2010-03-30, 23:58
Bannlyst
Är helt värdelös på juridik så vänder mig till alla juridiskt kunniga på denna forumsavdelning

Det började med att jag var i på tåget påväg till jobbet exakt som vilken morgon som helst. Jag hade stått där i cirka 10-15 minuter när tåget väl var framme vid en av alla de hållplatserna som låg på vägen. Av någon skum anledning så var det extra mycket folk på tåget denna morgon så man var tvugen att träna sig förbi för att över huvud taget komma fram.

Under av- och påstigningens gång så känner jag plötsligt en annan mans hand snudda/vidröra min vänstra skinka när han tränger sig förbi. Av att döma på hans utséende så visste jag direkt att det var med flit, jag känner mig nu antastad, blottad, smutsigt och det tär på mig psykiskt.

Jag känner att jag vill hämnas på denna perversa, extremt bögiga person och har bestämt mig för att ta till juridiska åtgärder. Vad skulle jag kunna anmäla honom för? Funderar på våldtäkt, skulle det kunna klassas som det? Hur stort skadestånd kan jag begära?

*Jag vet för övrigt vem personen är, har sett han förut. han åker dagligen samma linje som jag så det skulle inte vara svårt för polisen att plocka in han.

Mvh
2010-03-30, 23:59
Medlem
Gorillabass avatar
Antastning skulle jag kalla det.
2010-03-31, 00:03
Medlem
Hesdts avatar
Det är verkligen inte våldtäkt det är frågan om.
Någon form av sexuella trakasserier låter passande.
2010-03-31, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Antastning skulle jag kalla det.

Är det, det som jag ska anmäla honom för? hur mycket får jag i skadestånd då?
2010-03-31, 00:05
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovietistheshit

Tror inte det leder till rättegång utan hamnar som allt annat i, papperskorgen hos farbror blå. Ord mot ord kommer det att bli och har du inga vittnen på att det var med flit han gjorde det så blir det inget av det.
2010-03-31, 00:11
Medlem
ormanoffs avatar
Låter som ett ofredande eller ett sexuellt ofredande. Rubriceringen är inte så viktig, polisen sätter den när du gör en anmälan.

Eventuellt skadestånd beror på omständigheterna i det aktuella fallet, att döma av din berättelse skulle jag säga ungefär 0 kronor, men upp till 5000 kan väl tänkas i vissa fall.
2010-03-31, 00:19
Bannlyst
Citat:
Så nu är jag dum i huvudet för att jag inte låter mig våldtas påväg till jobbet, ungdomarna är värre än någonsin .. inget hyffs över huvud taget.
Du sa ju det själv! Han snuddade vid din skinka! Dessutom är det omöjligt att bli våldtagen på ett fullt tåg utan att någon på något sätt träder fram och stoppar det hela. Men nu var det så att han snuddade och inte försökte med annat. Tror du är sur utav någon anledning och söker lite uppmärksamhet!
2010-03-31, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brutta
Tror du själv att någon polis eller domare skulle bry sig om att någon har råkat snudda vid din skinka i ett knökat tåg, och du till följd av detta sitter hemma och bögnojjar på flashback? Nej din dumme fan. Du besitter en enfald av sällan skådat slag.

Ja? det är ett brott som jag har blivit utsatt för och jag mår väldigt dåligt av det. Jag har varit tvungen att sjukanmäla mig dom senaste 3 dagarna pågrund av att jag inte har klarat av att jobba.
2010-03-31, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ja? det är ett brott som jag har blivit utsatt för och jag mår väldigt dåligt av det. Jag har varit tvungen att sjukanmäla mig dom senaste 3 dagarna pågrund av att jag inte har klarat av att jobba.
Om alla var som dig skulle det vara tomt på jobben
2010-03-31, 00:22
Medlem
Citat:

För att det ska vara ett brott måste det kunna styrkas utom rimliga tvivel.

Det går inte göra i detta fall, han kan ju varit på väg att peta i näsan och din utbuktande bakdel kom ivägen för fingrarna.

Det går alltså inte att fastslå att det utom rimliga tvivel var uppsåtlig gärning.

Om du får detta hela vägen till åtal ska jag fullkomligen bosätta mig i skogen med propellermössa och enbart flytväst som kläder...
2010-03-31, 00:23
Medlem
brajzillas avatar
Citat:

haha du skulle inte få ett jävla smack hur ska du bevisa att det var med flit? rätt godtycklig historia
2010-03-31, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HCP
För att det ska vara ett brott måste det kunna styrkas utom rimliga tvivel.

Det går inte göra i detta fall, han kan ju varit på väg att peta i näsan och din utbuktande bakdel kom ivägen för fingrarna.

Det går alltså inte att fastslå att det utom rimliga tvivel var uppsåtlig gärning.

Om du får detta hela vägen till åtal ska jag fullkomligen bosätta mig i skogen med propellermössa och enbart flytväst som kläder...

Vi för väll se, har bestämt mig nu i alla fall. Imorgon går jag ner till polisen och anmäler händelsen samt anlitar en advokat. Han ska inte få slippa undan ostraffad.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in