Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-27, 13:50
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Tycker dock att det är mindre kul om det som DA påpekar stämmer.
Om det är så känns det som det har gått en del prestige i frågan.

Det finns som feldgrau säger, ingen prestige i det här.
Varför ska en tråd vars inlägg går ut på att tippa matchernas utgång i varje omgång ligga i diskussionsforumet?
Varför ska en tråd där diskussion inte är tillåtet och där man endast får skriva "lag1-lag2 X" ligga i diskussionsforumet?
Citera
2010-03-27, 13:51
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Alltid lika trevligt med moderatorer som inte förstår. Det är tur att ni gör ett så gediget jobb med att flytta alla trådar där man kan tippa matcher från Fotboll/Ishockey, annars skulle ju det forumat nästintill översvämmas med skit. Ack så bra det är.

Ni har inte kommit med något vettigt argument för att ha dem i Matchprat medan jag har lagt fram mina argument, och ni vägrar lyssna på dem. Sorgligt.

Vi vägrar inte lyssna på dina argument för du HAR inga argument.

Förklara varför en lektråd med skitinlägg där diskussion inte är tillåten ska ligga under Fotboll.
Citera
2010-03-27, 13:54
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Vad är det som är prestige?

En tipstråd saknar per definition diskussionsunderlag. En tråd utan diskussionsunderlag ska inte finnas i forumet. Nu låter vi på nåder sådana trådar leva i ett underforum där postcounten inte räknas.

DA är en gnällröv som alltid kommer att hitta något att gnälla på.

/feldgrau
Ja, jag håller med om att en tråd som går ut på att skriva "Jag tror Brynäs vinner med 2-0!" inte är mycket till tråd, och jag tänker faktiskt inte lägga mig i vart den ska ligga, för så mycket bryr jag mig inte.
Och jag håller med, DA är en jävla rättshavererande tjurskalle emellanåt, och just därför tror jag SweTech "hold a grudge" mot honom.
Jag kommer att tänka på Securion-DeLarge-beefen.
Citera
2010-03-27, 14:13
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Och jag håller med, DA är en jävla rättshavererande tjurskalle emellanåt, och just därför tror jag SweTech "hold a grudge" mot honom.
Jag kommer att tänka på Securion-DeLarge-beefen.

Det stämmer inte. Jag anser bara att han har fel i den här frågan.
Att mina svar i den här tråden är lite sura beror på att det är upprepningar av sådant som redan är sagt men som tydligen inte vill sjunka in.
Citera
2010-03-27, 14:19
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Vi vägrar inte lyssna på dina argument för du HAR inga argument.

Förklara varför en lektråd med skitinlägg där diskussion inte är tillåten ska ligga under Fotboll.

Mina argument är att det blir roligare att vara med och tippa ju fler som är med och tippar. Ju mer exponering som tråden är utsatt för ju fler tippare blir det. För att tråden ska få mer exponering så kan man lägga den i Fotboll.

Att du inte uppfattat att jag har några argument säger rätt mycket om hur mycket av det du läser som du förstår.

Jag vill bara främja Flashback-upplevelsen men du vägrar ju ta åt dig något annat än din egna trångsynta åsikt.
Citera
2010-03-27, 14:29
Medlem
_abous avatar
Citat:
Det stämmer inte. Jag anser bara att han har fel i den här frågan.
Att mina svar i den här tråden är lite sura beror på att det är upprepningar av sådant som redan är sagt men som tydligen inte vill sjunka in.
Skönt att höra, det hade varit ett stort steg bakåt för dig om du började häxjaga jobbiga användare.
Citat:
Mina argument är att det blir roligare att vara med och tippa ju fler som är med och tippar. Ju mer exponering som tråden är utsatt för ju fler tippare blir det. För att tråden ska få mer exponering så kan man lägga den i Fotboll.

Att du inte uppfattat att jag har några argument säger rätt mycket om hur mycket av det du läser som du förstår.

Jag vill bara främja Flashback-upplevelsen men du vägrar ju ta åt dig något annat än din egna trångsynta åsikt.
Fast den här Flashback-upplevelsen du pratar om, den är trots allt ganska synonym med Laidback-upplevelsen, om den innebär att man ska leka och ha kul.
Jag tycker att lektrådar ska hållas i Laidback, för mig är Flashback-upplevelsen att läsa och diskutera i, för mig, intressanta trådar.
Och det är inte en tipstråd, den bjuder inte in till diskussion och har ett lågt historiskt värde.
Egentligen är det rätt konstigt att den inte är låst med hänvisning till Laidback, att den handlar om fotboll duger inte, precis på samma sätt som "Vilka knarkar just nu?"-trådarna inte får ligga i aktuell drogs forum.

Helvete, nu la jag mig i ändå. Fast det är vad min Flashback-upplevelse går ut på.
Citera
2010-03-27, 14:37
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Skönt att höra, det hade varit ett stort steg bakåt för dig om du började häxjaga jobbiga användare.

