör något du eventuellt har nytta av. Att stå å vifta med ben+armar är ju inget man direkt gör i dagliga livet, löpning/cykel/simning är ju så mycket roligare än nån crosstrainer plus att det kan du ha nytta av. Du kommer ju även ut i naturen på det sättet och möter säkert många andra trevliga motionärer.