2009-09-21, 22:04
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
ganska vanligt att man inte kan läsa tidningar eller se vad klockan är flera dagar efter man taget datura. Talar av egen erfarenhet tog ungefär 2 dygn innan jag kunde se vad klockan var på min väckarklocka , de skumma är att allt annat ser man som vanligt :s

Är väldigt sugen på att testa en datura.. men har inte riktigt vågat än.. ÄR Mycket påläst om de aktiva ämnen och har läst en mängd rapport och kommit fram till att de flesta som har testat någon datura är riktigta jävla ÄRKE idioter som inte någon koll vad de sysslar med...

Jag tänkte ta en blad från belladonnan eller änglatrumpet och koka te på det.. Vilka effekter kan jag räkna med från det?
Citera
2009-09-21, 23:18
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Är väldigt sugen på att testa en datura.. men har inte riktigt vågat än.. ÄR Mycket påläst om de aktiva ämnen och har läst en mängd rapport och kommit fram till att de flesta som har testat någon datura är riktigta jävla ÄRKE idioter som inte någon koll vad de sysslar med...

Jag tänkte ta en blad från belladonnan eller änglatrumpet och koka te på det.. Vilka effekter kan jag räkna med från det?

Har även själv funderat på det, och säger precis som dig, att jag är väldigt påläst inom ämnet. Men jag skall vänta till bättre tillfälle.

Är bara JÄVLIGT trött på alla som ens ser ordet datura, spikklubba, änglatrumpet, etc., börjar predika om hur jävla snett det kan gå och det aldrig går att ta denna drog utan att det går åt helvette, etc.

Jag menar, vafan? Har man rätt förutsättningar och är påläst så.
Citera
2010-06-30, 12:00
Medlem
J.Boozes avatar
ängla trumpet. (datura)

var länge sugen att prova detta när jag var i min psykedeliska fas då allt bara va bra.

men vågade aldrig.

nån här som provat?

effekterna är ju blandannat hallucinationer - inte som på lsd och svamp - utan du kan verkligen inte göra skillnad på vad som är riktigt och inte.

ett tillstånd av komplett delirium alltså. läste en jävla massa galna tripprapporter på den tiden som gjorde att jag valde att ej testa : P
Citera
2010-06-30, 12:37
Bannlyst
https://www.flashback.org/sok/%C3%A4nglatrumpet
https://www.flashback.org/sok/datura

Varför inte köra en befintlig tråd?
Finns ju massor att läsa om den och folks små upplevelser.

Hade själv inte vågat prova, verkar vara en sjuk sjuk drog!
Citera
2010-06-30, 13:44
Medlem
Entheogens avatar
änglatrumpet och datura är 2 helt olika växter.
och ja, man får deliriumliknande symptom, det är alltså svårt att skilja på vad som är verklig och inte.
Citera
2010-06-30, 14:15
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
änglatrumpet och datura är 2 helt olika växter.
och ja, man får deliriumliknande symptom, det är alltså svårt att skilja på vad som är verklig och inte.
Änglatrumpet tillhörde tidigare Datura-släktet men har numera fått ett eget släkte. Båda sidorna innehåller dock samma ämne så det spelar ingen roll vad man kallar det.
Citera
2010-06-30, 14:22
Medlem
R3laxs avatar
provat Änglatrumpet 1 gång o aldrig mer
Citera
2010-06-30, 14:29
Medlem
makduis avatar
Det verkar som om dom flesta som äter växten överdoserar skulle vara intressant och se vad som händer vid en väldigt liten dos.
Citera
2010-06-30, 15:00
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Änglatrumpet tillhörde tidigare Datura-släktet men har numera fått ett eget släkte. Båda sidorna innehåller dock samma ämne så det spelar ingen roll vad man kallar det.
sant att det är samma ämnen, samma drog alltså. däremot verkar det vara nån allmän missförståelse att det är samma växt.
Citera
2010-06-30, 15:16
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Det verkar som om dom flesta som äter växten överdoserar skulle vara intressant och se vad som händer vid en väldigt liten dos.
jag är också intresserad av detta, vad händer om man röker lite blad bara? Är dom ens aktiva? Det brukar väl vara frökapslar man kör på annars eller är jag ute och cyklar?
Citera
2010-07-01, 09:05
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
jag är också intresserad av detta, vad händer om man röker lite blad bara? Är dom ens aktiva? Det brukar väl vara frökapslar man kör på annars eller är jag ute och cyklar?

erowid.org hittar du infon du söker
låga doser ska tydligen bara vara 8-12 timmar så kan ju va skoj att prova kanske.

inte kul att vara i delirium i 2-3 dygn tror ja inte som de flesta som ger rapport om nämner
Citera
2010-07-01, 12:14
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui

Jepp.. De flesta är tonåringar utan någon typ av erfarenheter utav hallucinogena droger. Är också själv sugen på att testa men vill först hitta en tröskeldos...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in