2012-03-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87
Nej det är tier2 som är asiatisk inte tier 1.

jag förstår ej. förstår inte varför jag skriver så mkt om ett bolag jag inte har intressen i heller. iof sig är det en bra tradingaktie.

Citat:
2011-12-06 08:00:00 - Cision, Sweden

Fingerprint Cards : Fingerprint Cards (FPC) tecknar ramavtal med ledande tillverkare och linjesensorn FPC1080A integreras i tillverkarens mobilplattform för smartphones

FPCs nya linjesensor FPC1080A integreras för närvarande i en mobilplattform hos en av världens ledande mobiltelefontillverkare, en så kallad Tier 1 tillverkare*. Företaget som av konkurrensskäl vill vara anonymt har även godkänt FPC som leverantör av sensorer och ett leveransramavtal har tecknats mellan företagen.

Integrationen av en fingeravtryckssensor i en mobiltelefon skapar en produkt där bekvämlighet kombineras med hög säkerhet på ett optimalt sätt. Möjliga applikationer är säkra mobila betalningar, skyddande av personlig information, PIN-kodsersättning, smidigare skärmlås samt andra användningsområden där man vill säkerställa användarens identitet.

Johan Carlström VD för FPC kommenterar:

Vi är mycket stolta och glada att tillkännage att vi har tecknat vårt första ramavtal med en Tier 1 mobiltillverkare och samtidigt att vår linjesensor håller på att integreras i deras plattform för smartphones. Avtalet gäller framtida leveranser av fingeravtryckssystem inkluderande både hård- och mjukvara. Vilken modell eller modeller linjesensorn kommer att sitta i är ännu inte bestämt men vår förhoppning är att beslut fattas under det första halvåret 2012.

* Tier 1 definieras som de tio största mobiltillverkarna i världen vilket innebär:

Nokia, Samsung, LG, Apple, ZTE, RIM, HTC, Motorola, Huawei samt SonyEricsson.
2012-03-02, 16:13
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
jag förstår ej. förstår inte varför jag skriver så mkt om ett bolag jag inte har intressen i heller. iof sig är det en bra tradingaktie.

Jag har fått intrycket att du menade att tier 1 var ett asiatiskt bolag, men det vi vet är att tier 2 är ett asiatiskt bolag. Vem tier 1 eller var i världen denna mobiltillverkare har sin bas är det ingen som vet.
Senast redigerad av kvittot87 2012-03-02 kl. 16:19.
2012-03-07, 19:48
Medlem
Det är kanske Apple? De gick just ut med att de snart ska presentera iPad 3. Oj, oj, oj, det skulle vara mumma det! Nån som hört nåt om detta?
2012-03-07, 20:19
Medlem
kvittot87s avatar
Finns ingen direkt anledningen att ipad skulle ha fingerprint. Så nej. Men iphone är en möjlighet
2012-03-18, 23:45
Medlem
Petesamprass avatar
Har hört rykten om att Fingerprint fick kontrakt i helgen med ett företag i Korea som har god kontakt med Samsung värt ett x antal miljoner.

Jag köper 1000 stycken direkt imorgon.
2012-03-19, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petesampras
Har hört rykten om att Fingerprint fick kontrakt i helgen med ett företag i Korea som har god kontakt med Samsung värt ett x antal miljoner.

Jag köper 1000 stycken direkt imorgon.

Grymt! kan du försöka hitta några länkar som kan bevisa detta?
2012-03-19, 11:06
Medlem
Petesamprass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luge
Grymt! kan du försöka hitta några länkar som kan bevisa detta?

jag tror inte det är officiellt än
2012-03-19, 11:13
Medlem
Petesamprass avatar
...men det behöver ju inte betyda att aktien går upp. dock är detta en viktig del i företagets utveckling
2012-03-23, 17:35
Medlem
Misstänkt insiderbrott
i Fingerprint Cards
2012-03-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbmc
Misstänkt insiderbrott
i Fingerprint Cards

petesampras källa?
2012-03-26, 12:12
Medlem
Petesamprass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
petesampras källa?

nope
2012-03-27, 09:30
Medlem
Valfrids avatar
FINGERPRINT CARDS - Signalerar Köp!

"FINGERPRINT: INGÅR SAMARBETSAVTAL MED GLOBALT BOLAG (Direkt)
2012-03-27 08:03

STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards har undertecknat ett gemensamt utvecklings- och produktionsavtal med en global ledare inom tillverkning och försäljning av moduler för mobiltelefoner och tablets. Samarbetspartnern, som i dagsläget säljer mer än 100 miljoner enheter per år till bland annat en majoritet av världens tio största mobiltelefontillverkare, föredrar av konkurrensskäl att tills vidare vara anonymt.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Samarbetspartnern ska integrera Fingerprint Cards linjesensorchip för fingeravtrycks-läsning i bolagets biometriska moduler . Produkten ska erbjudas befintliga samt nya kunder. Initialt försäljningsmål för 2012-2014 är 20-40 miljoner enheter.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910
Nyhetsbyrån Direkt"

Detta är stort och en fundamental diamant. Både FA och TA ser nu bra ut.

Tekniskt sett ser det även mkt bra ut och aktien signalerar kraftig köp med ordentligt stigande omsättning. Passerar vi 8 kr går vi mot 10 kr i veckan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in