Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-04, 21:44
Medlem
Tack för tipsen!
Citera
2009-08-08, 14:29
Medlem
gurkan7s avatar
Muay Thai, mma, BJJ i Bangkok

Tränar just nu MMA, men ska ner till Thailand om ca en månad och träna Muay Thai. Jag kommer vara i Bangkok 1 månad totalt.

Tyvärr så finns det inte så mycket MMA klubbar i just Bangkok men hittade en som kör MMA 2 dagar i veckan iaf. Min plan är att jag ska köra Muay Thai ca 20 timmar veckan och då också MMA 4 timmar/vecka.

Jag funderar på om jag skulle kombinera med Brasiliansk Jiu-Jitsu på något sätt eller räcker det med att träna som jag redan planerat. Jag vill ju inte tappa allt för mycket av brottningen eftersom jag inte tränat så länge och ska vara borta en månad.

Ge gärna tips på hur jag kan lägga upp min träning där nere och vill också gärna ha tips på bra klubbar.
Citera
2009-08-08, 14:54
Medlem
U137s avatar
Kör så mycket Muay thai du kan därborta, skit i BJJ det kan du alltid plocka upp när du kommit hem.
Citera
2009-08-08, 15:13
Medlem
Om du bara ska vara där i en månad skulle jag passa på och träna så mycket Muay Thai du hinner. Strunta i bjj och mma-träningen.
Citera
2009-08-08, 15:31
Medlem
gurkan7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Strummer
Om du bara ska vara där i en månad skulle jag passa på och träna så mycket Muay Thai du hinner. Strunta i bjj och mma-träningen.

okej några tips på bra Muay Thai klubbar i bankok som gärna instruerar på engelska. Jag kommer inte bo på något camp eftersom jag ska bo en timma utanför bangkok i en provins som heter Pathum Thani.
Citera
2009-08-08, 15:41
Medlem
U137s avatar
Det är individuellt, det gym som den ene gillar tycker den andre är skit. Jittys gym har jag hört ska vara bra, å andra sidan har några sagt att den är skit.

Kolla på fightermags forum, har för mig att där finns en tråd om detta. ett alternativ är ju att mejla de olika klubbarna här hemma, folk brukar vara jävligt hjälpsamma och det finns säkert någon som kan rekomendera ett bra gym åt dig.
Citera
2009-08-08, 16:47
Medlem
Sandviken MMA ?

Undrar om det finns någon här om sandvikens MMA om det bara är submission inriktat eller om man lär sig slag och sparkar även där ?

Och sen även om man till slut kan tävla i MMA om man börjar i Sandviken ?
Citera
2009-08-08, 16:51
Medlem
gbajerns avatar
TROR att du får börja med submission m.m. för att efter en viss tid gå över till mma.

Varför du inte skulle kunna börja tävla vet jag ej.
Citera
2009-08-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
TROR att du får börja med submission m.m. för att efter en viss tid gå över till mma.

Varför du inte skulle kunna börja tävla vet jag ej.

Jo men har hört att dem bara tävlar i grapling och vill tävla i MMA senare när man blivit tillräckligt duktig nämnligen då jag gillar blandningen mellan alla stilarna och vill bli lika duktig på submission som slagar och sparkar.
Citera
2009-08-08, 17:00
Medlem
Sor vorapin i Bangkok tycker jag verkar bra har inte tränat där men va där o köpte biljetter till lumpini var 2 svenskar som tränade där varav 1 gick match i lumpini som han vann.
Citera
2009-08-08, 18:02
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moses666
Jo men har hört att dem bara tävlar i grapling och vill tävla i MMA senare när man blivit tillräckligt duktig nämnligen då jag gillar blandningen mellan alla stilarna och vill bli lika duktig på submission som slagar och sparkar.

Hmm, är ganska säker på att dom kör "alla stilar", men ring och fråga? Annars verkar Söders Fight Gym i Gävle jävligt bra, om det inte är för långt bort.
Citera
2009-08-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Hmm, är ganska säker på att dom kör "alla stilar", men ring och fråga? Annars verkar Söders Fight Gym i Gävle jävligt bra, om det inte är för långt bort.

Jo lite långt bort för ekonomin hehe.
Vill ju kunna bli bra på alla delar i MMA därför jag frågar nämnligen, tävlar man ens i MMA i Sverige ?

För frågade dem nyss iaf och då körde dem bara tävling i grappling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in