• 17 300 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 576 786 inlägg
2010-03-30, 10:05
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.google.se/search?hl=sv&rl...skliga&spell=1

Det gäller bokens mittparti som handlar om dataintrångsskandalen i valrörelsen 2006. En medlem med användarnanmnet monarken el. dyl. citeras. Har tyvärr inte boken tillgänglig när detta skrivs. Annars hade jag givetvis skrivit av de 2 korta partier där flashback nämns.
Citera
2010-03-30, 13:14
Medlem
_abous avatar
Skulle tro att det är den smått legendariska användaren Monarkisten det handlar om.
Citera
2010-03-30, 13:22
Medlem
Den där monarkisten hade två inlägg, det är två inlägg som i stort sett vem som helst skulle kunna skriva.
Citera
2010-03-30, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Skulle tro att det är den smått legendariska användaren Monarkisten det handlar om.

Monarkisten hade ju som sagt bara 2st inlägg... hur kommer det sig att denna person är legendarisk? (missade jag ironin?)
Citera
2010-03-30, 14:29
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Den där monarkisten hade två inlägg, det är två inlägg som i stort sett vem som helst skulle kunna skriva.
Tycker du?
Citat:
Ursprungligen postat av abergs
Monarkisten hade ju som sagt bara 2st inlägg... hur kommer det sig att denna person är legendarisk? (missade jag ironin?)
Det är ju inte vilka två inlägg som helst.

Hur som helst så har användaren Monarken inga inlägg, men Monarkistens ena tråd däremot tar upp dataintrångsskandalen.
Citera
2010-03-30, 15:02
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Monarkistens förstainlägg startade ett av de största mediadrev landet skådat.
Citera
2010-03-30, 15:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Citat:
Bemödade ni ens er att läsa inläggen i fråga? Pinsamt grabbar.
Citera
2010-03-31, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dacali

What about them?
Förstår fortfarande inte varför han är legendarisk...
Citera
2010-03-31, 02:59
Medlem
Spelvins avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Dacali
What about them?
Förstår fortfarande inte varför han är legendarisk...
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Monarkistens förstainlägg startade ett av de största mediadrev landet skådat.
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lars_Danielsson
Läs inläggen så klarnar det nog! Monarkisten har utpekats som VD:n för Fula Trick AB, en rännstenspress-"journalist". Jag vet inte om det är sant, men det är ett skolexempel på hur man startar ett falskt rykte som till slut blir sant i allas medvetande och fäller en mäktig man, som kanske var skyldig (fast det är sannolikare att han skyddade sin överordnade som var skyldig).
Citera
2010-03-31, 09:10
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou

Vist var det den användaren som omnämndes.
Citera
2010-03-31, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelvin
Läs inläggen så klarnar det nog! Monarkisten har utpekats som VD:n för Fula Trick AB, en rännstenspress-"journalist". Jag vet inte om det är sant, men det är ett skolexempel på hur man startar ett falskt rykte som till slut blir sant i allas medvetande och fäller en mäktig man, som kanske var skyldig (fast det är sannolikare att han skyddade sin överordnade som var skyldig).

Alright! Tack
Jag läste inte hela trådarna, sorry. Intressant story dock!

mvh,
Citera