2010-03-26, 22:38
Medlem
Justlinks avatar
Undrar vad som bränner mest Cykla ca 25 - 30 km/h i 60min eller Gå 5 - 6 km/h i 60min?
Får gärna skriva in lite sådär på ett ungefär hur mycket kalorier som förbränns under dessa förutsättningar!
Citera
2010-03-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justlink
Undrar vad som bränner mest Cykla ca 25 - 30 km/h i 60min eller Gå 5 - 6 km/h i 60min?
Får gärna skriva in lite sådär på ett ungefär hur mycket kalorier som förbränns under dessa förutsättningar!

Känns oldschool att räkna såhär.
Citera
2010-03-26, 23:07
Medlem
Justlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Känns oldschool att räkna såhär.
Hehe, inte så att jag gör något av det särskilt mycket men detta kom upp under en diskussion...
Och om man räknade lite på vad löp band respektive spinner cykel säger när man är på gymmet och trampar så får jag 134 kcal/ timma genom att gå och bort mot 500 - 600 kcal/ timma när jag cyklar.
Men då hade ju jag självklart helt fel och kunde inte räkna så därför att när man cyklar ute så slapp rullar man mestadels menade dom... Så bara för skoj skull skulle detta vara kul och se vad man ungefär gör av med ute när man går / cyklar!
Citera
2010-03-27, 00:17
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Justlink

Går inte att säga hur mycket du förbränner. Det beror på intensiteten och om du cyklar på vanlig cykel eller motionscykel. Om du går ute eller på löpband. (motvind, uppför/nedför) Din ålder, vikt och längd, samt kroppskomposition, och hur van du är att cykla på ett specifikt sätt.
Citera
2010-03-27, 03:22
Medlem
knickedickens avatar
Med en cykel som tillverkades på 40-talet och inte har smorts och servats sedan 60-talet, törs jag lova att du bränner mer på cykeln. Annars är det nog som sagt beroende på omständigheter.
Citera
2010-03-27, 09:15
Medlem
Justlinks avatar
Okej
Går det inte ens att få fram vad som bränner mest överlag?
Snackar en herr cykel ca 2005 års modell 5 växlar en hyfsad vindstilla dag för både den som går och den som cyklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in