Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-26, 17:31
Medlem
Feberns avatar
Jag äger en Acer Aspire 7520G som jag upplever som ovanligt dålig, om man utgår från dess specifikationer. Internet är många gånger väldigt segt, särskilt youtube och TV4 Play. Spel som Trackmania kan inte spelas på lägsta grafik och den är allmänt seg.

AMD Turion 64 X2 Dual Core
NVIDIA GeForce 8400M-G
232 GB HDD
2 GB RAM

Finns det någonting jag kan göra? Om jag uppgraderar till 4 gig ram, märker jag någon som helst skillnad då? Finns det någon mjukvara som kan underlätta?

Tack för svar.
Citera
2010-03-26, 20:30
Medlem
kvaveberusads avatar
vad kör du för operativ? en uppgradering till 4gig är inte fel om du kör vista(gud förbjude) eller 7.

ett annat tips kan vara att installera om allt från skratch, kör man microsoft os så tycker jag de segar ned sig med tiden.
Citera
2010-03-26, 20:35
Medlem
Feberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvaveberusad
vad kör du för operativ? en uppgradering till 4gig är inte fel om du kör vista(gud förbjude) eller 7.

ett annat tips kan vara att installera om allt från skratch, kör man microsoft os så tycker jag de segar ned sig med tiden.

Windows 7, nyformaterad och ny större hårddisk.

Jag rensade fläkten tidigare denna afton, men ändå är den lika seg. Har för övrigt haft såväl Vista som 7 tidigare och den segar alltid vid spel.
Citera
2010-03-26, 22:09
Medlem
kvaveberusads avatar
ah ok, en uppgradering av minnet till 4gb borde göra en del iaf.

kolla även så du har de senaste drivisarna, avaktivera de allra flachigaste effekterna i 7 så kanske det speedar upp den lite till
Citera
2010-03-27, 13:33
Medlem
Jag körde på 2 gig minne och bytte till 4 gig och det blev jävligt bra skillnad i win 7 , men som Kvaveberusad sa uppdatera drivrutinerna är minst lika viktigt. Lycka till =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in