2005-07-26, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Är det där verkligen sant? Aftonbladet gillar ju att hitta på egna nyheter. Ingen bild, inget namn eller liknande.
Kolla denna länken längst ner, samt denna länken, där vid oktober.
Citera
2005-08-04, 23:05
Medlem
-matti-s avatar
Om man nu så jätte järna vill testa det så kan man väl göra det så länge man inte tar så mycket att man dör. Har testat lite själv och själva upplevelsen var ganska intressant men bieffekterna är hemska. Kändes som om hela min kropp höll på att torka ut och håret känndes som torrt hö. Innan jag började leka med datura så brukade jag alldrig drömma på natten och nu drömmer jag *varje natt*. Drömmarna liknar mina hallucinationer på datura och ibland vet jag att jag drömmer och vill vakna men kan inte. Det är enda "biefekt" som verkar vara permanent.

Jag skulle avråda nån från att testa datura förän ni har läst mycket om den och läst en hel del trippraporter. Själv vill jag inte testa mer på närmaste åren. Sen när man har läst allt och vet alla risker så kan man bestämma om man vill testa eller inte. Har också två trippraporter sparade om nån vill läsa.
Citera
2005-08-05, 06:21
Medlem
ChicXulubs avatar
Självklart vill vi läsa rapporterna!
Citera
2005-08-05, 08:12
Medlem
Eyy nemi din stora fisk. Du har ju uippenbarligen inte läst om killen som skrev att 7/10 blir alvarlig psycos. En av killarna skar ju av sin egen shorre och sin tunga och sen spydde blod tills han dog! akta dig för den!
Citera
2005-08-05, 08:15
Bannlyst
Ni verkar inte förstå hur kraftfulla psykadeliska droger kan vara. Detta är inga leksaker...

Har ni sett filmen Dead Mans Shoes?
Citera
2005-08-08, 14:45
Medlem
Lost dreamers avatar
En rapport på Scopolamine(skopolamin), som återfinns i daturaplantorna.
Bitvis rolig, men skrämmande; inget jag nånsin skulle våga ta..

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=42909

intressant var också att ämnet används visst mot Parkinsons.
Citera
2005-08-08, 15:43
Medlem
Texten nedan är saxad ur Ninjas (användaren "Ninja" här på FB) bok: "den gode, den onde och den kåte"
Om det ligger någon sanning bakom texten eller om det är Ninja själv som fantiserat ihop texten spelar ingen roll. Det är lika komiskt ändå enligt min egna mening.

Och jag kan mycket väl tänka mig att en datura-tripp skulle kunna te sig likadant som den personen nedan får uppleva.

Citat:
Det var en kille som dragit i sig en jädra massa änglatrumpet. Efter det hade han vandrat runt i Malmö, helt övertygad om att han befann sig i ett spel. Hela relationen till spelet kunde härröras till att han jobbade i supporten på Game-zone. Han hade pratat med folk och sökt svar på gåtor som han inbillade sig att han var tvungen att lösa för att komma till nästa nivå. Vid något tillfälle hade han backat mitt i en konversation för att "spara" sspara sitt spel, i nån virtuell meny, som han inbillade sig hängde över hans huvud. Själva klimaxen på hela trippen hade kommit när solen gick upp. Då befann han sig mitt på nåt torg och fick emotta "seklernas svärd", då han under flera sekunder stod framåtböjd med händerna uppsträckta och euforiskt upprepade: "Tack, tack!"

Som jag sa, så är jag inte säker på sanningshalten i berättelsen. Om det överhuvudtaget existerar någon sådan i det här fallet. Men enligt författaren så skall inget i boken vara påhittat utan allt ska tydligen vara sant. Ni får själva bilda er uppfattning och det låter ganska så trovärdigt för att vara en änglatrumpets-tripp. Snubben i supporten lär säkert ha haft en sju-helsikes otrevlig tripp då han säkerligen varit tvungen att "slaya" både det ena och det andra monstret otrevligare än det tidigare.
Citera
2007-09-22, 20:46
Bannlyst
Änglatrumpet införskaffad

ok

Hejsan kära flashbackare. Detta kanske är det sista ni hör från mig ty jag har införskaffat mig en änglatrumpet planta. Arten är denna
Jag vet att folk har tagit små doser innan så jag planerar på att ta en STOR dos. Jag funderar på hur många blad jag ska ta. 10 eller 20? Detta ska bli så jävla skoj. Jag hittad inte min gamla tråd heller

Frågor:

1) Vad är ett dekok. Vad är bäst? att äta bladen som dom är eller ska jag "dekoka" dem. Är dekok att göra te på dom?

2) är det bättre att torka bladen?

3) kan man äta stammen och blommorna

allt annat har jag hittat på olika sajter

tack

Edit: jag är helt säker. En dröm jag hade sa att detta skulle bli det bästa jag någonsin gjort
Citera
2007-09-22, 20:54
Bannlyst
Citera
2007-09-22, 20:57
Medlem
Långhårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
Edit: jag är helt säker. En dröm jag hade sa att detta skulle bli det bästa jag någonsin gjort

Jag skulle inte alltför mycket lita på drömmar. Ibland kan drömmar tala om nåt för en, men ofta kan de bedra, vilket jag bittert fick erfara i min naiva tonårstid, då jag hade ett mer eller mindre magiskt tankesätt.

Du vet nog vad nästan alla här anser om det. Ingen kan ju hindra dig..bara rekommendera dig att inte ta det...

Ursäkta nu att du inte fick svar på dina frågor av mig. Kände mig tvungen att moralisera...
Citera
Medlem
The Masters avatar
Idioter finns det gott om......Vet du inte ens vad ett dekok är skall du nog ge fan i deta gift för det är ju vad det är. Och nej jag kommer inte att ge dig några tips då det varierar från blomma till blomma hur mycket du kan ta. Och det blir ingen "häftig upplevelse" det blir ditt livs mardröm.....Men sure lycka till för det kommer du behöva.
Citera
Medlem
Flytande_argots avatar
Med tanke på hur lynnigt och svårdoserat det där är så är det nog bara att höfta och käka i dig en näve blad. Tror ingen kommer att kunna ge dig information om exakt "rätt" dos för det du hoppas uppnå. Du kommer med 99% säkerhet inte att få någon som helst positiv upplevelse förutom möjligtvis lite lugnande när du hamnar på sjukhuset efteråt.

Edit: TRE inlägg postade inom en och samma minut som säger nästan exakt samma sak borde ju få någon liten varningsklocka att ringa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in