2007-11-06, 21:23
Medlem
AkdoV_TulosbAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Dingeling
Faan, jag skulle vilja uppleva "riktiga" hallisar men jag vill inte testa änglatrumpet lr spikklubba pga att de e så jefvla giftiga. Finns det inga andra, "ofarliga" droger som man kan uppleva liknande saker av?

Om du menar ''riktiga'' som i att man inte vet vilket som är verklighet eller inte, så tror jag inte att det finns.. Men det kan väl inte vara kul heller?
Citera
2007-11-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Dingeling
Faan, jag skulle vilja uppleva "riktiga" hallisar men jag vill inte testa änglatrumpet lr spikklubba pga att de e så jefvla giftiga. Finns det inga andra, "ofarliga" droger som man kan uppleva liknande saker av?

Änglatrumpet är en Delriant. Vetesjutton om det finns något annat vettigt du kan slänga i dig.

http://wiki.magiskamolekyler.org/Deliriant
http://en.wikipedia.org/wiki/Deliriant
Citera
2007-11-06, 22:26
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkdoV_TulosbA
Om du menar ''riktiga'' som i att man inte vet vilket som är verklighet eller inte, så tror jag inte att det finns.. Men det kan väl inte vara kul heller?

På datura så ser man mig veterligen saker som inte finns, läste en rapport förut där killen gosade med kattungar som inte fanns, pratade med sin syster som inte var där och så vidare.
Citera
2007-11-06, 23:59
Medlem
bIZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkdoV_TulosbA

Man kan ju faktiskt uppnå "riktiga hallisar" genom att vara vaken alldeles för länge...

Klart det kan vara kul, det beror ju helt och hållet på vad man upplever... Men nu brukar det ju ofta bli obehagliga saker folk upplever på datura. Det säger kansek nåt om hur människans psykefungerar? Såfort man kan ställas inför vad som helst hjärnan vill så blir det oftast dåliga saker...
Citera
2007-11-07, 13:15
Medlem
AkdoV_TulosbAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
På datura så ser man mig veterligen saker som inte finns, läste en rapport förut där killen gosade med kattungar som inte fanns, pratade med sin syster som inte var där och så vidare.

Jo det vet jag, men han undrade om det fanns några ofarliga droger som hade effekt liknande datura, och det var det som jag menade att jag inte trodde fanns.
Citera
2007-11-07, 19:26
Medlem
mankan ju bruka alkohol tills man får delirium..
ifall man vill uppnå datura hallisar på annan väg!
Citera
2007-11-07, 23:09
Medlem
Roygbivs avatar
Jag tror att det som gör datura så läskigt är att det är fullt naturliga saker som intrffar, men man får aldrig nys om det förrän hallisen är borta. Det är en sak att se gardinerna slingra sig sexuellt framför fönstret, men en helt annan när ens mor helt plötsligt stiger in i rummet och börja fråga ut en (bara den situationen är obehaglig) men att sen förstå att det var en hallis, och kunna dra slutsatsen att flera liknande såna här situationer kan uppstå och man inte längre kan vara riktigt säker på vad som är verkligt och inte. En av de största psykotiska symtomen är när man inte längre kan skilja på verklighet och fantasi, och jag tror att när man börjar inse att allt runt omkring vilken sekund skulle kunna attackera en så blir man garanterat rädd.
Citera
2007-11-07, 23:45
Medlem
Skulle vara riktigt intressant att filma någon under deras datura tripp.
Citera
2007-11-08, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miro
Skulle vara riktigt intressant att filma någon under deras datura tripp.

http://www.youtube.com/watch?v=5N_jLvQAVnA
Citera
2008-08-09, 16:58
Medlem
Tripp på Spikklubba+Bolmört+Odört+Stormhatt

Hello
När jag var 14 och uttråkad trippade jag på en galen mix av ovanstånde växter från den svenska naturen. Växterna odlade jag själv i min egen örtagård (i en intet ont anande pappas trädgård) i mitten på 90-talet.

En kväll när jag kände för lite lajbans plockade jag helt sonika av lite kvistar, löv och blommor och gjorde en infusion. "Teet" som genererades var kolsvart och bitter i smaken. Osade livsfara redan då, vilket det även var (!).

Jag svepte en kopp av sörjan och drog iväg till lokala puben och väntade på effekten.

Jag märkte snart att en otrolig oro och rastlöshet infann sig, kombinerad med en muntorrhet som inte var av denna värld. Det kröp i hela kroppen och jag gav mig ut och cyklade runt runt i skogen. Jag kunde helt enkelt inte sitta stilla.

Trippen intensifierades snart och jag har efter detta svårt att sortera intrycken. Jag lyckades på något sätt cykla hem och ta mig upp på mitt rum. Världen gungade och jag gick in i väggen vid ett flertal gånger. Min far vaknade och undrade vad som stod på - jag skyllde på att jag hade tagit ur linserna och inte såg så bra (?).

Innan jag somnade gick jag på toa och spydde, vilken troligen var ett smart drag. Jag somnade sedan och spenderade hela natten tillsammans med de sjukaste stressdrömmar man kan tänka sig. (Tänk feberdrömmar x 10000).

