• 1
  • 2
2004-03-17, 23:06
Bannlyst
Tycker nån att det är kul att säga att k*ngen är död så, okej, visst, kul för dom.

Men när nån på flera vis säger att det är SANT, då är det en annan femma!

Mer humorprogram där man VET att det är HUMOR och inte dokumentär!
Citera
2004-03-18, 01:24
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Högmålsbrott är allvarliga saker så det är bara rätt om det vidtas rättsliga åtgärder. Nån jävla måtta får det väl ändå vara på den röda bemanningen inom Sveriges Radio.

Är det bara jag som tycker det hela är en bagatell,och att hovet överreagerar?

Högmålsbrott, allvarliga saker? Varför ska man ha större respekt för kungahuset än några andra medborgare? Jag tycker att det kryps alldeles för mycket för kungahuset som det är! Vad har de gjort som är så respektingivande att vi ska ge dem en sådan särbehandling? Inget!
Citera
2004-03-18, 01:33
Medlem
Damericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Är det bara jag som tycker det hela är en bagatell,och att hovet överreagerar?

Högmålsbrott, allvarliga saker? Varför ska man ha större respekt för kungahuset än några andra medborgare? Jag tycker att det kryps alldeles för mycket för kungahuset som det är! Vad har de gjort som är så respektingivande att vi ska ge dem en sådan särbehandling? Inget!

Du tänk på att dom skapade prinsessan Madeleine...

tål att tänkas på.
Citera
2004-03-18, 01:51
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damericus
Du tänk på att dom skapade prinsessan Madeleine...
tål att tänkas på.

Så du menar att de ska premieras för att de gökat lite?
Citera
2004-03-18, 10:26
Medlem
the Beasts avatar
Varför inte?

Jag har lite svårt att få koll på varför det skulle vara OK att skämta om vissa personers bortfälle men inte just Kungen. Det var ju inga stämmningar inblandade då vissa kvällstidningar gick ut med att allas vår Lasse Berghagen skulle ah trillat av pinn, vilket var precis lika fel som Kungen. För att citerar en känd svensk politiker i ett KU förhör "TRAMS!!"
Citera
2004-03-18, 11:12
Medlem
Keyser Sozes avatar
Överhuvudtaget tycker jag att de borde lägga ner hela Hej domstol.Redaktionen består av en samling infantila idioter från Ung vänster som fått i uppdrag av SR:s styrelse att göra ett humorprogram åt sina partivänner.De vänder sig alltså till en mycket begränsad målgrupp och man kan anta att Vera-Zavala skriver manus till de flesta sketcher.
Citera
2004-03-18, 23:29
Bannlyst
Jag tyckte det var lite småkul efteråt.
P3´s program ska man nog inte ta för seriöst. Roligast var nog "ett stycke sorgemusik".. så gick det igång nån jävla gaylåt i stil av elton john
Citera
2021-07-29, 12:48
Medlem
är det någon som har alla avsnitt på mp3? finns på piratebay, men ingen som seedar
Citera
2021-07-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pae163
är det någon som har alla avsnitt på mp3? finns på piratebay, men ingen som seedar

Bara att dra ner från Apple

https://podcasts.apple.com/us/podcas...ol/id377703740
Citera
2021-08-19, 13:49
Medlem
tack, ja dom har jag. men det är ju bara en bråkdel av vad dom har gjort. det är bara pod-versionen.
vill ha allt dom har släppt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in