Citat:
Ursprungligen postat av
Benziina
+1
Han livar upp tråden så att man får skratta ihjäl sig
Jag hade ingen aning att aktiehandeln kan vara så här roligt. Ganska ofta är branchen torr och saklig så att man dör av tristess att lyssna/läsa diverse aktienördar *gäsp*. Undantag är de få roliga grabbar som poddar o bjuder sig själva och inte minst vår alldeles egen Massepojken här som saknar alla spärrar, men på ett roligt sätt.
Fingerprint har makt utöver den vanliga aktiehandeln. Detta värdepappret får ju folk hamna i masspsykos typ. Känns liksom att allt är möjligt. Det kan slå åt vilket håll som helst.
Roller coaster ride som gör folk besatta och känslomässigt instabila.
Jääääääkla spännande att se vad som händer i dag & i morgon. Man kan bara ana, men marknaden har sin egen vilja.
Finns många härliga skribenter här i tråden som jag kommer att sakna. Du är en av dom.
-Jag ska vara helt ärlig. Min urspårning de sista dagarna har inget att gör med min aktiehandel. Jag vill helt enkelt bara lämna detta forum. Jag är så in i helvete intensiv i allt jag gör och mitt flashbackberoeende måste få ett slut.
När jag nosar upp någon intressant undervärderat aktie så blir jag helt besatt. Jag processar information i så stora mängder så oerhört snabbt att det inte är hälsosamt.
Det är därför folk ofta inte förstår mig. Jag ligger för långt före Svenne Banan i mitt tänk.
-Trots att jag skriver att jag vill se Zorb bli knullad av en jätteneger så förstår säkert alla att jag gör det med glimten i ögat.
Jag är även fascinerad av Fingerprint som företeelse. Har aldrig någonsin under mina 20 år som aktiehandlare skådat en liknade besatthet. Det har helt enkelt skapats en "Fingerprintfamilj".
-Detta kommer tyvärr leda till att vi kommer att få en svagbegåvad befolkning framöver. Fingerprintare typ Zorb kommer knulla fram massa ungar med andra innehavare av "tveksamma" papper, typ Anoto och Precise. Den framtiden vill jag helst inte uppleva. Nästa vecka sticker jag till Kuba och blir borta ett halvår.
Jag har haft 7 ruskigt bra år på börsen och har skrapat ihop runt 10 mille. Jag ska nu ta ett långt långt brejk på minst 6 månader från allt vad aktiehandel heter och försöka hitta lite lugn och ro från all stress. Finna mig själv igen helt enkelt.
Har fått tjänstledigt från mitt jobb i 1 år oxå. Min chef som är en mycket fin människa hade ett långt samtal med mig om detta. Trots att jag är en av "stjärnorna" på mitt jobb så tyckte han se tecken på en "kommande kollaps" och ställde sig positiv till en längre resa.
Kommer ni någon gång till Kuba och ser en svensk som driver en glassbar. Då är det troligtvis Massepojken i egen hög person.
Nämn då bara ordet gråsparv så ska jag bjuda på mjukglass med extra strössel.
Stort tack för den härliga tid vi haft och jag älskar er alla
En sista cliff som alla trötta plebejer kan suga på.
Är det egentligen bara så att Massepojken är en konstinstallation eller finns han på riktigt.
-Jag har ingen aning eftersom jag inte känner personen i fråga.
Ha det så bra pojkar/Nu hör ni aldrig mer från Massepojken. Det lovar jag.
Puss och Kram Massepojken