Texten nedan är saxad ur
Ninjas (användaren "Ninja" här på FB) bok: "den gode, den onde och den kåte"
Om det ligger någon sanning bakom texten eller om det är Ninja själv som fantiserat ihop texten spelar ingen roll. Det är lika komiskt ändå enligt min egna mening.
Och jag kan mycket väl tänka mig att en datura-tripp skulle kunna te sig likadant som den personen nedan får uppleva.
Citat:
Det var en kille som dragit i sig en jädra massa änglatrumpet. Efter det hade han vandrat runt i Malmö, helt övertygad om att han befann sig i ett spel. Hela relationen till spelet kunde härröras till att han jobbade i supporten på Game-zone. Han hade pratat med folk och sökt svar på gåtor som han inbillade sig att han var tvungen att lösa för att komma till nästa nivå. Vid något tillfälle hade han backat mitt i en konversation för att "spara" sspara sitt spel, i nån virtuell meny, som han inbillade sig hängde över hans huvud. Själva klimaxen på hela trippen hade kommit när solen gick upp. Då befann han sig mitt på nåt torg och fick emotta "seklernas svärd", då han under flera sekunder stod framåtböjd med händerna uppsträckta och euforiskt upprepade: "Tack, tack!"
Som jag sa, så är jag inte säker på sanningshalten i berättelsen. Om det överhuvudtaget existerar någon sådan i det här fallet. Men enligt författaren så skall inget i boken vara påhittat utan allt ska tydligen vara sant. Ni får själva bilda er uppfattning och det låter ganska så trovärdigt för att vara en änglatrumpets-tripp. Snubben i supporten lär säkert ha haft en sju-helsikes otrevlig tripp då han säkerligen varit tvungen att "slaya" både det ena och det andra monstret otrevligare än det tidigare.