2015-10-29, 15:42
Medlem
Man får väl låta de giriga bankerna pilla klart med sina cert och skit så de kan lugna ner sig lite. Den här veckan har ju varit som att segla en optimistjolle genom en tyfon. Att veckans kurskakka skulle vara annat än konstlad känns helt osannolikt. Synd att alla vi småsparare är som ett gäng kackelackor som är lätta att manipulera.
2015-10-29, 15:45
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Man får väl låta de giriga bankerna pilla klart med sina cert och skit så de kan lugna ner sig lite. Den här veckan har ju varit som att segla en optimistjolle genom en tyfon. Att veckans kurskakka skulle vara annat än konstlad känns helt osannolikt. Synd att alla vi småsparare är som ett gäng kackelackor som är lätta att manipulera.

Om du långsiktigt tror på bolaget spelar det ju ingen roll för dig om aktien för tillfället står i 1 kr eller 530 kr. Värdet på bolaget är ju detsamma.
2015-10-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Om du långsiktigt tror på bolaget spelar det ju ingen roll för dig om aktien för tillfället står i 1 kr eller 530 kr. Värdet på bolaget är ju detsamma.

Jag är bekväm men samtidigt så tror jag inte för mycket av veckans publicitet kan vara gynnsamt. En smått stigande seglats mot ett mål är väl ändå mer angenämt än detta? Tycker inte om när aktien blir en lekplats för bankfifflarna.
2015-10-29, 15:50
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Äger strax under 400 aktier. Mitt gav är 310,78 kr.

Visst blir man sugen på att trejda lite för att kunna utöka innehavet med mera fingar men det är galet. Det pågår kurskörningar nu.

Fint

Vad tycker du om ev. sælja vid sommar? flyttar tillbaka till Sverige då, och ær mer sugen på att anvænda Avanza, det går inte så smidigt om man bor i Norge då det ær utanfør EU.

anvænder DNB som har en courtage på 135 sek før jag anvænder utlænsk børs.

så frågan ær væll om det ær vært att sælja av det man har vid sommar och stoppa in på avanza istællet...
2015-10-29, 15:52
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Fint

Vad tycker du om ev. sælja vid sommar? flyttar tillbaka till Sverige då, och ær mer sugen på att anvænda Avanza, det går inte så smidigt om man bor i Norge då det ær utanfør EU.

anvænder DNB som har en courtage på 135 sek før jag anvænder utlænsk børs.

så frågan ær væll om det ær vært att sælja av det man har vid sommar och stoppa in på avanza istællet...

Tänk inte så mycket på det nu. Det är många månader kvar till sommar. Om jag vore du, skulle jag försöka studera mönster på beteenden, kurskörningar och sånt. Du kan ta använda den kunskap till andra aktier.
2015-10-29, 15:59
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Tänk inte så mycket på det nu. Det är många månader kvar till sommar. Om jag vore du, skulle jag försöka studera mönster på beteenden, kurskörningar och sånt. Du kan ta använda den kunskap till andra aktier.

Vettigt tips. Har turen att jobba med butikssælg, nærmare exakt telefoner och sådant. så har tillgång till internet hela tiden.

Tack før dina svar btw. Har varit givande.
2015-10-29, 16:03
Medlem
Me4Victorys avatar
Har hållit mig utanför den här aktien men kunde inte motstå nu. Blev ett litet köp till en början, får se om jag fyller på mer sen.
2015-10-29, 16:06
Medlem
Valfrids avatar
Buy&Hold inför rapport som gäller om vi ej letar oss upp mot 450 kr innan 5 Nov. Låt blankarna svettas lite

Når vi 450 kr innan rapport kommer jag att minska positionen.
Senast redigerad av Valfrid 2015-10-29 kl. 16:11.
2015-10-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Buy&Hold inför rapport som gäller om vi ej letar oss upp mot 450 kr innan 5 Nov.

Tror vi kommer ligga runt 400 sträcket. Dock är där ju en stor oro i aktien och riktigt hög volatilitet. Men när resultatet med en oms på 1,5 miljarder kommer lär det bli två steg fram, ett steg bak, det vanliga! Oavsett vad så är där riktigt fina utsikter och omsättningen kommer bara att klättra för varje rapport som kommer!
2015-10-29, 16:18
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
Tror vi kommer ligga runt 400 sträcket. Dock är där ju en stor oro i aktien och riktigt hög volatilitet. Men när resultatet med en oms på 1,5 miljarder kommer lär det bli två steg fram, ett steg bak, det vanliga! Oavsett vad så är där riktigt fina utsikter och omsättningen kommer bara att klättra för varje rapport som kommer!

Visst är folk oroliga och det är det som jag lever på! Älskar dessa sinnessjuka rörelser . Gäller bara att hantera risken på ett bra sätt.

Ökade innehavet under den tekniska dippen vi precis upplevde. Vi öppnade ju med ett gap upp så risken för att datorerna ville ha aktien till området runt gårdagens stängning var trolig.
Senast redigerad av Valfrid 2015-10-29 kl. 16:24.
2015-10-29, 16:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Visst är folk oroliga och det är det som jag lever på! Älskar dessa sinnessjuka rörelser . Gäller bara att hantera risken på ett bra sätt.
Samtidigt är det lite roligt hur kort folks minnen är och de reagerar bara när en rekyl sker inte när aktien ångar på vilken den praktiskt taget gjort hela oktober.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-10-29 kl. 16:43.
2015-10-29, 16:24
Medlem
Citat:
Absolut! Ser dock ingen större risk om man ser på sikt, men tycker absolut att man ska ha riktkurser och kunna sälja av delar. Inte sitta med tunnelseende bara för att aktien rusat groteskt mycket på kort sikt, heller inte vara naiv pga det.

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Samtidigt är det lite roligt hur kort folks minnen och de reagerar bara när en rekyl sker inte när aktien ångar på vilken den praktiskt taget gjort hela oktober.
Det är just därför tråden här, samt placera dyker upp. Men även tunnelseendet hos osäkra småsparare, därav anledningen att man alltid själv ska utvärdera och analysera istället för att förlita sig på andra. Det är då man får en trygghet i det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in