2017-08-27, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du har inte svarat på frågorna och du har inte gett någon information utom länken om seismiska vibrationer som direkt motbevisade dina egna påståenden..
Har du själv givit vetenskaplig fakta som du baserar dina frågor på. Kan du i detalj förklara hur de saker fungerar och uppstår som du frågar om?
Innan 911 hade ingen stålbyggnad rasat igenom sig självt, eld kan inte hetta upp stål så byggnaden smälter eller blir mjuk och rasar. Saker du är ivrig försvarare av trots att det helt saknas grund för att det är möjligt.
Dina frågor du drar ur sjärten får du nog ta och förklara bättre varför de ens är relevanta och då utifrån ett vetenskapligt perspektiv

Citat:
Eftersom bassängen var byggd UNDER byggnaderna så föll inte stålbalkarna på bassängbotten som var 21 meter under marknivå..
Förstår fortfarande inte, varför skulle nivån spela roll? Det enda som skulle kunna påverka är sprickbildning och den kan ske på många sätt
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-08-27 kl. 15:49.
Citera
2017-08-27, 15:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Har du själv givit vetenskaplig fakta som du baserar dina frågor på. Kan du i detalj förklara hur de saker fungerar och uppstår som du frågar om?
Innan 911 hade ingen stålbyggnad rasat igenom sig självt, eld kan inte hetta upp stål så byggnaden smälter eller blir mjuk och rasar. Saker du är ivrig försvarare av trots att det helt saknas grund för att det är möjligt.
Dina frågor du drar ur sjärten får du nog ta och förklara bättre varför de ens är relevanta och då utifrån ett vetenskapligt perspektiv

Förstår fortfarande inte, varför skulle nivån spela roll? Det enda som skulle kunna påverka är sprickbildning och den kan ske på många sätt

Om det är 21 meter jord, källarvåningar, tunnelbana etc mellan den fallande balken och bassängbotten så är det mindre risk att den spricker än om man smäller av en atombomb under bassängen som är så stark så den river byggnaderna ovanför bassängen. Förstår du verkligen inte det?
Citera
2017-08-27, 16:08
Medlem
Citat:
Om det är 21 meter jord, källarvåningar, tunnelbana etc mellan den fallande balken och bassängbotten så är det mindre risk att den spricker än om man smäller av en atombomb under bassängen som är så stark så den river byggnaderna ovanför bassängen. Förstår du verkligen inte det?
Nope det förstår jag inte, kan du inte förklara?
Det borde vara lättare att spräcka en damm uppifrån (från kanten) och ner. När balkar flyger ut från sidan är sannolikheten högre att de träffar närmare dammens kant. En atombomb (ja det finns små sådana) under jorden är det enklare och beräkna förloppet med, speciellt som man också kan se till att byggnaden ovan mer eller mindre kan förintas.

Du har så många antagande nu för att få ihop din version att det blir lite löjligt
Citera
2017-08-27, 16:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nope det förstår jag inte, kan du inte förklara?
Det borde vara lättare att spräcka en damm uppifrån (från kanten) och ner. När balkar flyger ut från sidan är sannolikheten högre att de träffar närmare dammens kant. En atombomb (ja det finns små sådana) under jorden är det enklare och beräkna förloppet med, speciellt som man också kan se till att byggnaden ovan mer eller mindre kan förintas.

Du har så många antagande nu för att få ihop din version att det blir lite löjligt
Självklart kan kanten spricka om det kommer stora rasmassor på den, men det gjorde den inte. Den läckte inte.
Det jag undrar är dock fortfarande hur man - enligt din teori - kunde smälla av en eller flera atombomber under bassängen, atombomber som alltså ska ha rivit byggnaderna men lämnat bassängbotten intakt och tunnelbanan närmast oskadd i jämförelse?

Sen vill jag förstås gärna att du svarar på resten av frågorna också - som varför det inte blev någon emp om det nu var en atombomb? Varför bomben uppförde sig helt annorlunda än tidigare atombomber under jord? Varför det inte registrerades någon seismisk aktivitet från bomben? Varför det inte blev något radioaktivt nedfall? Varför inte glasrutorna på wtc smälte av hettan från atombomben? Osv osv..
Citera
2017-08-27, 16:47
Medlem
Citat:
Sen vill jag förstås gärna att du svarar på resten av frågorna också - som varför det inte blev någon emp om det nu var en atombomb?

Därför att atombomber inte producerar någon EMP, du är dåligt påläst i hur de fungerar....
Citera
2017-08-27, 17:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Därför att atombomber inte producerar någon EMP, du är dåligt påläst i hur de fungerar....

