2015-07-22, 13:42
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89

Och precis, man kan inte ha skärmen strömsatt hela tiden för då skulle den ju laddas ur direkt = du måste väcka telefonen på något vis.

Skulle verkligen en UL-sensor under glas kräva att skärmen är strömsatt? Sensorn läser ju genom glaset, det borde ju egentligen inte kräva att skärmen är på.

Något måste ju dock väcka sensorn, annars skulle sensorn hela tiden vara igång och kräva energi. Hur funkar FPCs sensorer? Aktiveras sensorn direkt ett finger läggs på?

Citat:
Ursprungligen postat av nemenhurrudu
Hmm, en speciell funktion som LG har haft i sina senaste telefoner (G2, G3, osäker om G4 har den) är knock code. Funkar helt enkelt så att man knackar två gånger på skärmen för att väcka upp den. Detta har de lyckats med samtidigt som batteritiden på iaf G2 och G3 är brutalt mycket bättre än sina konkurrenter. Jag skulle säga att tekniken finns, behöver bara implementeras.

Låter ändå omständigt! FINGs sensorer på baksidan tar egentligen inget större extra utrymme (på baksidan eller på sidan) och ska man behöva knacka på skärmen först för att väcka den och sen använda sensorn tar detta ganska mycket extra tid.

Utrymmet kanske utgör ett problem i framtiden när mobilerna är böjbara och extremt tunna, men det är länge kvar tills dess så det är nog inget man behöver ta med i beräkningarna.
Senast redigerad av trustmeiamadoctor 2015-07-22 kl. 13:57.
2015-07-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Låter ändå omständigt! FINGs sensorer på baksidan tar egentligen inget större extra utrymme (på baksidan eller på sidan) och ska man behöva knacka på skärmen först för att väcka den och sen använda sensorn tar detta ganska mycket extra tid.

Utrymmet kanske utgör ett problem i framtiden när mobilerna är böjbara och extremt tunna, men det är länge kvar tills dess så det är nog inget man behöver ta med i beräkningarna.
Jag ser då inte varför man ska vara tvungen att väcka skärmen först. Såsom LGs telefoner är idag är att när skärmen är inaktiv så knackar man två gånger och telefonen väcks. Alltså är det ngt som är programmerat för att hela tiden vänta på dessa två knack.

Lite grovt förklarat för hur man skulle kunna tillämpa fingerprintsensor istället skulle kanske vara att när ngt konduktivt med en viss minsta yta hålls på skärmen i låt oss säga en sekund så aktiveras fingerläsaren och låser upp ifall valideringen lyckas. Minsta yta kravet beror på att när vi vanligtvis använder telefonen används fingertoppar mer medans vid avläsning för fingeravtryck använder man hela fingeravtrycket istället. Kalibrering utav fingrar kan göras då man registrerar sitt avtryck som lösenord. Vad tror du?
2015-07-23, 00:20
Medlem
Lugna er, att sensorn kan placeras under glas är inte samma som att den kan integreras i skärmen.
Ta en titt på er telefon och se efter var det finns en ledig glasyta som inte är upptagen av displayen..
Möjligtvis kan den placeras på samma ställe som en kapacitiv knapp.

Detta kan bli en konkurrent långsiktigt men än så länge har FPC, som zorb skriver, marknadens bästa sensorer vad gäller:
* Kostnad
* Säkerhet
* Extrem snabb avläsning
* Strömsnålast
* Har ett flertal varianter för placering på framsida, baksida och sidplacering.
* Marknadsledande.

Vi behöver nog inte oroa oss på ett tag.
2015-07-24, 16:58
Medlem
Snusklubbans avatar
Vad anser ni vara en motiverad kurs nu inför Q2s rapport? Om bolaget kan leverera det resultat som man har prognostiserat lär kursen sticka iväg en bit, annars lär den väl dippa rimligtvis. Nu är jag medveten om att kursen även representerar framtida prospekt och möjligheter till tillväxt, kursen har ju dippat rejält från 190 kr och har funnit ett stöd runt 146-148, men pendlar upp till 160 med jämna mellanrum, antar att folk lär vilka tanka på nu i samband med rapporten, då flera vill sitta med på tåget när det rör sig.
2015-07-26, 22:25
Medlem
Harry_s avatar
Huawei presenterar sin nya mobil G8 i Kina

http://finwire.se/component/news/FWM0006CCA/huawei-presenterar-sin-nya-mobil-g8-i-kina

imorgon lyfter vi nog närmare 175:-
2015-07-27, 11:06
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Huawei presenterar sin nya mobil G8 i Kina

http://finwire.se/component/news/FWM0006CCA/huawei-presenterar-sin-nya-mobil-g8-i-kina

imorgon lyfter vi nog närmare 175:-

skoja bara
jag menade 180:-
2015-07-27, 13:31
Medlem
Zilean1999s avatar
http://www.phonearena.com/news/How-and-when-to-watch-the-OnePlus-2-event-livestream_id71977

Sätt på era VR-glasögon och kör!
2015-07-27, 14:20
Medlem
Vad har ni som är lite mer insatta i FPC för ca riktkurs?
Funderar på om man ska gå in nu eller om man borde vänta på en dipp.
2015-07-27, 14:52
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikihisa

Skulle jag köpta för första gången, skulle jag nog avvakta lite grann. Idag har kursen troligen gått upp pga Huaweis nya mobil.

Hur som helst, köp före 20 Augusti.
2015-07-27, 15:04
Medlem
Mercinhos avatar
Det sägs att one plus 2 kommer ha en av marknadens snabbaste fingeravtryckläsare. Vad är sannolikheten att one plus 2 kommer med FPC ? Kan inte tänka mig någon annan än FPC som leverantör till oneplus 2.
2015-07-27, 15:04
Medlem
Zilean1999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikihisa

230kr 20/8 -15
2015-07-27, 15:05
Medlem
Zilean1999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Det sägs att one plus 2 kommer ha en av marknadens snabbaste fingeravtryckläsare. Vad är sannolikheten att one plus 2 kommer med FPC ? Kan inte tänka mig någon annan än FPC som leverantör till oneplus 2.

Sannolikheten är hög, om det verkligen är marknadens snabbast fingeravtrycksläsare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in