Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-26, 17:23
Bannlyst
Hej.

Provade att söka på att bygga sin egen dator men hittade inget så därför tycker jag att det skulle vara prima om någon av er användare kunde lägga upp en grundläggande anvisning av hur man bygger sin egen dator.

Vad tycker ni andra?

- Ni som tycker det är ett dåligt förslag behöver inte göra sig besväran att skriva

Nähdå, men jag tycker det vore bra med en sådan tråd - och i samma tråd ska man kunna rådfråga om man får något problem när man håller på att bygga.

Mvh /Limapuff
Citera
2010-03-26, 17:26
Bannlyst
Lägg upp en sån tråd då istället för att requesta en tråd här?
Citera
2010-03-26, 17:51
Medlem
b0gfettos avatar
Jag förstår inte varför du inte kan skapa en sån tråd själv för? "Hjälp med mitt datorbygge / supporttråd" bara?

Det finns ett helt fora som handlar om hårdvara, räcker inte det?
Citera
2010-03-26, 20:41
Medlem
Ahmedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Jag förstår inte varför du inte kan skapa en sån tråd själv för? "Hjälp med mitt datorbygge / supporttråd" bara?

Det finns ett helt fora som handlar om hårdvara, räcker inte det?

Killen vill ha FAQ i början. Han äger ingen know how.
Citera
2010-03-26, 21:48
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Det finns en hel mangd av befintliga tradar: https://www.flashback.org/sok/bygga+egen+dator?f=132. Du kan ju borja dar.

Sjalva bygget ar inget markvardigt alls, det ar bara att skruva och snappa fast alla delar dar de ska sitta.
Citera
2010-03-27, 08:07
Medlem
epost72s avatar
Det bästa är nog att först starta en tråd i Köpråd - Stationärt där man beskriver att man vill ha tips om ett passade datorpaket för ens behov, när man sedan kommit fram till ett passande paket så startar man själv en tråd i hårdvara där man ber om hjälp med tips och råd om dels hur man monterar delarna,
Lite enkla grunder kan man Googla sig till, tex

Att få någon att starta en guidetråd om hur man bygger en dator är nog svårt.
Det är som sagt bättre att försöka själv och be om hjälp om man stöter på problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in