Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-31, 16:24
Medlem
Tjena! Jag har ett ganska irriterande problem med Windows 7. När jag hittar en ny bakgrundsbild så kanske den inte passar in på skärmen utan jag vill ha den "anpassad", "sida vid sida" eller kanske "centrerad". Då går jag in på bildskärmsinställningar via kontrollpanelen och hittar detta. MEN (!) när jag tycker på till exempel "centrera" så händer det ingenting utan bilden är fortfarande kvar som jag inte vill ha den.

Har windows 7 på en annan dator, där hade jag samma problem ett tag men helt plötsligt en dag så fungerade det. Väldigt skumt.

Har någon haft samma problem? Finns det någon lösning?
Citera
2010-03-31, 16:26
Medlem
Gorillabass avatar
Högerklicka på skrivbordet välj anpassa.

Klicka på Skrivbordets Bakgrund

Välj Bild

Välj "Fyll" och den blir över hela skärmen.

Klicka på Spara ändringarna

Klart!
Senast redigerad av Gorillabas 2010-03-31 kl. 16:28.
Citera
2010-03-31, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Högerklicka på skrivbordet välj anpassa.

Klicka på Skrivbordets Bakgrund

Välj Bild

Välj "Fyll" och den blir över hela skärmen.

Klicka på Spara ändringarna

Klart!

Precis det som är problemet. Det funkar inte att klicka på något när jag är där inne. Jag vill ha bilden som "centrerad" men det händer inget när jag klickar där och sen spara ändringar.
Citera
2010-03-31, 16:57
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Precis det som är problemet. Det funkar inte att klicka på något när jag är där inne. Jag vill ha bilden som "centrerad" men det händer inget när jag klickar där och sen spara ändringar.

Hmm ja du då går jag bet på ditt problem..
Citera
2010-03-31, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Hmm ja du då går jag bet på ditt problem..

Aha ok förstår

Men ingen annan som har haft det problem men lyckats lösa det?

Vore riktigt skönt om man kunde bli av med det...
Citera
2010-03-31, 22:58
Medlem
nucces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Aha ok förstår

Men ingen annan som har haft det problem men lyckats lösa det?

Vore riktigt skönt om man kunde bli av med det...

Tabort %USERPROFILE%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Th emes\TranscodedWallpaper.jpg och sätt efteråt bakgrundsbilden igen och flytta den som du vill.

%USERPROFILE% = C:\Users\Roma-Termini eller C:\Användare\Roma-Termini beroende på Svenska eller Engelska.
Citera
2010-04-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nucce
Tabort %USERPROFILE%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Th emes\TranscodedWallpaper.jpg och sätt efteråt bakgrundsbilden igen och flytta den som du vill.

%USERPROFILE% = C:\Users\Roma-Termini eller C:\Användare\Roma-Termini beroende på Svenska eller Engelska.

Jag förstår inte riktigt hur jag ska göra. Hittade fram till den sista mappen med min bakgrundsbild, men vet inte vad jag ska göra efter det?

Vore grymt om det funkade !!
Senast redigerad av Roma-Termini 2010-04-01 kl. 19:24.
Citera
2010-04-01, 21:06
Medlem
nucces avatar
du har pm
Citera
2010-04-09, 15:19
Medlem
Jag har också detta problem. Skitirriterande. Vad exakt är det som händer om man gör detta nedan?

Citat:
Ursprungligen postat av nucce

Vadå "flytta bakgrunden som du vill"? Jag vill bara ha min bakgrund centrerad och inte sabba något annat.
Citera
2014-02-09, 21:57
Medlem
Tar upp denna tråd igen!

Har ett problem med bakrundsbild.

När jag valt att jag vill ha bilden anpassad, och trycker på spara så är bilden anpassad.

Men sen när jag loggar ut, och loggar in i datorn igen, så ändras bilden till sida vid sida utan att jag själv gör något. Är som att den återgår till något ursprungsformat som inte tar hänsyn till vad jag har valt att spara bilden som.

Hur kan man lösa detta? Väldigt störande då korten på mitt barn blir väldigt stort och utsmetat vid formatet sida vid sida.

Kan tillägga att datorn befinner sig på ett kommunalt nätverk med kommunens standarder, kan det ha med saken att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in