Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-03-26, 17:19
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jag har diskuterat det med SweTech och den enda anledningen till att de ska ligga där är att de andra trådarna ligger där. Jag fick heller ingen värdefull bedömning av Admins, utan de hänvisade till moderatorerna.

Nu undrar jag vad som är så viktigt med att de ska ligga i matchprat?

Anledningen till att jag vill ha min tråd i Fotboll är att jag tror den blir utsatt för mer exponering. Mer exponering = fler deltagare = roligare skoj.
Senast redigerad av DanteAlighieri 2010-03-26 kl. 17:21.
Citera
2010-03-26, 17:40
Medlem
b0gfettos avatar
Har det inte att göra med att postcounten inte räknas där och att det är listtrådar (om jag nu tänker på rätt trådar)?
Citera
2010-03-26, 18:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Har det inte att göra med att postcounten inte räknas där och att det är listtrådar (om jag nu tänker på rätt trådar)?

Ja, men vad är det som är så viktigt att inte postcounten måste räknas i de trådarna?
Citera
2010-03-26, 18:48
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ja, men vad är det som är så viktigt att inte postcounten måste räknas i de trådarna?

De är väl för lite diskussioner i eller något liknande
Citera
2010-03-26, 18:52
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
De är väl för lite diskussioner i eller något liknande

Här försöker man bidra med något roligt för att förlänga upplevelsen av Flashback och så får man inte ens ha sin tråd i Fotboll om man tror att den kommer exponeras mer i det forat. Speciellt konstigt när det handlar om 2 trådar om året...

Varför fick Feldgraus tråd ligga kvar i Fotboll?
Citera
2010-03-26, 18:59
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jag har diskuterat det med SweTech och den enda anledningen till att de ska ligga där är att de andra trådarna ligger där. Jag fick heller ingen värdefull bedömning av Admins, utan de hänvisade till moderatorerna.

Nu undrar jag vad som är så viktigt med att de ska ligga i matchprat?

Anledningen till att jag vill ha min tråd i Fotboll är att jag tror den blir utsatt för mer exponering. Mer exponering = fler deltagare = roligare skoj.
Kan det vara så att Admins ansåg att moderatorerna gjort en korrekt bedömning?
Citera
2010-03-26, 18:59
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Här försöker man bidra med något roligt för att förlänga upplevelsen av Flashback och så får man inte ens ha sin tråd i Fotboll om man tror att den kommer exponeras mer i det forat. Speciellt konstigt när det handlar om 2 trådar om året...

Varför fick Feldgraus tråd ligga kvar i Fotboll?

Han flyttade väl dock själv sin egen tråd till matchprat efter att alla tips lämnats in?

Men jag håller med dig annars. Förra året fick den ligga kvar i det vanliga forat, och då var det mer drag i den än nu.

För övrigt så har man väl listtrådar i spel och betting-forat också, där man i princip bara postar sin rad och sen inte snackar så mycket utöver det.
Citera
2010-03-26, 19:03
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kan det vara så att Admins ansåg att moderatorerna gjort en korrekt bedömning?

Det vet jag inte, för det framgick inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Han flyttade väl dock själv sin egen tråd till matchprat efter att alla tips lämnats in?

Men jag håller med dig annars. Förra året fick den ligga kvar i det vanliga forat, och då var det mer drag i den än nu.

För övrigt så har man väl listtrådar i spel och betting-forat också, där man i princip bara postar sin rad och sen inte snackar så mycket utöver det.

Stryktipstråden, Posta hand-tråden osv. Som du säger så finns det massvis med exempel.
Citera
2010-03-26, 19:08
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Det vet jag inte, för det framgick inte.
Kanske inte ordagrant men jag skulle tolka svaret så.
Citera
2010-03-26, 20:04
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kanske inte ordagrant men jag skulle tolka svaret så.

Okej. Men jag undrar fortfarande vad som är så viktigt med att ha 2-3 trådar per år i Matchprat.
Citera
2010-03-26, 20:53
Medlem
SweTechs avatar
Det hela är mycket enkelt.
Vi har en tråd där man ska tippa hur serien kommer att sluta.
Den fick ligga i Fotboll tills serien började och sen flyttades den in i Matchprat.

Sen har vi tråden som DanteAlighieri gnäller om.
Den tråden går ut på att man i varje omgång ska tippa 1X2 på matcherna.
Inlägg som är HELT meningslösa att ha i ett diskussionsforum som fotboll är.
Därför läggs dom i Matchprat.

Dett blev förklarat i läge 1.

Sen upptäcker DanteAlighieri att han inte har lika stor aktivitet i sin tråd som föregående år och vill att jag ska lägga den i Fotboll istället, något som jag vägrar då den inte har något värde i Fotboll och moderatorerna i sporten är överens om denna arbetsordningen.

DanteAlighieri fortsätter gnälla och jag ifrågasätter varför Hockeyns motsvarighet har gått minst lika bra i Matchprat som den gjorde när den fanns i Hockey. Detta hade DanteAlighieri inget svar på.

Att admins inte gick emot mitt beslut bör ju tyda på att dom inte har något emot det beslutet eller hur? Det borde t.om du förstå DanteAlighieri.
Citera
2010-03-26, 21:41
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det hela är mycket enkelt.
Vi har en tråd där man ska tippa hur serien kommer att sluta.
Den fick ligga i Fotboll tills serien började och sen flyttades den in i Matchprat.

Sen har vi tråden som DanteAlighieri gnäller om.
Den tråden går ut på att man i varje omgång ska tippa 1X2 på matcherna.
Inlägg som är HELT meningslösa att ha i ett diskussionsforum som fotboll är.
Därför läggs dom i Matchprat.

Dett blev förklarat i läge 1.

Med förklaringen att ni gjorde så med alla trådar. Inte så mycket förklaring varför de måste ligga där när de lika väl kan ligga i Fotboll/Ishockey.

Citat:
Sen upptäcker DanteAlighieri att han inte har lika stor aktivitet i sin tråd som föregående år och vill att jag ska lägga den i Fotboll istället, något som jag vägrar då den inte har något värde i Fotboll och moderatorerna i sporten är överens om denna arbetsordningen.

Detta visste jag om skulle hända redan innan, men jag höll mig och sedan kontaktade jag dig med en fullständigt valid förklaring till varför jag tycker den kunde ligga i Fotboll. Arbetsordningen att 2-3 trådar om året flyttas till Matchprat när de lika väl kunde ligga i Fotboll/Ishockey?

Citat:
DanteAlighieri fortsätter gnälla och jag ifrågasätter varför Hockeyns motsvarighet har gått minst lika bra i Matchprat som den gjorde när den fanns i Hockey. Detta hade DanteAlighieri inget svar på.

Hur ska jag kunna veta det? Enda jag spekulerar i är att en tråd får mer exponering i Fotboll jämfört med Fotboll - matchprat.

Citat:
Att admins inte gick emot mitt beslut bör ju tyda på att dom inte har något emot det beslutet eller hur? Det borde t.om du förstå DanteAlighieri.

Jag förstår det, men det jag undrar är varför tråden inte lika gärna kan ligga kvar i Fotboll? Tar den för mycket plats? Kräver den för mycket arbete? Handlar det om att ni inte vill att folk ska tillgodoräknas en extra post i sin postcount?

Ju fler deltagare, ju mer prestige är och ju roligare är det att vinna och deltaga. Som sagt, det enda jag vill är att främja Flashbackupplevelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in