2010-03-26, 07:16
Medlem
Loggade in idag fr att se om jag kommer f tillbaks pengar p skatten eller ifall jag e tvungen att betala, men fattar inte alls var den summan str!??? Snlla hjlp! Mste man hlla p o rkna ut en massa sjlv nd?
Det str ju "summa slutgiltig skatt" i slutet men det str ju nd inte hur mkt jag ska betala/f tillbaks.
Citera
2010-03-26, 07:23
Medlem
Nostradumbasss avatar
Deklarationen ska ju in snart, 5 maj eller nt. Sen efter det rknas din slutliga skatt ut
fr frra ret. Du kommer ju f deklarationsblanketten + en skattsedel hem i brevldan
och dr kommer det st. Sen kan du logga in p webben och kolla din restskatt eller
om du fr tillbaka pengar.

Eller r det jag som r trtt idag?
Citera
2010-03-26, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Deklarationen ska ju in snart, 5 maj eller nt. Sen efter det rknas din slutliga skatt ut
fr frra ret. Du kommer ju f deklarationsblanketten + en skattsedel hem i brevldan
och dr kommer det st. Sen kan du logga in p webben och kolla din restskatt eller
om du fr tillbaka pengar.

Eller r det jag som r trtt idag?

man kan tydligen logga in p webben, p Skatteverkets hemsida, med sin e-leg, o kolla dr. Loggade in med e-kod under rubriken "skattebesked" o en massa siffror kom upp men ingen med rubriken "s hr mkt fr du tillbaks" eller "ska betala", bara en massa siffror o sen slutgiltig skatt men ingen "utrknad sammanfattning" om du frstr hur jag menar...?
Citera
2010-03-26, 07:54
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
men ingen med rubriken "s hr mkt fr du tillbaks" eller "ska betala", bara en massa siffror o sen slutgiltig skatt men ingen "utrknad sammanfattning" om du frstr hur jag menar...?

Ja, jag frstr. Och anledningen till att du inte kan kolla r att "slutliga skatten" rknas ut av
Skatteverket frst efter nr du lmnat in deklarationen. Det str nu hur mycket du betalat in,
men "rest/f tillbaka"-summan r skillnaden mellan slutligt faststlld skatt och redan inbetalad
skatt.

Skatten faststlls i.o.m. att du lmnar in deklarationen den 5 maj eller nr det r. S du kan
inte kolla n.

Du r fr snabb, lugna dig till i maj
Citera
2010-03-26, 07:56
Medlem
Persepones avatar
Logga in. Tryck p Skatteutrkning, du hamnar p sidan 1 av 3, tryck p knappen Nsta>> och du skickas vidare till sidan 2 av 3 och en ny knapp Nsta >> som du trycker p. Nu ska du vara p sidan 3. Titta nstan lngst ner till hger, dr str om du ska betala eller f tillbaka och vilket belopp.

Det r ungefrliga siffror tills allt r klart, men ganska nra om du inte gjort ngra egna ndringar i deklarationen.
Citera
2010-03-26, 09:41
Medlem
Tackar fr era svar! Gjorde rtt nu!
tack tack!
Citera
2013-03-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Tackar fr era svar! Gjorde rtt nu!
tack tack!

hur mycket fick du d??

edit: rets bump
Citera
2013-03-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytvante

Citera
2013-03-22, 20:12
Medlem
Ratis avatar
Citat:
hur mycket fick du d??

This.
Nya "Aktuella mnen" som skulle vara s bra i Flashback.
Citera
2014-03-20, 17:46
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
hur mycket fick du d??

Och hr kommer rets bump, igen!

http://i.imgur.com/ohCRIhz.gif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera