2015-02-26, 17:55
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Såg den falla till 35 kr tänkte ska jag köpa gjorde inte det..

Såg sen hur den började gå upp och sedan att någon köpte upp 43 krs blocket, vågade fortfarande inte köpa då den lika gärna kunde falla tillbaka, sedan fortsatte den upp bara.

Hahaha fan!

Vad är den värderad till nu efter nyheten?
2,9Miljarder
2015-02-26, 17:58
Medlem
zorb89s avatar
Placeras Sjukdom hälsar(Flashcrash):

Fingerprint Cards / Raset? / Raset?
I går 17:30 IP: jJxZn3Jfu
Ja vad ska man säga? Brustna förhoppningar igen som går i stöp?

/DERU!!!

Flashkrash/ Förlusten ökar!!
I dag 08:09 IP: zntkGb9c3
29,2 MILJONER i förlust??? Aj aj aj... Bolaget skjuter verkligen på småspararnas drömmar och förhoppningar!

Någon som är förvånad?

Mvh Stark sälj och riktkurs 12-15 kr.

Flashkrash/ Oj oj oj!!!
I dag 17:52 IP: zntkGb9c3
Tur man kom in på 36 kr.

Mvh Mot 100kr? :-)
2015-02-26, 18:04
Medlem
Sjukaste någonsin. Grattis till alla er som fortfarande är ägare.
2015-02-26, 20:17
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Hur många tog livet av sig idag tro? Folk har ju sålt runt 35kr för att sedan se kursen flytta upp ca 40% ifrån 35kr till 49kr inom loppet av 9h!!!!!!

Men folk har blivit varnade för bluffen så bara skylla sig själv om man missat vilken världsmarknad som öppnar sig mitt framför ögonen

40kr eller 60kr imorgon kvittar, framtiden är inte riktigt här men iår kommer finger få sitt genombrott med VINST efter långa strider om utveckling och försprång.

Se detta bara:
IDEX(konkurrent) omsätter 2014: 1,2m
Fingerprint omsätter 234m

Börsvärde:
Idex: 2,2Miljarder
Finger: 2,9Miljarder

Man MÅSTE räkna in framtiden för aktier och skillnaden mellan IDEX och finger är att idex räknas den in i men Fingerprint blir värderat efter NUET.

Finger kommer ha omsättning runt 3-6miljarder inom 2-3år, är det rimligt att värdera kursen efter ~400miljoner då?

Utvecklingskostnader för Q4: 43M

Ta bort utvecklingen så blir det helt plötsligt 13miljoner i vinst för Q4 om man vill sluta resan här och nu.
Fing är värd en jävla massa pengar, inget snack om det. Men jag gick ur när marknaden började förvänta sig att fing hade en sensor i S6, och kommer inte gå in igen förrän det är bekräftat, så att vi får en rekyl ner till mer normala nivåer.
2015-02-26, 20:23
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Fing är värd en jävla massa pengar, inget snack om det. Men jag gick ur när marknaden började förvänta sig att fing hade en sensor i S6, och kommer inte gå in igen förrän det är bekräftat, så att vi får en rekyl ner till mer normala nivåer.
Också haft tanken att sälja lite imorgon och köpa på måndag morgon men htc lanserar också på söndag och har vi sensor där kan vi glömma rekyl ned.

Noll chans på ss som jag sagt.

So i stay cool, up or down men ligga lång är säkrast u fFingerprints case, bevisat idag.
2015-02-27, 12:08
Medlem
Glöm inte Precise Biometrics de har avtal med både Fingerprint Cards och Synaptic som är kandidater för Galaxy S6 de kan inte förlora!!!

Riggat för vinst.
2015-02-27, 12:09
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Redan upp 10%, var kan vi månntro landa idag? Är 100 kr inom räckhåll? Himla tur att jag höll kvar i FING sen inköp för några månader sen, jag visste att det skulle vända och nu är den nära nr 1 i aktier som har gått bäst sen jag startade i september. Bara Walt Disney har gått bättre med 37% uppgång.
2015-02-27, 15:52
Medlem
Zilean1999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Redan upp 10%, var kan vi månntro landa idag? Är 100 kr inom räckhåll? Himla tur att jag höll kvar i FING sen inköp för några månader sen, jag visste att det skulle vända och nu är den nära nr 1 i aktier som har gått bäst sen jag startade i september. Bara Walt Disney har gått bättre med 37% uppgång.

Gratulerar till FING & Disney.

Jag tror vi kommer rekylera upp och ner idag. I början på nästa vecka torde stor aktivitet ske, beroende på nyhetsexponering vid mässan i Barcelona.
2015-02-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Ja det var jättetur att du höll kvar i dom. Varför skulle du inte göra det om du visste att det skulle vända?
2015-02-27, 17:01
Medlem
zorb89s avatar
Idag har jag tagit mig igenom girighet och minskat innehavet efter den här fina resan upp.

Jag vill sova lugnt i helgen och sen köper jag tillbaks i kommande vecka beroende på vad jag finner i helgen.

Vi får inte samsung på söndag och det kanske kan ge en tillfällig nedgång.

Grattis alla som gått vinst och varit kyliga trots skolåret 2014
2015-02-27, 22:26
Medlem
Zilean1999s avatar
Jag körde på liknande strategi som Zorb och sålde av halva innehavet till en, för mig, bra vinst.

Värt att notera är att jag har för tumregel att sälja när jag nått en vinst på 1000kr. Löjligt, i ett större perspektiv - men Dubai byggdes inte på en dag - eller?
2015-02-27, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Sjukaste någonsin. Grattis till alla er som fortfarande är ägare.
Har du sålt av dig? Det var dumt, om jag inte missminner mig så nämnde du tidigare att du trodde på företaget?
Citat:
Ursprungligen postat av smartfinans
Glöm inte Precise Biometrics de har avtal med både Fingerprint Cards och Synaptic som är kandidater för Galaxy S6 de kan inte förlora!!!

Riggat för vinst.
Du är medveten om att PBs royalities är sjukt låga per såld enhet?
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Idag har jag tagit mig igenom girighet och minskat innehavet efter den här fina resan upp.

Jag vill sova lugnt i helgen och sen köper jag tillbaks i kommande vecka beroende på vad jag finner i helgen.

Vi får inte samsung på söndag och det kanske kan ge en tillfällig nedgång.

Grattis alla som gått vinst och varit kyliga trots skolåret 2014
Jag ligger kvar tung, jag tror inte på någon besvikelse vid MWC. Men vi får se vem av oss som gjorde rätt beslut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in