Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Jag vet att reglerna i sig även gäller på IRC kanalen men på undantaget för reglen står ["B]med undantag för användare som själva publicerat dessa uppgifter i forumet.[/b]"
Det gäller naturligtvis även IRC-kanalen, något annat vore orimligt. Visst, det skulle kunna förtydligas så att man slipper missförstånd, men jag tycker i alla fall att det är tämligen uppenbart. Ibland måste man använda sitt sunda förnuft (obs! inte riktat till just dig!).
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Å andra sidan har jag jävligt svårt att se hur man kan göra en sammankoppling av "misstag"
Läs mina tidigare inlägg.
Citat:
Är det så jävla svårt att hålla sig ifrån att skriva användare X och y är samma person eller andra liknande formuleringar?
Det kan som sagt ske av misstag. Säg att du skickar mig ett PM och undertecknar det med <namnpåalternativtkonto>. Om vi då sitter och snackar skit i IRC-kanalen vid ett tillfälle några veckor senare kan det vara lätt hänt att jag råkar skriva "ska vi gå ut och ta några bärs ikväll, <alternativtnamn>?" riktat till dig.
Ovanstående exempel är fullt med brister men jag kom inte på något bättre. Poängen är i alla fall att inte alla outningar behöver ske med flit.
Citat:
I längden handlar det även om huruvida man ska bry sig om när andra får sina konton sammankopplade, varför ska jag rapportera ett sammankopplingsinlägg, den drabbade kanske tycker att sammankopplingen är helt OK?
Det är extremt ovanligt att det sker så att dra det till sådana extrema längder är bara löjligt.