2010-04-01, 18:05
Medlem
lanzers avatar
Hej...

Varje gång jag startar datorn och när den loggats in i windows så blir min skärm svart i en sekund efter att skrivbordet och det har laddats. Förmodligen för att ATI startas. Sedan blir det som vanligt igen. Är det normalt att det blir så? Går det att göra så att den bara startar utan att skärmen gör så?

Sedan när jag stänger av datorn så låter det ibland som när man släcker/tänder en lampa (vet ej varför eller om det är datorn eller lampan) och skärmen knakar till lite som när man tar på den och ska vrida vinkeln.. Varför blir det så? Är det normalt?

Har ni varit med om detta? Varför blir det såhär? Går det att göra så att det inte blir så. (Det känns som att skärmen refresha's lite snabbt när ATI startas. Svårt att förklara..
Citera
2010-04-01, 20:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har aldrig upplevt detta, men blev lite nyfiken på detta.

Hur gammal är datorn och komponenterna?

Hur gammal är och vad för bildskärm talar vi om i detta fall?

Den tänds upp och du kan se hur Windows läser in skrivbordet, stämmer detta?

Vilket operativsystem talar vi om här?
Citera
2010-04-01, 21:20
Medlem
Plottis avatar
Troligen är det ATI som laddas som gör det. Testat att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet?
Citera
2010-04-02, 00:42
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har aldrig upplevt detta, men blev lite nyfiken på detta.

Hur gammal är datorn och komponenterna?

Hur gammal är och vad för bildskärm talar vi om i detta fall?

Den tänds upp och du kan se hur Windows läser in skrivbordet, stämmer detta?

Vilket operativsystem talar vi om här?

Datorn är väl några år gammal, bildskärmen är en Samsung Syncmaster 2043NW 20". Jag loggar in i Windows och skrivbordet laddas upp, sedan efter någon sekund blir det svart i 1 sek och sedan är det som vanligt igen. Windows XP Professional SP3

Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Troligen är det ATI som laddas som gör det. Testat att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet?

Jag tror också att det är ATI som gör det, men varför måste det blir svart en sekund. Den säger att den inte kan hitta någon bättre drivrutin än vad det är. Har ett ATI Radeon XPRESS 200 Series.
Citera
2010-04-02, 01:48
Medlem
lanzers avatar
Hittade inte "redigera" alternativet. Har ni tagit bort det nu mod? Använder temat "Natt".

Hursomhelst, jag uppdaterade drivrutinerna till mitt grafikkort och startade om datorn. Det blir fortfarande samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in