• 3
  • 4
2010-04-09, 02:03
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenssonAspierant
Nej, tycker faktiskt att det gick hur bra som helst att börja lägga dem under tungan. Det "rus" som jag får nuförtiden brukar vara mellan 17:00 och 19:00 Märkligt, kan bero på att det är då jag slappnar av efter en lång arbetsdag, och oftast sitter jag faktiskt och noddar då t.o.m.
Lycka till med att sluta IVadministrera suben Erection, det är ju inte den nyttigaste av opioider att skjuta direkt

Tackar!

Kan påpeka att det är runt den tiden suget börjar komma för mig.
Om man stigit upp tidigt (08:00-10:00), gjort allt ansvarsfullt, fördrivit tiden med diverse saker osv. men sen mot kvällen vill man varva ner och då börjar det klia i fingrarna. Kan tillägga att då har ätit 2-4 mg iktrovil på morgonen, främst för att inte psykiskt gå apenuts, lindra fysisk AT och för att hålla upp någon dag sen försöka ta små doser sub.

Det du säger låter väldigt rimligt. Eftersom du inte är igång då, är trött och bara tar det lugnt.
Får själv mest ut av ruset när jag inte anstränger mig och är i ett så gott som nedsläckt utrymme. Speciellt nu när dagarna är ljusare.
Citera
2010-04-09, 13:04
Medlem
Unbalanceds avatar
Det här hhar jag experimenterat med mycket.

Min optimala dos är 1st 8mg på morgonen, 1st 8mg vid lunch-middag & 1st 8mg på kvällen - då klarar jag mig bäst från alla cravings som biter en i nacken.
Men det är ju en annan sak för folk som tar Bupe för nöjes skull varför skulle dom ta 3x 8mg/dag.
Citera
2010-04-09, 13:46
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Det här hhar jag experimenterat med mycket.

Min optimala dos är 1st 8mg på morgonen, 1st 8mg vid lunch-middag & 1st 8mg på kvällen - då klarar jag mig bäst från alla cravings som biter en i nacken.
Men det är ju en annan sak för folk som tar Bupe för nöjes skull varför skulle dom ta 3x 8mg/dag.

Mm. Bara de som missbrukar som oftast ligger på denna mängd för att bli höga.
Vet folk som snortar i sig 2 st om dagen, men det är nog vanligare att folk tar sådana mängder rektalt/IV vid ett missbruk som kräver sådana mängder för att bli höga. Har inte
Subutex någon sorts tak, där ruset i stort sätt bara förlängs och inte förstärks btw?
Citera
2010-04-09, 14:27
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Vet folk som snortar i sig 2 st om dagen, men det är nog vanligare att folk tar sådana mängder rektalt/IV vid ett missbruk som kräver sådana mängder för att bli höga. Har inte
Subutex någon sorts tak, där ruset i stort sätt bara förlängs och inte förstärks btw?
Jo Buprenorfin har ett tak vid 32mg vad jag minns.

Att en "sub missbrukare" snortar i sig 2 sub om dagen är helt onödigt, det mesrta sitter i hjärnan.
Sub fungerar inte som dom flesta andra droger, faktiskt ju mindre dos du tar ju bättre/eufori mår du - talar då om 2mg-1mg ner till 0.3mg.
(Detta har nmånga bwvittnat mwn alla har använt sig av Intravenöst bruk om det skulle spela roll)

Detta pga Buprenorfin delar sig i olika delar i hjärnan, Buprenorfin & nor-buprenorfin.
Nor-buprenorfin ger den sköna effekten och tar du stora doser Sub bildas mer Buprenorfin som blockerar opiat receptorerna för nor-buprenorfinet.

Jag är opiat missbrukare sen många år och tar så höga doser enbart för att hålla heroin begäret borta, ska snart in på sub alt metadon behandling och lär få höga doser där med.
Senast redigerad av Unbalanced 2010-04-09 kl. 14:30.
Citera
2010-04-09, 14:41
Medlem
klotys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Sub fungerar inte som dom flesta andra droger, faktiskt ju mindre dos du tar ju bättre/eufori mår du - talar då om 2mg-1mg ner till 0.3mg.
(Detta har nmånga bwvittnat mwn alla har använt sig av Intravenöst bruk om det skulle spela roll)

Detta pga Buprenorfin delar sig i olika delar i hjärnan, Buprenorfin & nor-buprenorfin.
Nor-buprenorfin ger den sköna effekten och tar du stora doser Sub bildas mer Buprenorfin som blockerar opiat receptorerna för nor-buprenorfinet.

Jag är opiat missbrukare sen många år och tar så höga doser enbart för att hålla heroin begäret borta, ska snart in på sub alt metadon behandling och lär få höga doser där med.

Stämmer det verkligen?

Det borde gälla nasalt bruk också?
Citera
2010-04-09, 16:25
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection

Om man är beroende av andra opiater så går det inte att uppnå något rus eller bli hög av subutex oavsett hur stor eller låg dos man tar. När jag har lagt in mig på opiatavgiftning har jag fått börja med 24mg första dagen men det är inte på något sätt så att man kan bli hög av det för buprenorfin förlorar helt enkelt den egenskapen mycket tidigt i opiatkarriären.
Citera
2010-04-12, 22:47
Medlem
Slingshots avatar
Blir mestadels på kvällen, myspys att nodda igenom natten/morgonen ihop med några filmer/tv-serier.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in