Fast den här Flashback-upplevelsen du pratar om, den är trots allt ganska synonym med Laidback-upplevelsen, om den innebär att man ska leka och ha kul.
Jag tycker att lektrådar ska hållas i Laidback, för mig är Flashback-upplevelsen att läsa och diskutera i, för mig, intressanta trådar.
Och det är inte en tipstråd, den bjuder inte in till diskussion och har ett lågt historiskt värde.
Egentligen är det rätt konstigt att den inte är låst med hänvisning till Laidback, att den handlar om fotboll duger inte, precis på samma sätt som "Vilka knarkar just nu?"-trådarna inte får ligga i aktuell drogs forum.

Helvete, nu la jag mig i ändå.

Ja, för hans förnekelse är väldigt trovärdig. Ganska oväntat dock om han skulle erkänna det. Känns som att jag blivit hatad för att jag är aktiv och har mycket synpunkter. Dessutom var det ju någon tjomme som gnällde på mig när jag tillrättavisade medlemmer istället för att RP:a - man kan ju tycka att någon kunde sagt till mig istället.

Flashback som Flashback. Laidback = en del av Flashback. Skitsamma var tråden ligger, mitt argument var det med exponering. Dessutom handlar det om ett fåtal trådar varje år. Varför kan inte någon sådan tråd beblandas med diskussionstrådar? Det står ju ganska explicit i rubriken att det inte är någon diskussionstråd.
Citera
2010-03-27, 14:37
Bannlyst
Hmm, visste inte ens att det finns en tipstråd om slutspelet i hockey :P Hade den inte legat i matchprat hade jag hittat den tidigare och då hade jag kunnat varit med från början.

Så jag håller med TS, lägg inte trådarna i matchprat!

Om man lägger in tråden i matchprat efter att tippningen slutat, då försvinner väl postcount? Förstår inte hur mods tänker, mer användare gör det ju roligare
Senast redigerad av zht 2010-03-27 kl. 14:40.
Citera
2010-03-27, 14:42
Moderator
Dretskols avatar
Men om det nu bara handlar om exponering, kan man inte ha någon form av klistrad ghost-länk som syns i fotbollsdelen? När man klickar på den så hamnar man automatiskt i matchprat

Är det möjligt?
Citera
2010-03-27, 14:44
Medlem
_abous avatar
Citat:
Flashback som Flashback. Laidback = en del av Flashback. Skitsamma var tråden ligger, mitt argument var det med exponering. Dessutom handlar det om ett fåtal trådar varje år. Varför kan inte någon sådan tråd beblandas med diskussionstrådar? Det står ju ganska explicit i rubriken att det inte är någon diskussionstråd.
Ja, fast Laidback är ju också en kategori, för just trådar med lite lägre diskussionskrav och så vidare.
Med ditt resonemang skulle man ju kunna slänga trådar lite vart man vill, bara rubriken tydligt visar om den här hemma där eller inte.
Men jag förstår att tråden hade blivit mer aktiv om den slapp ligga "gömd" i ett underforum.
Kolla bara på felpostade trådar här i Flashback angående datorkomponenter eller i Skvaller angående relationsproblem, och så vidare. Men det finns ju kategorier av en anledning, alla trådar kan inte få full exponering, varför ska just din få så mycket som möjligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Men om det nu bara handlar om exponering, kan man inte ha någon form av klistrad ghost-länk som syns i fotbollsdelen? När man klickar på den så hamnar man automatiskt i matchprat

Är det möjligt?
Låter inte som en dum idé, i Cannabis fanns förut en länk till "Vilka puffar just nu?"-tråden som låg i Laidback, det verkade funka bra.
Å andra sidan har ju stickeys en förmåga att förbises, och då får det ju istället motsatt effekt.
Senast redigerad av _abou 2010-03-27 kl. 14:46.
Citera
2010-03-27, 15:59
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Jag har redan förklarat att det argumentet inte håller.

Jag jämför hockeyns motsvarighet som är förebilden för fotbollens kopia och där fanns det också frågetecken inför säsongens beslut att flytta in tråden i matchpratforumet just för att det var oro för att tråden inte skulle exponeras och det skulle bli ett lågt deltagande.

Resultatet blev fler deltagare än någon annan säsong.

Det är trevligt ifall användarna får en bra upplevelse på flashback men det är ett diskussionsforum och tråden du hänger upp dig på vill inte diskutera något.

Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol

Är det möjligt?

Rent tekniskt är det möjligt även om den skulle försvinna ganska snabbt pga av att det inte är en aktiv tråd utan en länk.
Citera
2010-03-27, 16:09
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Rent tekniskt är det möjligt även om den skulle försvinna ganska snabbt pga av att det inte är en aktiv tråd utan en länk.

Om man klistrar den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in