2015-11-04, 13:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesfuruhall
Kmr bli mycket intressant att se rapporten imorgon. Förra rapporten handlades Fingerprint exakt likadant dagarna före, igår lite på plus och idag minus. Exakt som Q2, när rapporten släpptes handlades fing upp runt 15% och dagarna efter så dalade aktien ner för vinsthemtagningar osv..MEN nu när vi är nära slutet av 2015 kanske det kmr en prognos om 2016? Fing är mycket för prognoser har jag märkt....aja, blir iaf en spekulativ skitposs tills imorgon.

Det finns en viktig skillnad mot förra gången: Nivån på aktiekursen.

Risken är SKYHÖG för bakslag just nu på dessa extrema nivåer.
2015-11-04, 14:01
Medlem
Vi går plus imorgon.

Efter varje nedgång kommer uppgång.
2015-11-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det finns en viktig skillnad mot förra gången: Nivån på aktiekursen.

Risken är SKYHÖG för bakslag just nu på dessa extrema nivåer.
Medveten om att risken,därav en liten posse.
2015-11-04, 14:12
Medlem
Intressant att se när kursen trycks ner så är det alltid Morgan Stanley (MSI) som börjar...

De är ju utställarna till en massa avanza fing bullar så de vill ju ha ner kursen så att de inte behöver tvingas att köpa en massa aktier imorgon.
2015-11-04, 14:27
Medlem
Latexkings avatar
Harakash, Ta qualcomm tex de har en sensor som på pappret ser ut att bli en riktigt rysare och den är någon eller några månader tills den kommer. Sensorerna har inte utvecklas speciellt mycket fram tills 2010-12 det är de senaste åren som det har tagit fart.

Fing skördar nu guld i gruvan och jag ser det som märkligt om ingen annan kommer ganska snart med sin egen hacka och spade för att skörda. Konkurrenterna sitter inte med en tumme i röven och den andra i munnen och väntar snällt tills någon säger "byt". Så jag har på kort sikt större tro till bolaget än på längre. Kommer att se stora rörelser men om ingen negativt skulle framkomma så ser jag inte dessa rörelser med någon större oro för tillfället. Faran ligger längre fram.
2015-11-04, 14:37
Medlem
Har det börjat dippa nu på allvar eller kommer det sluta högt idag?
2015-11-04, 14:40
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon.gunnut

nej

stänger under 440:-
2015-11-04, 14:41
Medlem
Latexkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon.gunnut

Under 400kr ser det ut som.
2015-11-04, 14:48
Medlem
Under 400, nädå. Tror vi stänger över 450:- idag.

Imorgon lätt 500+.
2015-11-04, 14:52
Medlem
Kommer bli jäkligt intressant att se ifall det är någon riktigt stor aktör som köper inom den sista timmen och precis innan stängning idag!
2015-11-04, 15:01
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latexking
Harakash, Ta qualcomm tex de har en sensor som på pappret ser ut att bli en riktigt rysare och den är någon eller några månader tills den kommer. Sensorerna har inte utvecklas speciellt mycket fram tills 2010-12 det är de senaste åren som det har tagit fart.

Fing skördar nu guld i gruvan och jag ser det som märkligt om ingen annan kommer ganska snart med sin egen hacka och spade för att skörda. Konkurrenterna sitter inte med en tumme i röven och den andra i munnen och väntar snällt tills någon säger "byt". Så jag har på kort sikt större tro till bolaget än på längre. Kommer att se stora rörelser men om ingen negativt skulle framkomma så ser jag inte dessa rörelser med någon större oro för tillfället. Faran ligger längre fram.
Tycker det är just det dom gör gör. Sitter med tummen i röven medans FPC plundrar gruvan. FPC kan nog slå ner sitt camp i gruvan och hacka utan alltför många skymtar av andra bolag även under 2016 iaf.
2015-11-04, 15:14
Medlem
Gaphalss avatar
Hmm ska man ligga utanför vid stängning idag eller vågar man ligga kvar med en s/l?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in