Citat:
Ursprungligen postat av Intense
Låter bra detta. Dock störande att den inte klarar 1080 utan att konvertera filerna? Men då går det alltså smärtfritt efter det som jag förstått det?
Har lekt med tanken att köpa en billigare NAS som klarar alla mina krav förutom just att streama HD, och köpa till en popcorn hour eller liknande. Kan detta vara en idé?
mvh
Klart det går att transcoda-on-the-fly med en NAS, men då får du vara beredd på att betala. Visade sig att den snubben jag pratade om hade satt in en 2,4ghz dual core processor samt 2gb minne.
Ja, om du konverterar så går det hyffsat smärtfritt att streama 1080p. Dock kan jag få buffra någon minut ibland då jag kör trådlöst, men om du använder kabel så bör det funka klockrent. Konverterade 720p filmer streamar jag utan problem.
Om du köper en popcorn hour försvinner ju den smidiga idén imo. Då måste du lägga över filmerna från NAS´en till mediaspelaren. Men visst, det borde funka det med.
Twonky ska ju somsagt komma med transcoding-on-the-fly snart, så ska bli intressant om den klarar hd-filmer

. Om du även har en iphone kan du snart streama musik/filmer/bilder osv direkt till mobilen. Även lägga över musik osv.