Kan minnas att jag använt ordet "joråsattäää" bra före 2000-talet. Sattee eller sattää det är bra.
I mening att någon frågar -Hur mår du ?
Man är inte helt hundra på en mår, det är av och till, men bra.
Lätt svar blir, Joråsattää det e bra. Stavningen av ordet finns väl inte direkt, men det används flitigt norr om dalälven.
Som talande ovan säger, ordet kommer fram när den pinsamma tystnade kommer på tal.
Väldigt märkliga situationer, Joråsattäääää nu ska ja lägga mig