2015-12-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeriteHeaton
Verite wrote:
Vecka 50

Positiva triggers:
http://goo.gl/fVFSHU

(Vecka 49 - 1890 views)

Vad tror marknaden på? Kolla här!
Tackar!

Det hjälper väldigt mycket.
2015-12-09, 08:23
Medlem
Citat:
Now, according to new information from Weibo, the Xiaomi Mi 5 flagship will most likely use a fingerprint sensor from FPC. It could be a similar sensor as the one found on the Xiaomi Redmi Note 3 mid-ranger.

The Note 3 uses the FPC 1035 sensor which is fast and supports 360 degree finger rotation capability. So, the upcoming Mi 5 flagship could use any of the 1000 series sensor from the company.

Källa : http://www.gizmochina.com/2015/12/08/xiaomi-mi-5-fingerprint-sensor-details-leaked/
2015-12-09, 09:26
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habibiziggy
Jag är på börsen för att tjäna pengar, skiter fullständigt i mina känslor, det är för svaga människor.

Bring out the green

Låt mig gissa. Du har sparat ihop en 100 TKR, börjat daytrada, det går rätt bra, du tror att du är KUNG på trading. Dessutom ÄLSKAR du American Psycho och tycker att Patrick Bateman är "så jävla ball".
2015-12-09, 10:06
Medlem
Mirdvalons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Låt mig gissa. Du har sparat ihop en 100 TKR, börjat daytrada, det går rätt bra, du tror att du är KUNG på trading. Dessutom ÄLSKAR du American Psycho och tycker att Patrick Bateman är "så jävla ball".

Men ska du ge dig på den enda frisyren som funkar för mig?
2015-12-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
[/u][/b][/i]

Källa : http://www.gizmochina.com/2015/12/08/xiaomi-mi-5-fingerprint-sensor-details-leaked/

Positiva Triggers: http://goo.gl/fVFSHU

1.) Smartphone Lanseringer med fingerprint sensor

December: TCL- har den FPC?
2dec TCL släppte telefon

.TCL är en av världens största mobiltelefontillverkare och det är oklart vem kmr att leverera FPS åt TCL.

Bilder på mobilen har läckt via TENAA och sensorn i TCL mobilen verkar vara suspekt lik de sensorerna som FPC levererar till Huawei

December-: Xiaomi MI 5 – Kommer den att ha FPC också? Antagligen
Xiaomi har precis lanserat en mobil med FPC-inside. Tror inte att man lanserar en modell med FPS från en konkurrent nästan direkt efter, speciellt när FPC får överlägset bäst omdömen av alla FPS och Mi5 borde ses som en "finare" modell (dvs. bättre komponenter) än den som Xiaomi presenterade för ett par dagar sen.

Smartcards with FPC sensors under 2016

2.) MÅNGA MÖJLIGA OMRÅDEN EFTER SMARTA KORT för FPC sensors

3.) Gapet mellan marknadsledaren FPC och konkurrenterna kommer utökas

4.) JL/ Urban Fagerstedt presentations/Interviews- positive och självsäker

5.) Nya Köp Rek- Kurspotential överstigande 600 kr.

6.) Otippade positiva PM om smartphone lansering med FPC sensor- Händer ganska ofta nuförtiden

7.) Index fonder börjar köper FPC

FPC kommer in i både OMXS30 och Stoxx Europe 600 = indexfonder kommer att köpa för miljardbelopp

- OMXSB - OMXS30 - Stoxx Europe

BÖRS: FINGERPRINT, UNIBET OCH NIBE IN I STOXX EUROPE 600

07:36
STOCKHOLM (Direkt) Aktierna i Fingerprint Cards, Unibet och Nibe kommer ta plats i indexet Stoxx Europe 600.

Det framgår av ett pressmeddelande daterat 24 november.

Även Zalando, som delägs av Kinnevik, tar plats inom indexet.

Ändringarna träder i kraft den 21 december.

Aktier från 18 europeiska länder ingår i indexet.

1dec - fonder går in

1 jan- OMX30

8.) Positive TA/Market analysis Market indicators from other companies FPC works with (Crucial Tec, SMIC etc.

9.) Blankare kan varit tvungit att köpa tillbaka FPC aktier snart- driva upp kursen

Det är trots allt professionella investerare (framför allt Coatue och Maplelane) som har gått in med mkt pengar.

Coatue är nu korta 1,58% av kap, snittkurs 385 kr
Positionen motsvarar cirka 999 k aktier
Philippe Laffont's hedge fund firm wrote in a letter to clients of its long-only fund-it does not short, or bet against, stocks-that it sees opportunities in three major areas:

* Companies with big "TAM." TAM stands for total addressable market and winners in the category often have innovative technologies that dominate competitors. "Not only is underlying revenue growing rapidly, but these platforms can also generate new revenue streams in the future," the letter said. Examples given by Coatue include social network Facebook and Chinese media giant Tencent.

Coatues 1:a punkt är att det bettar inte emot bolag med stor adresserbar marknad (s.k. TAM), som dominerar sina konkurrenter, har en stark tillväxt och kan skapa intäkter från andra marknadssegment.

Här har vi en typisk djup analys av Hemberg/Benson mfl:

Jag förstår jag varför dom blankar FPC!

