Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Ja, den teorin har varit mycket på tapeten.
Men hur vanligt är det att någon hyr in en mördare för att mörda ett litet barn som hämnd för vad barnets föräldrar gjort? Har det över huvud taget hänt i svensk kriminalhistoria? Även i de länder vi upplever som mest primitiva och barbariska är det väl normalt vuxna människor man hämnas på.
Men som sagt...Linköpingsmorden är ett riktigt långskott från vilken vinkel man än betraktar det.
Håller inte riktigt med om att det är ett långskott. Hur många våldsverkare finns det i Sverige som stämmer in i ålder, tillvägagångsätt,beskrivning och som upprepar sitt beetende om och om igen. Angående tillvägagångsätt: Som jag antydde tidigare, vänd på situationen i Linköping dvs han angrep kvinnan först och sedan pojken.
Självklart spekulerar jag men återigen det finns likheter som inte bara går att bortse ifrån. Det gäller också våldsamheten i attackerna som inte har något med våltäkt att göra utan snarare ett förakt till kvinnor i allmänhet.
För mig är det än mer långsökt, att som många gjort tidigare, pratat och skrivit om en inhyrd mördare som var ute efter pojken i Linköping.