Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-27, 14:13
  #37
Medlem
Engens avatar
Oderland

Jag använder Oderland som hotell till flera av mina domäner. Tycker de fungerar bra. Stabilt och snabba servrar. Safemode=off. Anledningen till att jag rekommenderar dem är att de nyligen har uppgraderat sina konton. privatkonto har nu 10GB utrymme.

www.oderland.se

One.com är ett bra budgetalternativ om man inte kräver så mkt.
Citera
2009-12-28, 21:12
  #38
Medlem
Aolis avatar
One.com, Binero och Loopia

Jag har erfarenhet av one.com, Binero och Loopia.

One.com är bra för enkla små sidor som inte kräver så mycket, då de endast har 24 Mbyte PHP-minne vilket för de allra flesta räcker hur bra som helst. Men om du kör ett CMS typ Drupal eller Joomla kan det ha betydelse. Jag kör visserligen flera Drupal sidor på One.com och vet flera som kör Joomlasidor, men när de blir för avancerade slår man i taket. Ingen möjlighet att öka detta minne mot mer pengar hos One.com. Ja supporten via telefon är ofta danska men den chatfunktionen som de har funkar utmärkt där de ofta kör engelska men det är iofs inget problem för mig så länge de löser problemen och svara på frågor. One.com kostar 12kr/mån + moms = 15 kr/månad vilket fortfarande är billigt.

Binero är ruggigt bra och har skärpt sig en hel del de senaste året. Skall man köra större Joomla och Drupal sidor fungerar de väldigt bra. 69 kr/mån + moms. Binero har en väldig uppsjö med applikationer som de installerar på din domän med några klick, som tex Drupal, Joomla eller wordpress plus många fler.

Loopia har också uppdaterat den senaste tiden och börjar fungera ganska bra. De var tidigare ganska krångliga att sätta upp CMS'er med databaskoppling till men nu funkar det väldigt fint.

Loopia och Binero är mina favoriter. Oderland sägs vara bra men har inte haft anledning att testa dom än.

FS-data varnar jag för, de är inget för hobbyfolk eller amatörer. Hemska kontrollpaneler och krångliga interface samt hutlösa priser. De kanske är bra för större företag.
__________________
Senast redigerad av Aoli 2009-12-28 kl. 21:15. Anledning: Stavfel +added bold
Citera
2009-12-28, 21:23
  #39
Medlem
Aolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
det viktiga är inte att det är billigt, måste få upp min webbsida snart! :P

Hur gick det? Fick du upp sidan (fort)?
Citera
2009-12-28, 21:32
  #40
Avstängd
Jag kör på one.com då det är billigt och behöver inte mycket funktioner.

Dock rekommenderar jag Binero för den som har lite större projekt då man får mer för pengarna och fler funktioner..

Kan alla webbhotell ta Xhtml? Det är typ som att ta html eller?
Citera
2009-12-28, 21:50
  #41
Medlem
Bill Cliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackduck
Kan alla webbhotell ta Xhtml? Det är typ som att ta html eller?

Det enkla svaret är att det är samma sak, så det är inga problem.
Citera
2009-12-28, 22:02
  #42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bill Cliff
Det enkla svaret är att det är samma sak, så det är inga problem.
Okej tack så mycket
Citera
2010-01-03, 01:20
  #43
Medlem
cloNes avatar
Kan ju meddela alla att Crystone måste vara det största rövgänget inom Sveriges webbhotellsaktörer.

Av det jag har erfarit så har supporten alltid tagit lång tid på sig att svara. Det är mycket oklara avtal och ovanligt dyrt. Det skall dock tilläggas att tjänsten har fungerat som den skall, även om det ibland kan hända att deras mailservrar åker ner.
Citera
2010-01-04, 18:33
  #44
Medlem
Moots avatar
Jag tänker skaffa en personlig hemsida, dels för att det är punkass, dels för att jag vill ha en bra mail och dels för att förnamn@förnamnefternamn.com ser flashy ut när man söker jobb.

Idag har jag enbart använt gratishost med dot.tk's domains (For the lulz/mindre projekt), och One.com för ett hobbyföretag jag hade, vilket fungerade suprimt. Det jag letar efter är hög uptime, bra laddningstider för användare som ska in på min sida och möjligheten att köra PHP. Givetvis också mail.

