2002-09-29, 18:22
Medlem
Många av er har säkert rökt hasch/marihuana och upplevt den otroliga effekten THC har på vår tidsuppfattning. Har inte varit under THC's påverkan så många gånger men de jag har så har en timme kännts som 4-5 timmar. Om man kunde kartlägga THC's verkningsmekanism så kanske man skulle med hjälp av Structure Activity Relationship kunna utveckla en substans som kan påverka vår "inre klocka" mycket selektivt (utan att vi blir dåsiga, får hallicar osv) så dramatiskt att några timmar känns som år.... Jag kan inte föreställa mig vad det skulle betyda. Men tänk på alla AIDS-sjuka döende i cancer. En dos av denna substans kombinerat med heroin skulle ge dem ett liv i ren eufori under flera år och ändå skulle bara nån timme gått i verkligheten. Tiden är bara så som vi uppfattar den....

MVH:
[pH]armacist
Citera
2002-09-29, 18:54
Medlem
Hylands avatar
Men skulle inte livet bli ganska långtråkigt i såntfall? Säg att aidssjuke Jonas (hehe) ligger döende i sin säng. Allt han gör är att spy, runka kuk och se på TV. 1 timme för oss är 5 timmar för honom. Eftersom Jonas är så sjuk, så kan han inte flytta sig till sin lilla 12-tummare för att byta kanal, så Jonas blir tvungen att genomlida 15 timmar golf på TV3. Efter golfen så börjar storfilmen Titanic. Jonas genomlider ytterligare 15 timmar. Efter filmen är det TV3Direkt.... Jonas klarar inte av lidandet längre utan ögonen stängs och Jonas finns inte mer.....
Citera
2002-09-29, 19:08
Medlem
Sa inte jag att man ska kombinera det med heroin?
Citera
2002-09-29, 19:46
Medlem
Hylands avatar
Oj, missade sista raden i ditt inlägg *sorry*. Tror tyvärr inte att det gör så stor skillnad dock. Man mår nog inte bättre för det.
Citera
2002-09-29, 19:48
Medlem
tror du inte det? heroin är inte euforigivande? ok.. då krälar folk på plattan i onödan, de kanske bara njuter av att leva som djur för att kunna få tag på det... men du har säkert rätt...
Citera
2002-10-10, 17:07
Medlem
Däremot att kunna utnyttja en timma som fem timmar kanske skulle hjälpa alla "sista minuten" studenter innan ett prov.
Citera
2003-07-16, 02:42
Medlem
Jag tror att det finns redan ! På ett jobb jag hade ,så spred de ut det ämnet i luften , dock utan heroin.
Citera
2003-07-16, 13:25
Medlem
kezoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurgelbrännare
Jag tror att det finns redan ! På ett jobb jag hade ,så spred de ut det ämnet i luften , dock utan heroin.

Jasså, sen kom Authur Dent och gav dig en gul handuk?
Citera
2003-07-17, 17:28
Medlem
Ralfons avatar
Hm, tror jnte d funjkar n¨åt vidare=) Men idén var ju god och jg skriver som en kratta.
Citera
2003-08-04, 03:20
Medlem
Ralfons avatar
Man skulle ju ändå inte hinna göra mer under den timman som känns som fem timmer, det vore ju ytterst paradoxalt=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in