Många av er har säkert rökt hasch/marihuana och upplevt den otroliga effekten THC har på vår tidsuppfattning. Har inte varit under THC's påverkan så många gånger men de jag har så har en timme kännts som 4-5 timmar. Om man kunde kartlägga THC's verkningsmekanism så kanske man skulle med hjälp av Structure Activity Relationship kunna utveckla en substans som kan påverka vår "inre klocka" mycket selektivt (utan att vi blir dåsiga, får hallicar osv) så dramatiskt att några timmar känns som år.... Jag kan inte föreställa mig vad det skulle betyda. Men tänk på alla AIDS-sjuka döende i cancer. En dos av denna substans kombinerat med heroin skulle ge dem ett liv i ren eufori under flera år och ändå skulle bara nån timme gått i verkligheten. Tiden är bara så som vi uppfattar den....
Denna resonemang föddes faktist under inverkan av MDMA...
men gå runt i ren eufori i flera år och sen vakna upp och det bara gått en timma...... låter mera som nått superknark*** droger är jue till för flykt från verkligheten, men verkligheten kommer jue snabbt ifatt än oavsett vad för drog du tar idag som finns på marknaden!!! och tänk dig då att vara borta i flera år *** som det upplevs för dig***
vet inte ifall jag skulle vilja ha nått sånt på marknaden, dock en intressant frågeställning!!
Byt ut heroinet mot en trevligare drog så låter det bättre.
Mången rolig tanke får man av droger, själv började jag fundera på varför alla hus är fyrkantiga och inte runda!
Ett runt hus både roligare och mer praktiskt, tänk att bli av med alla tråkiga hörn i sitt hem.
Mången rolig tanke får man av droger, själv började jag fundera på varför alla hus är fyrkantiga och inte runda!
Ett runt hus både roligare och mer praktiskt, tänk att bli av med alla tråkiga hörn i sitt hem.
Det är väl i regel lättare/går snabbare att bygga ett fyrkantigt hus skulle jag tro..
problemet är att man inte skulle kunna uttnyttja arean ordentligt, om inte allt ting som står mot en vägg i ditt hus skulle vara runt och det skulle vara ganska omständigt eller?
Jag kan säga att tiden både kan gå otroligt snabbt och otroligt långsamt när man rökt, ju längre du har rökt desto fortare går tiden.
Så har i alla fall min utveckling sett ut.
Du kan inte leva i ett rus nästan konstant utan att det blir vardag och mer ett behov än förstärkare.