Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
Varför är det överdrivet för?
Vill man ha kvalitet som faktiskt fungerar och inte tappar sitt värde så är det Pioneer som gäller.
Så fort man har köpt ett Behringer/AA/Denon så har dom tappat i värde, Pioneer håller sig mycket bättre.
Dessutom skulle han vilja sälja sakerna så behöver han inte gå med förlust utan kanske med vinst, det är väldigt svårt med dom tidigare sagda enheterna.
En Djm600 behöver inte kosta 8000 dom finns billigare, samt att det finns paket som folk säljer.
Mitt första var ett för 11000, numera spelar jag på Djm 800 och Cdj 1000 mk2 som huserar tämligen frekvent i mitt vardagsrum...
Anledningen till att det är överdrivet är för han har funderat på en American Audio CK1000, som enligt Pricerunner, kan fås för runt 5k. Det är också överdrivet för när man är nybörjare behöver man inte det bästa.
Du nämner att man kan gå med vinst. Skulle du kunna nämna några exempel där folk gått plus när dom sålt en vara begagnat? eller länka till annonser där det är tydligt. Det känns nämligen helt fel.
Denn billigaste Pioneer DJM-600 enligt Prisjakt kostar 8890kr, och ifall vissa säljare skulle gå plus genom att sälja begagnat, som du säger, så borde väl priset stiga och inte minska
Edit: Det är bra grejer, men tycker bara det känns fel att man som nybörjare det bästa.