Citat:
Ursprungligen postat av Janus-Richmond
Hej. Har haft en del problem med min dator i form av att diverse olika småprogram vägrar fungera (pokerprogram i synnerhet). Det verkar inte vara något virus eller så som ligger bakom problemet utan det är säkert jag som tagit bort program som jag trodde var onödiga men visade sig ha en funktion.
Eftersom jag inte har så mycket som jag behöver ha kvar på datorn tänkte jag installera om datorn för att försöka få den "som ny".
Nu tipsade dock bror min om att jag kanske kunde prova en "systemåterställning". Gick in via kontrollpanelen och hittade funktionen men det ser bara ut som att man kan återställa systemet ett par dagar. Jag skulle helst vilja återställa det tills datumet då jag köpte datorn.
Anledningen till att jag helst gör detta framför en ominstallation är för att jag inte har en XP-skiva utan skulle behöva ladda hem en isf.
Går det att göra systemåterställning långt bak i tiden (1 år +)?
Hur gör jag det isf? Såg att man kunde lägga in egna "återställningspunkter", men stod bara att man skulle lägga in en beskrivning av punkten, inte något datum?
Har en Acer laptop med Windows XP
Har du originalinstallationen kvar så kommer du in i Acer Recovery genom att trycka alt + f10 vid uppstart. Glöm det där med systemåterställning, ditt problem är nog större än att det skulle fixa det.