2010-03-30, 01:35
Medlem
Jag har någonstans påträffat uppgiften, att hemundervisning skulle ha förbjudits, alternativt är på väg att förbjudas. Vad som intresserar mig är därmed, att få vetskap om hur det förhåller sig om detta. Vilka regler gäller för hemundervisning och förbereds ändringar?
Citera
2010-03-30, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keplersprostata
Jag har någonstans påträffat uppgiften, att hemundervisning skulle ha förbjudits, alternativt är på väg att förbjudas. Vad som intresserar mig är därmed, att få vetskap om hur det förhåller sig om detta. Vilka regler gäller för hemundervisning och förbereds ändringar?

Hemundervisning är helt lagligt, regleras i skolundervisning. Googlar du kommer du få upp 15 bra svar på första sidan.

Vet inte om denna är bra, det är trots allt vinklad newsmill artikel
http://www.newsmill.se/artikel/2009/06/16/nya-skollagen-forbjuder-hemundervisning
Citera
2010-03-30, 21:48
Medlem
Fast om newsmill-artikeln skall tolkas såsom den är skriven, och givet att uppgifterna är korrekta, kommer den att förbjudas med den kommande skollagen -- så som den såg ut då artikeln skrevs. Förslaget till ny skollag lämnades mig veterligen över till riksdagen föregående tisdag. Vet någon om denna förändring alltjämt finns kvar i det färdiga förslaget.
Citera
2010-03-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keplersprostata
Fast om newsmill-artikeln skall tolkas såsom den är skriven, och givet att uppgifterna är korrekta, kommer den att förbjudas med den kommande skollagen -- så som den såg ut då artikeln skrevs. Förslaget till ny skollag lämnades mig veterligen över till riksdagen föregående tisdag. Vet någon om denna förändring alltjämt finns kvar i det färdiga förslaget.

Läs regeringens hemsida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in