1. FPC är inte direkt världsledande med dess klumpiga och slöa sensorer. Dessutom hög FAR & FRR
2. FPC har LÅG tillväxt i form av 1100-1350%
3. FPCs sensorer har ytterst FÅ och SMÅ övriga tillämpningsområden utöver smartphones (som egentligen är en ganska liten marknad om man tänker efter som förmodligen kommer ersättas inom 1-2 år):
Kortmarknaden (minsta av alla världens marknader)
Fordonsindustrin (finns inte så många bilar i världen)
Dörrar (vem har en dörr?)
Tablets, Tangentbord, Laptops (Jag har inte sett nån som har dessa produkter...)

SÄLJ!

10.) Insiders Köper

11.) Det går bra på FPC Smartphones!

” FPC får lysande omdömen. Visa mig en annan produkt, spelar ingen roll vilken produktkategori, som får sådana omdömen” = http://goo.gl/9VlK4j

12.) FPC kan kommer i Samsung Snart!

13.) Prognos for 2016- Antagligen mycket positive.

I samband med Fingerprint Cards senaste kvartalsrapport, den 5 november,
informerade Fingerprint Cards att bolaget skulle meddela sin intäktsprognos
för 2016 i december.

Fingerprint Cards bekräftar nu att intäktsprognosen för 2016 kommer att
meddelas den 9 december 2015. Ett pressmeddelande som innehåller
intäktsprognosen för 2016 kommer att publiceras den 9 december, klockan
13.00.

Bra sammanfattning av läget från algorithm
kommenterade Fingerprint Cards AB ser. B

1) Skruva inte upp förväntningarna till skyarna.
Allt över 6 Mdr SEK är mkt bra. Läser man inläggen här så får man intrycket att många skulle bli besvikna om prognosen är under 9 Mdr SEK.
9 Mdr är inom räckhåll, men var lite realistiska för f**. Allt över 6 Mrd är mkt bra.

2) Det finns många saker som möjligtvis ger ledtrådar om positiva nyheter
- Pontus, FPC:s R&D chef, är med imorgon. För första gången någonsin på ett prognosmöte, vad jag vet. Det kan indikera prat om nya produkter/ marknader/ tekniska möjligheter.
- FPC har idag marknadens bästa sensorer. Det är konstigt att tillverkare väljer andra och mindre bra sensorer (hello Sa...) i en så konkurrensutsatt bransch. Men vad vet jag, de kanske ändrar sig...
- Prognosmötet har schemalagts till 3 timmar. Jag har sett rätt så utförliga prognoser ta <10 min. Det är troligt att mötet imorgon är mer än en prognos.
- FPC 1200 masstillverkas men kunden är ännu okänd.
- Qualcomm har fått många stämningar mot sina affärsmetoder (Korea, Kina och nu senast - EU). De kommer behöva fokusera på mycket annat och kommer nog inte fortsätta med sina "buy everything from me or else..." metoder.
- Next Biometrics sensorer fortf. har alldeles för hög strömförbrukning.
- Jag har räknat och det ser ut som att penetrationsgraden under 2016 kommer vara mycket högre än 50% som har kommunicerats tidigare.
- Syna håller ett investerar möte imorgon kl. 17:20 svensk tid. Ni kan följa den här = http://wsw.com/webcast/rj98/register.aspx?conf=rj98&page=syna&url=http://wsw.com/webcast/rj98/syna/index.aspx
Konstigt att Syna inte har kommunicerat några ämnen eller ens ledtrådar vad det kommer handla om. Mkt bra nyheter som är tänkta att överraska? Allmän kaos på företaget och ngn missade detta? Dåliga nyheter?
- Lantto har tidigare sagt att "smartcards" ska börja massproduceras under 2016. Alltså snart

Det finns chans till många positiva nyheter, men vi ska inte driva upp förväntningarna till ohälsosamma nivåer. 6+ Mdr är mkt bra!
2015-12-09, 10:25
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius

Hahah skræmmande vad det dær passar på mig...Førutom sjælvgodheten tho!

Ingen kan klaga på american pshyco
2015-12-09, 10:28
Medlem
Tomat1tvas avatar
När släppts rapporten idag?!
2015-12-09, 10:30
Medlem
Tomat1tvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomat1tva
När släppts rapporten idag?!

Edit - 13.00 var det.

Ursäktar dubbelpost, inte meningen!
2015-12-09, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomat1tva
Edit - 13.00 var det.

Ursäktar dubbelpost, inte meningen!
Ligger en tusing minus på min blanking så jag är väl den ende på denna sida som hoppas på en dålig rapport
2015-12-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ligger en tusing minus på min blanking så jag är väl den ende på denna sida som hoppas på en dålig rapport
Bara?

Jag trodde att blankningen var ett dåligt val över en lång tid om aktien är volatil.

En tusing... Det är väl vad en anställd tjänar netto per dag. Ungefär.
2015-12-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo

men nu jävlar!!!!!!
2015-12-09, 11:21
Medlem
P.Gs avatar
Hur känner ni för det stora prognosspannet kopplat till att man ej längre ska publicera orderstock?

I övrigt kan man undra vem som läckte guidningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in