Nästa morgon var jag fortfarande psykotisk och hade galna hallisar. Jag såg konstiga djur på golvet och på väggarna. Mina pupiller var stora som tefat, vilket min stackars far uppmärksammade. Han frågade varför och jag hade direkt inget bra svar. Vi åkte tillsammans in till sjukhuset och i bilen in till staden berättade jag glatt om allt jag såg och undrade om han såg detsamma. Ett exempel var, i dragkroken på bilen framför hängde tre små hundar i halsen och dinglade. Inget konstigt med det, eller hur? Min stackars far bet ihop och trampade på gasen...

Obs, inget av detta jag upplevde var ångestfyllt, enbart otroligt stressigt, förvirrande och tröttsamt. Jag hade absolut ingen "insikt" i att jag trippade, utan berättade glatt om allt jag såg.

Hallisarna fortsatte hela dagen samt även delvis under nästa dag. Natten spenderades på sjukhus med övervakning. De kunde givetvis inget göra, men jag fick ändå ligga kvar en natt för observation. Jag kan säga att min mor och far blev mycket glada och tacksamma när jag tillslut slutade hallucinera och blev mig själv igen.

Jag är idag 27 och minns fortfarande detta med bävan. Jag antar att "mixen" av de fyra giftiga växterna delvis gjorde att jag överlevde (två av dem är "uppåt" och resten "neråt"). Ingen av dessa är något som jag kan rekommendera till någon. Vill ni trippa; käka svamp, syra eller vad som helst. Allt är bättre än detta. Respektera dödligt giftiga växter - det gör jag idag.
Citera
2008-08-10, 15:57
Medlem
Fox Mulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grizzly3
Hello
När jag var 14 och uttråkad trippade jag på en galen mix av ovanstånde växter från den svenska naturen. Växterna odlade jag själv i min egen örtagård (i en intet ont anande pappas trädgård) i mitten på 90-talet.

En kväll när jag kände för lite lajbans plockade jag helt sonika av lite kvistar, löv och blommor och gjorde en infusion. "Teet" som genererades var kolsvart och bitter i smaken. Osade livsfara redan då, vilket det även var (!).

Jag svepte en kopp av sörjan och drog iväg till lokala puben och väntade på effekten.

Jag märkte snart att en otrolig oro och rastlöshet infann sig, kombinerad med en muntorrhet som inte var av denna värld. Det kröp i hela kroppen och jag gav mig ut och cyklade runt runt i skogen. Jag kunde helt enkelt inte sitta stilla.

Trippen intensifierades snart och jag har efter detta svårt att sortera intrycken. Jag lyckades på något sätt cykla hem och ta mig upp på mitt rum. Världen gungade och jag gick in i väggen vid ett flertal gånger. Min far vaknade och undrade vad som stod på - jag skyllde på att jag hade tagit ur linserna och inte såg så bra (?).

Innan jag somnade gick jag på toa och spydde, vilken troligen var ett smart drag. Jag somnade sedan och spenderade hela natten tillsammans med de sjukaste stressdrömmar man kan tänka sig. (Tänk feberdrömmar x 10000).

Nästa morgon var jag fortfarande psykotisk och hade galna hallisar. Jag såg konstiga djur på golvet och på väggarna. Mina pupiller var stora som tefat, vilket min stackars far uppmärksammade. Han frågade varför och jag hade direkt inget bra svar. Vi åkte tillsammans in till sjukhuset och i bilen in till staden berättade jag glatt om allt jag såg och undrade om han såg detsamma. Ett exempel var, i dragkroken på bilen framför hängde tre små hundar i halsen och dinglade. Inget konstigt med det, eller hur? Min stackars far bet ihop och trampade på gasen...

Obs, inget av detta jag upplevde var ångestfyllt, enbart otroligt stressigt, förvirrande och tröttsamt. Jag hade absolut ingen "insikt" i att jag trippade, utan berättade glatt om allt jag såg.

Hallisarna fortsatte hela dagen samt även delvis under nästa dag. Natten spenderades på sjukhus med övervakning. De kunde givetvis inget göra, men jag fick ändå ligga kvar en natt för observation. Jag kan säga att min mor och far blev mycket glada och tacksamma när jag tillslut slutade hallucinera och blev mig själv igen.

Jag är idag 27 och minns fortfarande detta med bävan. Jag antar att "mixen" av de fyra giftiga växterna delvis gjorde att jag överlevde (två av dem är "uppåt" och resten "neråt"). Ingen av dessa är något som jag kan rekommendera till någon. Vill ni trippa; käka svamp, syra eller vad som helst. Allt är bättre än detta. Respektera dödligt giftiga växter - det gör jag idag.

Coolaste 14:åringen jag hört talas om
Citera
2008-08-10, 23:13
Bannlyst
Enligt en guide på magiska molekyler så kan man endast nå första nivån (eller det ska i alla fall vara väldigt svårt att kommma högre) om man röker någon av dessa mytomspunna växter. Jag kan själv delvis intyga detta. Har rökt Änglatrumpet ett flertal gånger, från ett halvt till 2 ganska stora blad, och har blivit märkbart påverkad, men inte fått några jobbiga hallucinationer. Muntorrheten är dock väldigt påtaglig.
Kanske skulle man blanda med lite cb för att bli lite mer stenad och få en mer vrickad upplevelse? Jag har inte blandat det med något än, men det ska väl också ske antar jag. Tycker att dessa växter är väldigt intressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in