Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2010-04-09, 06:27
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Sådana attacker är ofta inte helt oprovocerade. Jag har väl själv förfallit till sådana angrepp vid något tillfälle, men då har det handlat om att TS gjort inlägg i den här stilen;

"Hej, jag undrar hur jag kan får mer lyxnark utskrivet av min läkare. Jag förtjänar mitt lyxknark och den som inte ger mig det ska jag anmäla till socialstyrelsen. Varför är alla läkare så inkompetenta? Och varför är det så skönt att vara hög på lyxknark? Som jag faktiskt behöver för jag är faktiskt sjuk "

Topic är ju officiellt hur man kan få lyxknark utskrivet, men TS påstår ju samtidigt en massa andra saker som han/hon inte automatiskt slipper ta skit för bara för att topic är något annat. Det är ju bara en klassiskt provokation i stil med

"Hej idiotjävel, kan du langa mig smöret?"

"Vafan säger du?"

"Jag ber dig ju bara att skicka smöret!"

Citat:
Ursprungligen postat av dynamit-kisen

Men det som stör mig något enormt är användare som kommer in i trådar och bryter topic för att klanka ner på TS och indirekt påstå att han är en dålig människa pga drogerna. Dom användarna kan dra i h*lvete...
Citera
2010-04-09, 15:45
Medlem
BigFatCones avatar
Själv så välkomnar jag en öppen och vettig debatt med öppna armar. Jag är långt ifrån nån cannabisliberal som inte ser några som helst problem utan jag har både stor erfarenhet och kunnande inom mitt område. Jag är långtifrån akademisk men jag kan tala för mig och mina åsikter. Faktum är att jag skriver om droger enbart för att försöka få till nån form av harm reduction samt försöka visa för Svensson att knark faktiskt inte är så jävla hemskt som alla vill tro. Så hit med debatten, jag vill ha den.

Jag har sällan eller aldrig fått några påhopp om mina narkotikavanor här på forumet. Dom gånger det har hänt så har det nästan alltid varit av okunskap eller som en del av ett personangrepp.
Citera
2010-04-09, 15:49
Medlem
Johan_08s avatar
Själv tycker jag inte att FB har blivit mer anti.
Det är snarare så, som jag skulle tippa på, är att det kommit in en massa fler folk.. vilket betyder en massa olika åsikter.

Vad jag minns förut så blev man medlem på FB för att prata om droger, nu är det ju inte bara droger som står i centrum.

Cheers
Citera
2010-04-09, 16:09
Medlem
Håller med, detta har väl helt enkelt med att större delen av landet är anti-droger, så när forumet växer blir vår statistik mer och mer lik det övriga landet.
Citera
2010-04-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
...
Det är rent komiskt hur många som har för sig att vitsen med FB är att det ska vara en liten underground-rörelse där allt "förbjudet" diskuteras under hysh och pysh av ett fåtal "radikala" typer. Hela poängen med FB är ju att få hit kreti och pleti så att många av de kontroversiella diskussionerna blir okontroversiella i princip bara genom mängden debattörer.
...

Väl uttryckt.

Dock förstår jag dem på sätt och vis, klart de inte gillar forumet när de inte längre kan identifiera sig med de människor som hänger här.
Men men, de kanske kan gå ihop och starta ett nytt eget forum? "dark" flashback ingen åldersgräns, inga regler, inga problem!
Citera
2010-04-10, 12:54
Medlem
adoptivnegers avatar
Flashbacks värsta tomtar verkar alltid tro att deras älskade fb-familj håller på att förfalla i nån sorts bottenlöst pk-hål så fort någon ifrågasätter den standardiserade köttätande, roppeslinkande, kvinnohatande konspiratoriska klick som dominerar sidan. Helst verkar de vilja helt slippa diskussion och oliktänkande. Jag tycker det är så jävla tråkigt. Ni borde välkomna annorlunda infallsvinklar och åsikter istället för att håna eller känna er hotade när någon inte tycker livet ska handla om knark, porr och judehat.

Att sen många av dessa inte har något vettigt alls att tillföra är en annan femma, däribland de som per automatik kallar pundare för pundare. Men idioter med en sexårings vokabulär finns i alla läger.
Citera
2010-04-10, 13:06
Medlem
cp-apas avatar
Drugs gives no hugs.

Citera
2010-04-10, 18:56
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Drugs gives no hugs.

Försök med ecstacy.
Citera
2010-04-10, 19:17
Medlem
Lilabanans avatar
Jag tycker användarantalet här på Flashback har börjat öka i en snabb takt under den senaste tiden. Det är nog som många säger att många svenssons och 90-talister som inte kommit i kontakt med droger har reggat sig till forumet för att diskutera annat, så ser de en hel drös med "pundare" som snackar om alla möjliga olika sorters droger. Då reagerar de och vill uttrycka sin åsikt.

De kanske kan bli omvandlade till drogliberala tack vare Flahback

Snart har vi en massa missbrukare som kommer skylla sitt missbruk på Flashback
Citera
2010-04-11, 05:30
Medlem
När man ser de praktiska konsekvenserna av droger så som asocialitet, att de som röker tappar intresse för allt annat är just det gröna, att det många gånger är farligt för den fysiska hälsan, att det i princip alltid är farligt för den psykiska hälsan osv så blir man mindre och mindre drogliberal.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in