Jo atombomber genererar alltid en EMP - dock kan effekterna av en EMP bli väldigt olika beroende på vilken höjd man smäller av bomben. En atombomb av rätt storlek och på rätt höjd skulle i stort sett kunna mörklägga hela USA, men en atombomb under mark skulle kanske bara släcka en radie på någon mil eller så beroende på storlek. De som var inom den zonen skulle dock med största säkerhet ha andra problem än just taskig telefonkontakt att tampas med - som döden från tryckvågen som inte heller uppstod runt wtc..

A nuclear electromagnetic pulse (commonly abbreviated as nuclear EMP, pronounced /iː.ɛm.piː/, or NEMP) is a characteristic burst of electromagnetic radiation created by nuclear explosions.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse
Citera
2017-08-27, 17:05
Medlem
Citat:
Jo atombomber genererar alltid en EMP - dock kan effekterna av en EMP bli väldigt olika beroende på vilken höjd man smäller av bomben. En atombomb av rätt storlek och på rätt höjd skulle i stort sett kunna mörklägga hela USA, men en atombomb under mark skulle kanske bara släcka en radie på någon mil eller så beroende på storlek. De som var inom den zonen skulle dock med största säkerhet ha andra problem än just taskig telefonkontakt att tampas med - som döden från tryckvågen som inte heller uppstod runt wtc..

A nuclear electromagnetic pulse (commonly abbreviated as nuclear EMP, pronounced /iː.ɛm.piː/, or NEMP) is a characteristic burst of electromagnetic radiation created by nuclear explosions.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse

Nope, det är inte bomben som producerar EMP utan det är konsekvensen av bomben om den sprängs på rätt ställe. Vet du hur åska bildas? Du har mycket att lära innan du börjar ifrågasätta om det var en atombomb eller inte och det tror jag är generellt. Innan jag läste på avfärdade jag också atombomben men när man läser på blir det ganska uppenbart att de togs ner med den tekniken. Det stämmer perfekt
Citera
2017-08-27, 17:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nope, det är inte bomben som producerar EMP utan det är konsekvensen av bomben om den sprängs på rätt ställe. Vet du hur åska bildas? Du har mycket att lära innan du börjar ifrågasätta om det var en atombomb eller inte och det tror jag är generellt. Innan jag läste på avfärdade jag också atombomben men när man läser på blir det ganska uppenbart att de togs ner med den tekniken. Det stämmer perfekt

Visa ett enda tillfälle när en atombomb inte orsakat en emp!

Edit: visa gärna även ett tillfälle när en atombomb som orsakat förödelse över mark inte orsakat radioaktivt nedfall..

Edit 2: visa gärna ett tillfälle när en atombomb har orsakat förödelse en bit bort, men inte i området mellan bomben och förödelsen (bassängen, tunnelbanan etc) :-)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-08-27 kl. 17:29.
Citera
2017-08-27, 17:27
Medlem
Citat:
Visa ett enda tillfälle när en atombomb inte orsakat en emp!
Kan inte du visa hur EMP produceras när en atombomb sprängs så har du svaret på din fråga
Citera
2017-08-27, 17:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kan inte du visa hur EMP produceras när en atombomb sprängs så har du svaret på din fråga
Nej det ger inte svaret eftersom alla atombomber orsakar en emp. Seså och svara på frågan nu. Svara gärna även på mina edits till förra inlägget. Fast du kan ju inte.
Citera
2017-08-27, 17:39
Medlem
Citat:
Nej det ger inte svaret eftersom alla atombomber orsakar en emp. Seså och svara på frågan nu. Svara gärna även på mina edits till förra inlägget. Fast du kan ju inte.
EMP bildas på grund av att när en atombomb sprängs i luften (observera i luften) så blir det så varmt och luft förflyttar sig mycket snabbt och när de gör det bildas elektriska laddningar och det är vad EMP kommer ifrån.
Den här luften saknas när det sprängs i marken
Citera
2017-08-27, 17:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
EMP bildas på grund av att när en atombomb sprängs i luften (observera i luften) så blir det så varmt och luft förflyttar sig mycket snabbt och när de gör det bildas elektriska laddningar och det är vad EMP kommer ifrån.

Som jag skrev - det blir större effekt om man spränger högre upp. Det betyder inte att effekten uteblir om den sker under jord.

Citat:
Den här luften saknas när det sprängs i marken
Fel . . WTC-byggnaderna var ju onekligen inte UNDER jorden.. Bomben måste alltså haft effekt även över mark (tvärs igenom den oskadade bassängen) och gammastrålarna skulle då haft all möjlighet i världen att ge en förödande EMP. Givetvis hade du inte kunnat se raset på tv utan fungerande elektronik..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-08-27 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in