2010-05-18, 12:15
Citat:
Tycker synd om dig som får så lite svar i din tråd. Jag hade gärna hjälpt dig vidare, men det är galet svårt när man inte har tillgång till datorn fysiskt.. De eventloggar du postade har förmodligen ingenting att göra med de oväntade omstarterna. Om du misstänker att någon logg kanske har med det att göra kan du kolla upp event-id’t på http://eventid.net (mycket bra sida).
Ursprungligen postat av 669
Ja, jag formaterade datorn för ett tag sen. Blev ingen skillnad.
Jag kollade loggarna och verkade vara mycket systemfel av DistributedCOM (Behörighetsinställningarna datorstandardvärde ger inte behörighet Lokal Aktivering för COM-serverprogrammet med CLSID) och Service Control Manager Eventlog Provider. (Tjänsten Windows Update stannade under start.) Det var lite grejer från EventLog men där står det bara att datorn stängdes av oväntat.
När det gäller varningar så var det mycket av Windows Media Player Network Sharing Service, fast jag tror det är att jag kopplat min xbox 360 med datorn. Annars var det också mycket varningar av RestartManager (Det går inte att starta om programmet "C:\Config.Msi\2bd06.rbf" (pid 2508) - Programmets SID matchar inte ledarens SID).
Jag kommer nog köpa mer saker för datorn efter jag sålt skrivaren på blocket, men eftersom jag är en fattig student på studiebidrag så har jag inte mycket pengar att lägga ut på det här.
Skulle gärna vilja lämna in den på Elgiganten men de asen försöker alltid hitta ett sätt att lägga felet på mig när man bara har reklamationsrätt.
Jag kollade loggarna och verkade vara mycket systemfel av DistributedCOM (Behörighetsinställningarna datorstandardvärde ger inte behörighet Lokal Aktivering för COM-serverprogrammet med CLSID) och Service Control Manager Eventlog Provider. (Tjänsten Windows Update stannade under start.) Det var lite grejer från EventLog men där står det bara att datorn stängdes av oväntat.
När det gäller varningar så var det mycket av Windows Media Player Network Sharing Service, fast jag tror det är att jag kopplat min xbox 360 med datorn. Annars var det också mycket varningar av RestartManager (Det går inte att starta om programmet "C:\Config.Msi\2bd06.rbf" (pid 2508) - Programmets SID matchar inte ledarens SID).
Jag kommer nog köpa mer saker för datorn efter jag sålt skrivaren på blocket, men eftersom jag är en fattig student på studiebidrag så har jag inte mycket pengar att lägga ut på det här.
Skulle gärna vilja lämna in den på Elgiganten men de asen försöker alltid hitta ett sätt att lägga felet på mig när man bara har reklamationsrätt.
Jag blir lite skraj när jag läser ”Fujitsu Siemens” – har själv erfarenhet av det märket med i princip samma komponenter (kanske t.o.m. samma modell?) där moderkortet var kasst. Denna dator vägrade visa någon bild - grafikkorts-sloten var trasig. När moderkortet byttes ut fungerade den utmärkt (gick på garanti – Elgiganten).
Du säger att du helst inte vill lämna in den på Elgiganten (vilket jag iofs. Förstår), men har du någon garanti på datorn? Om du har det så måste du i princip lämna in den. Det är ju tyvärr så att byter du ut någon komponent i datorn så går garantin automatiskt ut.
Jag misstänker dock fortfarande att det är moderkortet som strular, men jag har samtidigt ingen erfarenhet av något liknande problem. Du märker inte att datorn hänger sig, ger felmeddelande eller något annat tecken innan datorn slår av/sätts i det konstiga ”viloläget”?
Ett tips kan vara att kolla upp märke och modell på ditt moderkort alt. datorn och söka på internet efter andra med liknande problem. Kan vara ett vanligt problem och då brukar även svar finnas.
Har du garanti – lämna in datorn. Saknar du garanti – byt ut moderkortet, helst annat märke och annan modell.
Lycka till mannen!