Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2010-03-28, 15:38
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
En bra moderator borde också kunna revidera sin åsikt och erkänna sina misstag. Finns knappast någon moderator som skulle kunna göra det i dagsläget.
Håller inte med.
-jOE! låste upp en tråd i Skvaller igen efter att jag bifogat lite länkar och sånt, och MondoBizarro svarade på en RP att han tyckte klippet som det handlade om kunde få ligga kvar, tills jag bifogade massa länkar till andra trådar där det förekom, så visst kan dom ompröva sina beslut.
Citera
2010-03-28, 20:18
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Inte? Det händer ganska ofta, även om det kanske inte alltid sker innan vi frågat dig vad du tycker om saken.

Du kanske har rätt, händer det i PM? I Flashback ser man dock sällan att detta händer.
Citera
2010-03-28, 23:05
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Du kanske har rätt, händer det i PM? I Flashback ser man dock sällan att detta händer.

Det är för att de allra flesta dispyterna löses i PM, ja, eftersom det är det första sättet man ska kontakta en moderator på om man anser att något är fel. Sen ska man alltså kontakta admin och först därefter är det fritt fram att klaga här i Flashback-delen. Då faller det väl sig ganska naturligt att om man gått igenom de stegen och ingen tycker att något fel gjorts, så har förmodligen inget fel gjorts—och därav är det väldigt sällan som en moderator gör en kovändning just här i forumet.

/feldgrau
Citera
2010-04-12, 10:54
Medlem
Nappjucks avatar
En dag utan Mods!

En seriös intressecheck!
Hade varit väldigt intressant om användarna på Flashback fick fria tyglar för en dag och se om det hade blivit kaosartat eller lite friare än vad FlaskTjack redan är! Tror ni användarna hade skött sig utan dagismammorna?

Självklart finns en backup till hands som man kan återinföra till nästkommande dag.

Vad är det värsta som kan hända?
Vilka är intresserade?
Citera
2010-04-12, 10:57
Medlem
Tazquas avatar
Kan ju vara lite jobbigt om man faktiskt sitter i en rolig diskussion med någon seriöst och sen kommer allt försvinna.
Tror det hade varit fyllt av spam självfallet.
Jag hade själv hållt mig undan från FB den dagen det skulle hända.
Citera
2010-04-12, 10:58
Medlem
villebajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nappjuck
En seriös intressecheck!
Hade varit väldigt intressant om användarna på Flashback fick fria tyglar för en dag och se om det hade blivit kaosartat eller lite friare än vad FlaskTjack redan är! Tror ni användarna hade skött sig utan dagismammorna?

Självklart finns en backup till hands som man kan återinföra till nästkommande dag.

Vilka är intresserade?

Hade inte varit alltför många seriösa trådar.
Citera
2010-04-12, 11:34
Medlem
OcensureraDs avatar
Bra idé! Vi ser om det funkar 1 dag. Om allt går åt helvette kanske mods kan återställa FB till hur det var innan? Om det går bra kan moderatorerna dra dit pepparn växer
Citera
2010-04-12, 11:38
Medlem
Securions avatar
Citat:
En seriös intressecheck!

Vilka är intresserade?
Jag har sett forumet utan mods, och tro mig... du vill inte ha det så.
Citera
2010-04-12, 12:03
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Det värsta som kan hända är att det postas rena lagbrott som kan få forumet nedstängt om ingen är på plats och raderar dem.
Citera
2010-04-12, 13:14
Medlem
ischs avatar
Citat:

Kanske för att det inte händer så ofta. Merparten av vårat arbete i att radera trådar och inlägg som bryter mot regler är både tydligt och lätt vilket gör att det inte blir spec mycket fel. Självklart finns det mer komplicerade fall där även vi gör fel och det är inget som iallafall jag har något problem med att erkänna.

För att hålla sig till topic så skulle jag misstänka att saker och ting sakta skulle självdö i OT, spam och 1.01r.
Senast redigerad av isch 2010-04-12 kl. 13:17.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in