2010-04-01, 10:10
Medlem
Du dör. Har varit med om flera påkörningar där omkring och ingen överlever. Du dör sannolikt om du blir påkörd av ett tåg i 30 km/h. Fast den risken är såklart mindre eftersom stoppsträckan är kortare. Det är förbjudet enligt lag att beträda spårområde, det är så utav en anledning.
2010-04-04, 18:54
Medlem
Våffelnylles avatar
Mm. Som sagt, blir du påkörd av ett tåg så dör du, praktiskt taget.
Chansen att överleva är inte värd att ta med i sammanhanget, eftersom du, i de få fall du överlever, inte lär få ett fullgott liv efteråt.
2010-04-04, 19:05
Medlem
liasors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruzze
Varnar känsliga tittare

Såhär kommer det se ut:

http://209.197.11.170/e3m9u5m8/cds/s...8999197285e550
Länken funkar tyvärr inte..
2010-04-04, 19:47
Medlem
Finns ett fall där en funktionär blir påkörd av en formel 1 bil. Man kan tro att en så pass låg bil skulle enbart kapa av benen eller dylikt på killen men icke. Snubben blir till köttfärs. Poff säger det typ.

OnT: Samma sak skulle sker om man blir träffad av ett tåg.
2010-04-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Våffelnylle
Chansen att överleva är inte värd att ta med i sammanhanget, eftersom du, i de få fall du överlever, inte lär få ett fullgott liv efteråt.
Det är ju just därför den chansen är värd att tas med i sammanhanget. Man vill ju inte överleva och bli en grönsak.
2010-04-05, 19:13
Medlem
Får tacka för responsen. Det som gör mig tveksam är att Arlanda Express tågen inte har en rak front, eller hur man ska förklara. Om ni pausar klippet vid 0,06. Hur träffar tåget kroppen? Blir ju inte en direkt head on? Vet inte hur jag ska förklara. Förstår ni?
2010-04-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4theloveofmoney
Får tacka för responsen. Det som gör mig tveksam är att Arlanda Express tågen inte har en rak front, eller hur man ska förklara. Om ni pausar klippet vid 0,06. Hur träffar tåget kroppen? Blir ju inte en direkt head on? Vet inte hur jag ska förklara. Förstår ni?

Är du på riktig eller? Tappade någon dig när du var liten? Vart på kroppen träffar fronten dig? Ungefär vid halsen? Huvudet eller midjan? Du dör, oavsett om fronten är rak eller ej, det ligger så att säga kroppsdelar över ett stort område. Varit med om fler olyckor än vad jag har fingrar på aktuell plats, ingen har överlevt. Det har både varit självmord och obehörigt spårbeträde som orsakat olyckan. Det finns inte en chans att du överlever. Fatta det. Du dör troligtvis om du blir påkörd av ett tåg i 10 km/h, men som jag skrev, är den risken mindre, eftersom stoppsträckan är kort. I 200 km/h är stoppsträckan vid full broms över 2 000 m.
Senast redigerad av bayern 2010-04-05 kl. 21:24.
2010-04-05, 22:16
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Länken funkar tyvärr inte..

Här kommer en ny;

http://www.liveleak.com/view?i=2d91739aeb
2010-04-06, 01:02
Medlem
No6s avatar
Man stendör.

Man står still och möter ett tåg som väger flera ton som dessutom har en hastighet i 55m/s. Tvärstannar tåget(inte för det förekommer, tåg bromsar) så dör du av smällen. Fortsätter tåget i 198km/h(vilket det gör) så kommer som någon sa tarmplockning bli aktuellt. Finns inte en chans att din motkraft kommer att få tåget att stanna, det kommer att köra rätt över dig. Vet inte hur det ser ut under ett tåg riktigt, men dör du inte av smällen(vilket du kommer göra) så blir du plågsamt slaktad istället. Chansen är liten.

Men som någon sa, mirakel sker. Men i så fall är det 0,00000001% chans att det inträffar.
2010-04-06, 09:30
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Men som någon sa, mirakel sker. Men i så fall är det 0,00000001% chans att det inträffar.
Nej, mirakel sker inte. Om man träffas av ett tåg i den hastigheten så dör man. Punkt.

Enda scenariot där man har en chans att överleva är om tåget bara nuddar vid en så man studsar åt sidan, men då är vi å andra sidan utanför trådens diskussion - man överlever om tåget missar en helt också.
2010-04-06, 18:21
Medlem
FIGHTPLAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Är du på riktig eller? Tappade någon dig när du var liten? Vart på kroppen träffar fronten dig? Ungefär vid halsen? Huvudet eller midjan? Du dör, oavsett om fronten är rak eller ej, det ligger så att säga kroppsdelar över ett stort område. Varit med om fler olyckor än vad jag har fingrar på aktuell plats, ingen har överlevt. Det har både varit självmord och obehörigt spårbeträde som orsakat olyckan. Det finns inte en chans att du överlever. Fatta det. Du dör troligtvis om du blir påkörd av ett tåg i 10 km/h, men som jag skrev, är den risken mindre, eftersom stoppsträckan är kort. I 200 km/h är stoppsträckan vid full broms över 2 000 m.
Vad är det för skitsnack du kommer med? Det händer att människor överlever. Att hoppa eller stå framför ett tåg innebär inte en garanterad död. Nu åker ju Arlanda Express med en väldigt hög hastighet och jag är säker på att de inre organen inte pallar trycket. Men jag skulle tro att det finns en liten chans att undkomma döden med extrem tur. Men den är så liten, knappt värd att nämnas.
2010-04-06, 19:47
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIGHTPLAY
Vad är det för skitsnack du kommer med? Det händer att människor överlever. Att hoppa eller stå framför ett tåg innebär inte en garanterad död. Nu åker ju Arlanda Express med en väldigt hög hastighet och jag är säker på att de inre organen inte pallar trycket. Men jag skulle tro att det finns en liten chans att undkomma döden med extrem tur. Men den är så liten, knappt värd att nämnas.
Nej, det finns ingen som helst chans att överleva att bli påkörd av ett tåg i 200 knyck. Ja, man kan överleva att bli påkörd av tåg, men inte om det kommer i den hastigheten. Bara 30% av de som blir påkörda av en bil i 50 km/h överlever. Vid fyra gånger så hög hastighet och en vägg av stål som inte har en massa tjafs som deformationszoner och liknande mosar undantagslöst en människa.

Med den enorma rörelsemängd ett tåg har i den hastigheten så innebär det i praktiken att människokroppen accellererar från noll till 60 m/s på ingen tid alls - tågets hastighet lär inte minska märkbart. Det klarar inte en kropp av.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in