Är helt värdelös på juridik så vänder mig till alla juridiskt kunniga på denna forumsavdelning
Det började med att jag var i på tåget påväg till jobbet exakt som vilken morgon som helst. Jag hade stått där i cirka 10-15 minuter när tåget väl var framme vid en av alla de hållplatserna som låg på vägen. Av någon skum anledning så var det extra mycket folk på tåget denna morgon så man var tvugen att träna sig förbi för att över huvud taget komma fram.
Under av- och påstigningens gång så känner jag plötsligt en annan mans hand snudda/vidröra min vänstra skinka när han tränger sig förbi. Av att döma på hans utséende så visste jag direkt att det var med flit, jag känner mig nu antastad, blottad, smutsigt och det tär på mig psykiskt.
Jag känner att jag vill hämnas på denna perversa, extremt bögiga person och har bestämt mig för att ta till juridiska åtgärder. Vad skulle jag kunna anmäla honom för? Funderar på våldtäkt, skulle det kunna klassas som det? Hur stort skadestånd kan jag begära?
*Jag vet för övrigt vem personen är, har sett han förut. han åker dagligen samma linje som jag så det skulle inte vara svårt för polisen att plocka in han.
Mvh