2015-09-16, 09:30
Medlem
Citat:

johan carlström
2h2 hours ago
johan carlström ‏@CarlstromJohan
Hamilton bör och ska mao bytas ut omgående så att vi får till en rättvis prövning och inte en svensk Dreyfus affär, allt annat är rättsröta!

Hamilton lär ha svårt att tänka att han kommunicerade utåt utan ha tänkt sakerna.

Kan rekommendera att ni följer Johan Carlströms Twitter
2015-09-16, 09:43
Medlem
zorb89s avatar
Som sagt, JC är smartare än oss alla tillsammans.

JC for president.

*Vinkar* journalister och "konkurrenter"
2015-09-16, 09:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Du är som en AFA aktivist på SD's partimöte. Ingen kommer ändra åsikt bara för att du skriker "det kommer gå åt helvete" "ni fattar inte", "Plagiering", "prispress" och bla bla bla
Nej och det är ju det som är problemet när man inte ser ett annat scenario än det i glädjekalkylen.

Citat:
Du har inte kommit med en vettig åsikt än, det enda du tjatar om är hur jävla bra dina Googleaktier har gått och vilket luftslott FPC är.
Ja vi får se hur det går. Men när det går ner så har du givetvis sålt alla dina aktier på toppen.

Citat:
Kritik och olika åsikter är bara bra men när folk inte kan backa upp påståenden blir det bara pinsamt och jävligt tröttsamt.
Det är bara att titta på liknande teknikprodukter genom historien. Det kommer bli prispress framöver och svårare att tjäna pengar på produkterna.

Citat:
Seriöst, kom med några jävla siffror eller dra igen din brödsax.
Jag gick in i FPC när dom låg i 40kr/st. Så sug på den och håll dig i googletråden.

Nej jag tänker inte komma med några siffror. Jag tänker informera om att det som står i glädjekalkylen inte behöver vara det som sker i verkligheten…
2015-09-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej och det är ju det som är problemet när man inte ser ett annat scenario än det i glädjekalkylen.

Ja vi får se hur det går. Men när det går ner så har du givetvis sålt alla dina aktier på toppen.

Det är bara att titta på liknande teknikprodukter genom historien. Det kommer bli prispress framöver och svårare att tjäna pengar på produkterna.

Nej jag tänker inte komma med några siffror. Jag tänker informera om att det som står i glädjekalkylen inte behöver vara det som sker i verkligheten…

Men det är ju det har bevisats då här långt, om han köpte på 40 kr, du kan själv räkna hur mycket han kommer tjäna.

Seriöst, hur många FPC aktier har du Kurt?
2015-09-16, 10:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Men det är ju det har bevisats då här långt, om han köpte på 40 kr, du kan själv räkna hur mycket han kommer tjäna.

Seriöst, hur många FPC aktier har du Kurt?

Och jag köpte H&M på 90-talet..... (nej det gjorde jag inte, men jag kan ju alltid sitta och hitta på)

Har man mot all förmodan köpt för 40 skulle jag sälja medan chansen finns.

Sanningen är att du inte tjänat en krona förrän du sålt och lämnat bolaget fullt ut.
2015-09-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Ditt scenario är ju konkurs typ, och nej, det tror jag inte kommer hända.

Jag säljer när jag tycker att jag behöver mina pengar.

Liknande produkter, har du lust att ge några exempel? Gizmondo med Tjock-Steffe?

Inga siffror, nehe det va ju oväntat Jag vill informera om att Google är en fluga som snart är omsprungen av kinesiska plagiatsidor. Jo, det är helt sant, jag läste det i en ding ding värld sen beräknade jag olika scenarion genom att korsa Jupiters månar med min dotters teckningar och fick då fram att 19 feb 2016 så kan du kyssa dina aktier goodbye för då är dom värda ca 1,10kr.

Kan du inte bara ta ett uppehåll från den här tråden i ett par månader, jag tror du skulle må bra av att slippa se våra miljarder växa medan du satsade dina pengar på PA Resources och nu är bitter, arg och lite ledsen. Jag vill dig inget ont iallafall
2015-09-16, 10:21
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Som sagt, JC är smartare än oss alla tillsammans.

JC for president.

*Vinkar* journalister och "konkurrenter"

Åka dit för insiderhandel känns inte så smart.
2015-09-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiMeister
HAHAHAHAHA nyemission?! Vad ska vi göra med de pengarna? Köpa tårta till ledningen? Du är för gullig.

Du har sett att prognostiserad omsättning för Q3 (som det återstår två veckor av) är 860 miljoner, med stigande marginaler från Q2:s 38%? Det ger ungefär +200 miljoner, efter skatt och opex. Håller mig dock försiktigt kring 175 så du inte får en hjärtinfarkt.

Kanske ska tillägga också att företaget är helt SKULDFRITT. Det hade du säkert inte heller någon aning om.

Märkligt att detta fantastiska bolag gått från 275 till 217 på nån vecka

Men naturligtvis ingen här inne som köpt för 275, alla har köpt för 40
2015-09-16, 10:26
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Märkligt att detta fantastiska bolag gått från 275 till 217 på nån vecka

Men naturligtvis ingen här inne som köpt för 275, alla har köpt för 40
vi skulle till 80 sa du vid 150, märkligt.
2015-09-16, 10:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ditt scenario är ju konkurs typ, och nej, det tror jag inte kommer hända.
Nej mitt scenario innehåller NE, vilket vore döden för FPC-aktien

Jag säljer när jag tycker att jag behöver mina pengar.[/quote]

Citat:
Liknande produkter, har du lust att ge några exempel? Gizmondo med Tjock-Steffe?
Du kan ta vilken teknikprodukt du vill. Tänk efter nu, vad hände med priserna på CD-spelare etc?

Citat:
Inga siffror, nehe det va ju oväntat Jag vill informera om att Google är en fluga som snart är omsprungen av kinesiska plagiatsidor. Jo, det är helt sant, jag läste det i en ding ding värld sen beräknade jag olika scenarion genom att korsa Jupiters månar med min dotters teckningar och fick då fram att 19 feb 2016 så kan du kyssa dina aktier goodbye för då är dom värda ca 1,10kr.
Lycka till!

Citat:
Kan du inte bara ta ett uppehåll från den här tråden i ett par månader, jag tror du skulle må bra av att slippa se våra miljarder växa medan du satsade dina pengar på PA Resources och nu är bitter, arg och lite ledsen. Jag vill dig inget ont iallafall

Varför tror du jag köper skitaktier? Du verkar dras som en fluga till allt skräp som finns på börsen och det kommer att kosta dig förr eller senare.
2015-09-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Tycker fortf P/E talet är för högt. Med tanke på vad FPC har visat upp tycker jag 150kr är en rimlig kurs, varför ge FPC som nu är ett etablerat företag sådan skyhögt P/E?

Vadå skyhögt? P/E är ju minus står det ju. Från Avanza FBC: P/E-tal -494,79
2015-09-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
vi skulle till 80 sa du vid 150, märkligt.

Sa jag?

Däremot trodde jag på 191:- i augusti.. men verkar som vi snart är där

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in