2010-03-28, 13:47
Medlem
Sun-beams avatar
En vecka efter att min mens tagit slut sätter mensvärken igång och jag har haft mensvärk till och från i tre veckor! Först trodde jag att jag var gravid. Men nu har mensen kommit och mensvärken är helt sinnessjuk. Men att ha mensvärk i tre veckor innan är ju inte normalt, så jag undrar om det kan bero på något? Det är första gången det händer för mig, annars brukar mensvärken sätta igång ca 1 vecka innan. Det här är jättejobbigt för mig för jag hade för ont för att ha sex med min pojkvän.. och eftersom vi ska utomlands om tre veckor vore det inte så kul att ha mensvärk under hela resan.

Bör jag gå och kolla upp det eller var det kanske en tillfällighet? Någon som vart med om liknande? Tacksam för svar! (Blev nog lite luddigt skrivet men jag har mensvärk från helvettet så hoppas ni har överseende)
Citera
2010-03-28, 14:30
Medlem
tunnsomlufts avatar
Du det där låter inte direkt som mensvärk. Kan det inte vara något annat? Förövrigt låter det inte normalt. Och ja, du borde kolla upp det hos läkare.
Citera
2010-03-28, 15:27
Medlem
Pratbubblans avatar
Det där är inte alls normalt. Kan vara t ex en inflammation eller infektion i äggstockarna, en cysta eller endometrios. VÄNTA INTE utan ring sjukvårdsupplysningen nu. Eller åk till akuten.
Citera
2010-03-28, 18:25
Medlem
pinuppans avatar
Nu är jag bara medicinstudent så du bör egentligen inte lyssna på mig men det påminner onekligen om något som vi läste om i Embryologin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mittelschmerz
En smärta som uppstår i början av ovulering (2 veckor innan mens) i lägre delen av abdomen.

Just a thought..
Citera
2010-03-29, 18:30
Medlem
MISS-LIGHTs avatar
Hej! Ungefär en vecka efter mens sätter ägglossningen igång och den kan ge smärtor liknande menssmärtor. Det kan hålla på en vecka eller så...sen är det ju nästan dax för mens igen o då börjar besvären om igen... Ibland kan det bero på muskelknutor (myom) som sitter inne i livmodern. De är ofarliga men ger smärtor och ökade blödningar. Dina problem kan även bero på utomkvedshavandeskap, vilket ger svåra buksmärtor med efterföljande blödning....NO GOOD!!! Sök vård direkt hos en gynekolog så hjälper de dig! Kram
Senast redigerad av MISS-LIGHT 2010-03-29 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in