2016-05-04, 21:42
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novachs
Ett återköp är en form av utdelning till aktieägarna. Företaget köper tillbaka en del av aktierna och makulerar dem så värdet på de aktier som är kvar stiger. I det här fallet med 10%!

Citat:
Ursprungligen postat av SDRMLM
Men så trevligt! 👍

Beslutet på stämman rörde bara återköp inte vad som görs med aktierna. Det är inte bestämt om aktierna ska makuleras eller användas som betalning vid framtida uppköp.

Det är inte heller säkert det blir 10% uppköp utan upp till 10% är det styrelsen fått mandat för.

Källa: frågestunden på dagens årsstämma
Senast redigerad av BlondinBalle 2016-05-04 kl. 21:44.
Citera
2016-05-04, 22:00
Medlem
Måste nog göra en pudel,,,
Men köpte jag inte när jag hade pekfingret på köpknappen för 148:- så kan jag knappast göra det nu heller ,även om det frestar

Ledningen ska ha all cred för vad dom gör ,även om dom kanske inte gör det så snyggt, men det är money det handlar om

Satt på deras algo aktie Precise,köpte för 30800:- sålde av och tog min förlust på 20000:- ser ut att jag ändå gjorde ett bra val ,snart ner under 2 :-
Deras ledning ?
Vafan fågelholkar allihopa, höjer sina arvoden ,men jobbar inget för det ?
Nån som vet vad dom sysslar med?
Försökte på deras avanza forum men där blir man troll så fort man sticker ut tungan om att det är ett skitbolag!
Citera
2016-05-06, 11:58
Medlem
zorb89s avatar
Så länge målet 12mdr kvarstår med rörelsemarginal 35% år 2018 så har vi riktkursen ~750kr.

Tillväxt på snitt 22%/år för 2017 och 2018.

Jag får inte alls ihop deras mål och det är ingen prognos men klart att det kommer mottas som en prognos då man inte kan gå på annat.

22%/år för ett techbolag är inget jätte häftigt så PE 10-15 helt rimligt där branschrisken inkluderas.

Man får helt enkelt avvakta mer info gällande 2017 i form av prognos i slutet av året men jag ger nu upp 1000kr helt för i år som jag innan sett möjligt.

Nu tar jag också allmänna börsklimatet i åtanke så är väldigt negativ just nu(gäller alla aktier).

Kort - Negativ kursutveckling
Långsiktigt - Positiv men finns annat som lockar mer från dagens nivåer.

Lycka till.
Citera
2016-05-06, 17:15
Medlem
Sa ja väl att aktien kommer att tryckas ner under 500 kr. Visserligen har den dratt över 500 kr vid ett par tillfällen men några 600 kr ser vi aldrig mer, tyvärr

Splitten på 5 nya aktier på en gammal lär ju få kursen gå upp lite men jag tror mer på återköpen som en kursdrivande faktor, samt att det går förbannat bra för FPC:s just nu.

Stay tuned till hösten om Ni vill vara med i gamet, finns mycket att vinna (och även förlora förståss) men sannorlikheten för en "great" vinsthemtagning lär vara stor.

Go FPC!!
Citera
2016-05-06, 20:10
Medlem
Kanske lät lite för positiv i mitt förra inlägg. Vill med all tydlighet göra klart att det är förenat med stora risker att gå in i FPC just nu. Avvakta till hösten..Q2..Q3 och fatta beslut då.
Hade aldrig köpt på mig i dagsläget då all luft kan pysa ut under sommaren....Kan vi då se 320 kr som lägst?
Citera
2016-05-06, 22:21
Medlem
Mercinhos avatar
Det kändes bra att TA hjälpte med en någorlunda korrekt bild på aktien.
Citera
2016-05-06, 22:24
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Kanske lät lite för positiv i mitt förra inlägg. Vill med all tydlighet göra klart att det är förenat med stora risker att gå in i FPC just nu. Avvakta till hösten..Q2..Q3 och fatta beslut då.
Hade aldrig köpt på mig i dagsläget då all luft kan pysa ut under sommaren....Kan vi då se 320 kr som lägst?
Du har rätt om risken men den har alltid varit riskfyllt sedan börsen har gått ned från 1400 till 1300. I alla fall sedan starten av detta år. Funderar du på att långa i aktien? Jag skulle nog rekommendera trejda i aktien mycket kortsiktigt.
Citera
2016-05-07, 11:47
Medlem
Hej,

Här kommer ett litet tips för oss som gillar Fingerprint och även vill investera i Fingerprint i vår tjänstepension och premiepension. Gör på följande sätt för att ta reda på vilka fonder som investerar i Fingerprint:

1. Gå in på sidan http://www.fondtoppen.se/

2. Välj verktyget "Fondinnehav".

3. Klicka på "Visa alla fonder som har positioner i det givna värdepapperet".

4. Börja skriva fingerprint och välj "FINGERPRIN AK B" i listan och tryck på Sök-knappen.

5. Nu visas en tabell över alla fonder som innehar Fingerprint. Tabellen är sorterad på hur stor andel av fonden som utgörs av Fingerprint.

Mvh,
Stefan
Citera
2016-05-09, 18:36
Medlem
Japp, denna dagen fick vi veta att försäljningschefen sålt av 108 000 st aktier i Fing B.
Kanske för att täcka upp en konvertering av tidigare optioner. Därav vet vi inget och varför han säljer av nu när han kan vänta ända till den 27/12 2016 vet bara han själv. Ser han kanske inte något kurslyft?

Skall bolaget köpa upp aktier för att stödja kursen när insider dessförinnan sålt av?

Tror det hade varit bättre med utdelning.

Det går ju alltid att spekulera om att försäljningschefen ser något framöver som inte är till Fingerprint Cards fördel.

Tycker det är lite märkligt som sagt men kursen på 468-470 tycker jag dock ligger ganska rätt just nu och förväntar mig inte att kursen går upp mycket mer förrän oktober-november då facit för 2016 är hemma hos Fingerprint Cards.
Senast redigerad av Builder123 2016-05-09 kl. 18:45.
Citera
2016-05-09, 22:03
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Japp, denna dagen fick vi veta att försäljningschefen sålt av 108 000 st aktier i Fing B.
Kanske för att täcka upp en konvertering av tidigare optioner. Därav vet vi inget och varför han säljer av nu när han kan vänta ända till den 27/12 2016 vet bara han själv. Ser han kanske inte något kurslyft?

Kanske för att han får 50mille att konsumera? Det är väldigt mkt mer än vad en medelsvensson tjänar under hela sitt liv.
Citera
2016-05-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Kanske för att han får 50mille att konsumera? Det är väldigt mkt mer än vad en medelsvensson tjänar under hela sitt liv.

Ja, det är lite märkligt med dessa enorma förmögenheter som företagsledningen sitter inne med om de realiserar sitt ägande i FPC. I mångt och mycket blir de väl att betrakta som idealister som jobbar vidare när de istället lätt kan sälja av en del och leva gott på dessa mångmiljoner.

Aktien kommer på grund av detta alltid att vara nervös och vid den minsta signal på instabilitet, försämrade framtidsutsikter, kommer den att rasa. Insiders säljer av och de har mycket att sälja av för att rädda det som räddas kan.

Kvar blir de stackars småspararna som sitter där med svarte petter och undrar vad som hände?
Citera
2016-05-10, 13:30
Medlem
Tittar på 5 aktier som laddar inför stora rörelser.

Samt visar vad den långsiktige kan hålla koll på för att plocka in Fingerprint. Videoanalys:

https://www.youtube.com/watch?v=A6FtkbG0Ngw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in