2011-06-02, 23:34
Medlem
Dessemawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
Det som dock verkligen SUGER med djm 350 och 400 är att dom är obalancerade..

vad menar du med obalanserade?
Måste passa på att fråga dig också; vad tror du om att köra djm 350 med cdj 200-spelare? Har 350-mixern, och att köpa 350-spelare ligger lite över min budget.

Mvh dessemawl
Citera
2011-06-02, 23:46
Medlem
DrBums avatar
Oblanserade, betyder att dom bara har RCA och inte XLR. Dvs. att ljudet inte har någon referensepunkt i form utav gemensam jordning med andra signalenheter.

Vad det kommer till modeller så är det som alltid plånboken som ställer till det.
Kan låta konstigt, men att ta ett lån på banken är inte helt omöjligt för att köpa loss sakerna.
Då kan man ofta gå upp ett steg till.

Annars så funkar CDJ200 bra!
Citera
2011-06-03, 10:38
Medlem
Dessemawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
Oblanserade, betyder att dom bara har RCA och inte XLR. Dvs. att ljudet inte har någon referensepunkt i form utav gemensam jordning med andra signalenheter.

Vad det kommer till modeller så är det som alltid plånboken som ställer till det.
Kan låta konstigt, men att ta ett lån på banken är inte helt omöjligt för att köpa loss sakerna.
Då kan man ofta gå upp ett steg till.

Annars så funkar CDJ200 bra!

bra, för funtar på att börja med ett par 200 och sedan se om man sen vill uppgradera, beroende på hur bra man blir osv och pioneer verkar ju vara det som gäller, så köper hellre ett par cdj 200 än ett par "bättre" reloop-spelare för samma pris eller liknande, hehe
Citera
2011-07-21, 16:19
Medlem
Cyones avatar
jag är lite inne på att köpa DJ prylar jag också.

Men själv anser jag CD va lite av ett utdöende format och det är Digitalt Mp3 på datorn eller vinyl som gäller.

Jag letar själv efter en vettig nybörjar Midi-controller som funkar bra med traktor eller virtual DJ. har kollat på Native intruments egna 'Traktor Kontrol S4' som verkar helt suverän men dock ganska dyr. Kanske skall börja med något lite billigare..
Citera
2011-07-21, 16:26
Medlem
dasbandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyone
jag är lite inne på att köpa DJ prylar jag också.

Men själv anser jag CD va lite av ett utdöende format och det är Digitalt Mp3 på datorn eller vinyl som gäller.

Jag letar själv efter en vettig nybörjar Midi-controller som funkar bra med traktor eller virtual DJ. har kollat på Native intruments egna 'Traktor Kontrol S4' som verkar helt suverän men dock ganska dyr. Kanske skall börja med något lite billigare..

kan starkt rekomendera s4an. Själv har jag nyligen sålt mina cdjs för att köpa en s4. Det som man inte tänker på när det gäller djgear i början är ofta hur mycket man kan "progressa" på just det gearet man köper. Jag började med ett par cds och en battlemixer men insåg rätt fort att jag ville
"gå vidare" och därav blir det en s4a eftersom man får så sjukt mycket med på den. Rekomenderar den starkt då inga andra kontroller slår den.
Senast redigerad av dasbandit 2011-07-21 kl. 16:32.
Citera
2011-07-21, 16:35
Medlem
Det problemet som torde kunna bli aktuellt med S4an är dess kvalitet. Allt-i-ett-deal för under åtta tusen känns för bra för att vara sant. Det skall tilläggas att jag inte har testat den live än, så rätta mig gärna!
Citera
2011-07-22, 12:38
Medlem
dasbandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzzed
Det problemet som torde kunna bli aktuellt med S4an är dess kvalitet. Allt-i-ett-deal för under åtta tusen känns för bra för att vara sant. Det skall tilläggas att jag inte har testat den live än, så rätta mig gärna!

Har själv pillat på den ett antal gånger hos polare som har den och kan säga att jag är klart imponerad. Jogweelsen slår helt klart jogsen på cdj350/400 och lutar mer åt kvaliteten på cdj2000 när det gäller rörligheten. Kvaliteten på allt tillsammans är ungefär som pioneers grejer vilket gör att jag är klart imponerad över priset.
Har även läst trådar på andra forum om folk som bytt ut crossfader mm vilket gör att jag inte tror att det blir några problem om någonting gått sönder.
Citera
2011-07-23, 12:09
Medlem
Inte rent det värsta då med andra ord!

Själv är man inne på att köpa en ny 4-kanalsmixer, men har viss problematik i att välja. Tyckte DJM700 kändes lite för vek gällande kvalitén på volymfaders, men det torde hålla. Man kanske skulle ta en kik på både S4an och Pioneers dito, det kanske är dags att slänga ut skiv- och cdspelarna
Citera
2011-07-24, 15:56
Medlem
Cyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasbandit
kan starkt rekomendera s4an. Själv har jag nyligen sålt mina cdjs för att köpa en s4. Det som man inte tänker på när det gäller djgear i början är ofta hur mycket man kan "progressa" på just det gearet man köper. Jag började med ett par cds och en battlemixer men insåg rätt fort att jag ville
"gå vidare" och därav blir det en s4a eftersom man får så sjukt mycket med på den. Rekomenderar den starkt då inga andra kontroller slår den.

Du har säkert rätt. känner dock att det är en lite väl dyr leksak ifall jag inte fastnar för DJ grejen. men jag antar att denna produkt har ett ganska bra andrahandsvärde också.

Någon som vet skillnad på SL3 och SL4?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in