2010-03-27, 00:46
Medlem
Hej! Undrar var man får tag på passionsfruktsyrap.
En sån där söt sliskig med mycket smak som med fördel blandas med sprit av något slag?
Vet ej om det finns i vanliga livsmedelsbutiker. Men var handlar alla bartenders?

Gärna kungsholmen, men var som helst i Stockholm gå bra :-)
Citera
2010-03-27, 01:40
Medlem
killenmedkexs avatar
Kolla på coop eller alt ica vid energi dryckern a
Citera
2010-03-27, 02:15
Medlem
Kollat på ICA Maxi Lindhagen, men hittar inget. Hittade inga "syraps" alls. Dessutom har jag hört att just passionsfrukt ska vara särskilt sällsynt.
Citera
2010-03-27, 04:04
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPenguin
Kollat på ICA Maxi Lindhagen, men hittar inget. Hittade inga "syraps" alls. Dessutom har jag hört att just passionsfrukt ska vara särskilt sällsynt.
Förmodligen syftar du på Monins syrupar?
De finns väl i runt 35 smakar har jag för mig. Dock släljs de bara av grossister.

gemene man skulle aldrig få för sig att köpa 70cl cocos-syrup eller mandelsyrup. Bortsett från jag som hade älskat det.

De som finns på ICA är ju oftast typ, lime cordial, lemon cordial, cranberry cordial, mojito mix och caipirinha mix, samt ett par äckliga alternativ av melon-mix och något mer med svarta etiketter.
Undvik dessa.
Det bästa man kan hitta på Ica är väl Roses Lemon Cordial... Om man tvunget måste köpa någon där.

Passionssyrupen har nog beställningsnummer M21 och finns på sidan 156 i Barkonsults katalog.
Senast redigerad av wh0re 2010-03-27 kl. 04:09.
Citera
2010-03-27, 11:52
Medlem
Sees avatar
Monin säljs på ICA annars går det att beställa av vem som helst från barkonsult.
Citera
2010-03-27, 14:19
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av See
Monin säljs på ICA annars går det att beställa av vem som helst från barkonsult.

Vilka Ica då?
Citera
2010-03-27, 18:20
Medlem
Inte de ICA maixi lindhagen eller Ica supermarket fridhemsplan iaf. Om du vet vilken specifik ica-.butik kanske du kan säga det. Har tittat runt i en del utan resultat, därför jag postar :-)
Men tack för hjälpen gott folk!
Citera
2010-03-28, 01:07
Medlem
Sees avatar
Är inte så bekant med de olika ica butikerna i sthlm, men vet att jag har sett dem någonstans. Här i gbg (en riktig stad!! ) har bla Ica focus ett 10-tal smaker. Så det måste ju ingå i deras sortiment. Även en del bryggbutiker har monin.
Citera
2010-03-28, 05:58
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av See
Är inte så bekant med de olika ica butikerna i sthlm, men vet att jag har sett dem någonstans. Här i gbg (en riktig stad!! ) har bla Ica focus ett 10-tal smaker. Så det måste ju ingå i deras sortiment. Även en del bryggbutiker har monin.

Ohhh! Vilka göteborgsbutiker pratar vi om? Focus vid korsvägen låter det som? Känns som om jag ska på shoppingtur imorgon innan jobbet på måndag!
Citera
2010-03-28, 12:21
Medlem
Sees avatar
Jupp, mellan korsvägen och sanktas, one and only. Du går in på ica, två eller tre hyller framåt, sen längst bort till vänster tillsammans med schweppes, mixers och de andra bargrejorna.
Citera
2010-03-28, 12:59
Medlem
Haha! Det var faktiskt i Göteborg jag blev tipsad om denna drink som innehåller passionsfruktssyrap :-)
Bartendern sa att det var svår att få tag på och att han bara visste 1 enda ställe i gbg som sålde den.
Hade tänkt plocka hem den och impa på flickvännen med drinken till helgen sen :-)
Citera
2010-03-28, 13:30
Medlem
Sees avatar
Martinolsson borde också ha denna i sortimentet. Ja de säljer till privatpersoner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in