Som jag förstår är One.com billigast, och därav bäst om man bara vill ha ett adress och någonstans att ladda upp sin sida. Men hur ser det rent ekonomiskt ut, egentligen, är det värt att dra igång en skrotdator, ha som server, köpa domän och host'a själv - eller blir det billigast med One.com?

Allt some One.com har kan jag mer eller mindre dra upp själv, frågan är bara om det blir billigare?
Citera
2010-01-04, 18:47
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moot
Jag tänker skaffa en personlig hemsida, dels för att det är punkass, dels för att jag vill ha en bra mail och dels för att förnamn@förnamnefternamn.com ser flashy ut när man söker jobb.

Idag har jag enbart använt gratishost med dot.tk's domains (For the lulz/mindre projekt), och One.com för ett hobbyföretag jag hade, vilket fungerade suprimt. Det jag letar efter är hög uptime, bra laddningstider för användare som ska in på min sida och möjligheten att köra PHP. Givetvis också mail.

Som jag förstår är One.com billigast, och därav bäst om man bara vill ha ett adress och någonstans att ladda upp sin sida. Men hur ser det rent ekonomiskt ut, egentligen, är det värt att dra igång en skrotdator, ha som server, köpa domän och host'a själv - eller blir det billigast med One.com?

Allt some One.com har kan jag mer eller mindre dra upp själv, frågan är bara om det blir billigare?


Tja, billigare blir det nog inte, beroende på elförbrukning mm.
Det billigaste du kan hitta hos One.com med en .SE domän blir ca. 440 kr / år. (inkl. moms)

Jag har ett antal servrar hemma och de kostar i genomsnitt 20 kr per dygn i elförbrukning.
Men sen om du har en stabil uppkoppling så är ju friheterna större med en egen server. Ännu bättre om du har fast ip.
__________________
Senast redigerad av StefanLindblom 2010-01-04 kl. 18:52.
Citera
2010-01-09, 22:18
  #46
Medlem
Nikksters avatar
http://www.crewebs.com/
Citera
2010-01-09, 22:57
  #47
Medlem
Wobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkster
http://www.crewebs.com/

Aldrig hört talas om företaget tidigare, men det skriker verkligen oseriöst över det.

Designen av hemsidan är fruktansvärd.
Sidan går segare att ladda än Aftonbladet, det ger inte ett gott intryck eftersom det just är ett webbhotell.
Kodningen är också fruktansvärd.
Döda länkar?

Priserna för dedikerad ser riktigt förmånliga ut, dock anger de inte vilken lina man har eller något sådant. Sedan är teckenkodningen för priserna på webhosting felaktig samt att det inte anges för vilken tidsperiod, så helt omöjligt att klura ut.

Mitt intryck är big nono.
Citera
2010-01-10, 15:08
  #48
Medlem
Nikksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobin
Aldrig hört talas om företaget tidigare, men det skriker verkligen oseriöst över det.

Designen av hemsidan är fruktansvärd.
Sidan går segare att ladda än Aftonbladet, det ger inte ett gott intryck eftersom det just är ett webbhotell.
Kodningen är också fruktansvärd.
Döda länkar?

Priserna för dedikerad ser riktigt förmånliga ut, dock anger de inte vilken lina man har eller något sådant. Sedan är teckenkodningen för priserna på webhosting felaktig samt att det inte anges för vilken tidsperiod, så helt omöjligt att klura ut.

Mitt intryck är big nono.

Ok, det är din åsikt. Men du har däremot fel på vissa punkter men du har också rätt.

1. Du bör kolla din internet anslutning så snart som möjligt eller ringa din leverantör om du känner att du har blivit bluffad. Prövade med min iPhone nyss där jag har 0.30 mbit/s och den laddas precis samma hastighet som microsoft laddas.
2. Inte ens jag (som programmerare) ser något fel på kodningen förrutom tecken som den inte är konfiguerat till att läsa.

Tycker du kan ta och emaila Support@crewebs.com om detta så dem kan skicka ärendet till rätta avdelning. Vad jag har hört så startades dem i Maj och har över 40 kunder hittills (ganska bra hit om du frågar mig, hehe.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback