Citat:
Ursprungligen postat av SvenssonAspierant
1000 Watts HPS till småttingar? Oj vad stackarna ska ha stekts! Om mina en månad gamla småttingar råkar få fyra timmars ickediffuserad förmiddagssol genom fönstret så blir några av dem röda... De största ligger strax under centimetern i längd nu, och jag har nu börjat ge dem lite morgonsol.
Kan däremot tänka mig att större exemplar svarar väldigt bra på lampan i vegetativ tillväxt.
Vilken storlek har dina kaktusar när de först hamnar under HPS:n? Runt 20cm eller?
Har du inga bilder på ditt kaktusbestånd som du skulle kunna lägga upp Niggaplis? Som inspiration för oss simpla lysrörsodlare

Jag har i princip två odlingar nu förtillfället.
Ett i Stockholm där jag odlar upp småttingar med lysrör och sedan ett uppåt landet vid landstället där mina big boys huserar.. Jag har växthus där, vilket jag tycker alla kaktusodlare borde införskaffa på bums

om förhållanden är rätta. Tack vare vänner och grannar upppe där slipper jag vara närvarande vid odlingen mer än vad som krävs.
Jag har erkänt mina optiska tillkortakommanden

förut i en annan tråd men kan säga det igen.
Jag har ingen digitalkamera och min systemkamera har inte fungerat dom senaste 5 åren.. Det känns fel att foto mina vackra plantor med kanske världens mest crappy mobilkamera som jag har!
1,8 megapix my ass.. Nigga please..hehe
Jag brukar flytta upp mina plantor norrut när dom är sådär 15-25 cm.