Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-03-31, 21:25
Bannlyst
Nå går det att regga ett konto här på Fb med samma nick som någon annan bara genom att sätta en punkt efter användarnamnet, den syns ju inte.
Sen är det ju i praktiken bara att ladda upp samma avatar och ingen ser skillnaden , går det ?
Vill ha svar på denna fråga.
Citera
2010-03-31, 21:30
Medlem
BePositives avatar
Ja det går men....

https://www.flashback.org/regler
Citat:
Ditt användarnamn bör inte likna någon annan etablerad användare. Om detta upptäcks efter registrering så kan användaren tvingas ändra sitt namn till ett mer unikt. Den som medvetet registrerar ett namn som kan förväxlas med någon annan på forumet i syfte att sabotera blir avstängd. Om en annan användare redan använder samma avatar, så kan vi komma att radera den av avatarerna som lades till sist.
Citera
2010-03-31, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av webber
Nå går det att regga ett konto här på Fb med samma nick som någon annan bara genom att sätta en punkt efter användarnamnet, den syns ju inte.
Sen är det ju i praktiken bara att ladda upp samma avatar och ingen ser skillnaden , går det ?
Vill ha svar på denna fråga.
Funkar ändå inte, post counten och registrerat datum skulle inte stämma.
Citera
2010-03-31, 21:46
Bannlyst
Verkar funka, förutom det som GreenBunny påpekade.
Citera
2010-03-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webber.
Verkar funka, förutom det som GreenBunny påpekade.
Verkar funka med tanke på ditt nick
Edit: Såg det med reg datum osv
Citera
2010-03-31, 21:55
Medlem
BePositives avatar
Kan bara göra dig medveten om regel 1.07
Citat:
1.07. Missbruk av multipla konton är förbjudet

Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar exakt samma frågor om man inte är öppen med det. Vid misstanke om missbruk ska RP eller PM användas till att meddela moderatorerna om detta, (för att inte riskera bryta mot regel 1.06).

Missbruk av multipla konton, exempelvis att man omväxlande använder flera konton i samma tråd, resulterar i bannlysning av samtliga konton.

Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.
Citera
2010-03-31, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Kan bara göra dig medveten om regel 1.07
Jo tack, jag har koll på reglerna
Det här är alltså inte användaren webber som startade tråden, jag är en annan användare som tänkte testa det åt honom.
Så nu har du svart på vitt, the real slim webber. (utan punkt alltså, för med punkt är ju jag)
Citera
2010-04-03, 14:32
Medlem
Ted.Bundys avatar
Ber om ursäkt för bump men en fråga till moderator eller Admin.

Jag har uppmärksammat att det finns ytterligare en medlem med samma användarnamn som jag har, dessutom med samma avatar. Denna medlemmen har vart medlem längre än vad jag har och jag uppmärksammade detta för några dagar sedan men kan inte hitta tråden igen.

Betyder det att jag kommer att stängas av, då jag faktiskt är den senare medlemmen av oss två?

MVH/Ted Bundy
Citera
2010-04-03, 14:36
Medlem
MarkPhilipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ted.Bundy
Ber om ursäkt för bump men en fråga till moderator eller Admin.

Jag har uppmärksammat att det finns ytterligare en medlem med samma användarnamn som jag har, dessutom med samma avatar. Denna medlemmen har vart medlem längre än vad jag har och jag uppmärksammade detta för några dagar sedan men kan inte hitta tråden igen.

Betyder det att jag kommer att stängas av, då jag faktiskt är den senare medlemmen av oss två?

MVH/Ted Bundy
Läs 0.05:
Citat:
Ditt användarnamn bör inte likna någon annan etablerad användare. Om detta upptäcks efter registrering så kan användaren tvingas ändra sitt namn till ett mer unikt. Den som medvetet registrerar ett namn som kan förväxlas med någon annan på forumet i syfte att sabotera blir avstängd. Om en annan användare redan använder samma avatar, så kan vi komma att radera den av avatarerna som lades till sist.
Citera
2010-04-03, 14:46
Medlem
Ted.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkPhilips
Läs 0.05:

Tack!

Jag skulle gärna önska så fall om en moderator kunde skicka PM så vi kan lösa detta. Det har inte varit min avsikt att varken sabotera eller medvetet imitera den första medlemmen, jag hoppas det är förståeligt.

Visste inte om att det fanns en annan medlem med så likt namn och samma avatar då den medlemmen inte skrivit "lika mycket" eller så har jag missat det bara. Så jag hoppas även att vi inte blandats ihop för mycket och det har lett till förvirringar för oss eller någon annan.

Den andre var helt klart först och förtjänar således ha kvar sitt användarnamn, inget snack om den saken.

MVH/Ted Bundy
Citera
2010-04-03, 14:56
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ted.Bundy
Tack!

Jag skulle gärna önska så fall om en moderator kunde skicka PM så vi kan lösa detta. Det har inte varit min avsikt att varken sabotera eller medvetet imitera den första medlemmen, jag hoppas det är förståeligt.

Visste inte om att det fanns en annan medlem med så likt namn och samma avatar då den medlemmen inte skrivit "lika mycket" eller så har jag missat det bara. Så jag hoppas även att vi inte blandats ihop för mycket och det har lett till förvirringar för oss eller någon annan.

Den andre var helt klart först och förtjänar således ha kvar sitt användarnamn, inget snack om den saken.

MVH/Ted Bundy

tedbundy Reg.datum: 2009-05-20 Senaste aktivitet: 2010-03-31 23:25
Ted Bundy Reg.datum: 2003-07-25 Senaste aktivitet: 2004-03-04 12:38

Vilken av dem är det som du syftar på?
Citera
2010-04-03, 14:59
Medlem
Ted.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
tedbundy Reg.datum: 2009-05-20 Senaste aktivitet: 2010-03-31 23:25
Ted Bundy Reg.datum: 2003-07-25 Senaste aktivitet: 2004-03-04 12:38

Vilken av dem är det som du syftar på?

I detta fall den som registrerade sig senast av dom två datumen, medlemmen med samma avatar som jag har. Hade ingen koll på att det var ytterligare två medlemmar med samma namn, trodde det enbart var två medräknat mig.

MVH/Ted Bundy
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in