2011-01-22, 12:23
Medlem
Todeswalzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badden
Kanel och socker på fil. Har hört att många tycker det är konstigt.
Brukar jag ofta ha med fullkornsflingorna, prova att tärna i lite äpple också. Jävligt gött!

När jag är på Åland är kanel och socker dessutom standard till filbunken.
Citera
2011-01-22, 14:34
Medlem
Majoriteten av de kombos som nämns här är möjligen lite ovanliga och snarare aningen udda än äckliga, så jag fortsätter på det spåret och ger några exempel jag själv använder mig av ofta. Ja mycket ofta rentav. Som nu när jag skriver det här.

* Glass och julmust (kan möjligen ersättas med påskmust).

* Lingonsylt till i princip vilka färs- eller fläskrätter som helst (köttfärssås, bacon, biffar etc)

* Senap på ostmackan

* Kaffe med en halv nypa salt i (mmm just det. Salt.)
Citera
2011-01-22, 17:40
Medlem
Ta en skiva ost och rulla ihop den. Använd nu rullen som en skopa och skopa upp en rejäl jordnötssmörsbit och stoppa in allt i munnen! Mums
Citera
2011-01-22, 18:45
Medlem
TheHorrors avatar
När jag var student och bodde i en studentkorridor, så bodde där en afrikan som hade majonäs på prcis allting, och då menar jag allting också, och en fransman som gillade Nutella (någon sorts form av choklad smörkatigt på burk) med pasta.

Salt i coka cola är heller ingen höjdare
Citera
2011-01-22, 19:17
Medlem
Flunitrezapans avatar
Skorpor med kardemumma lite lingon i det och mjölk till det, fin frukost där!
Citera
2011-01-22, 19:29
Medlem
Hedeniuss avatar
Salami + Jordgubssylt.

Vet inte varför, tyckte om det redan som barn.
Citera
2011-01-22, 19:44
Medlem
OggeOJs avatar
Micrad glass.
Citera
2011-01-23, 06:13
Medlem
Recores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skg
Själv har jag en förkärlek till smörstekta limpmackor med ägg och ketchup. Inte många i min bekantskapskrets som tycker likadant dock.

Fattiga riddare kallas dom

Jag känner INGEN mer än min familj som gillar att köpa ägg på mackan med ketchup på.
Men fy FAN vad gott det är! Otroligt gott.

Det är vanligt i england att käka detta vet jag :> Eller ja, mer vanligt än i sverige.
Citera
2011-01-23, 06:14
Medlem
Recores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barak
Majoriteten av de kombos som nämns här är möjligen lite ovanliga och snarare aningen udda än äckliga, så jag fortsätter på det spåret och ger några exempel jag själv använder mig av ofta. Ja mycket ofta rentav. Som nu när jag skriver det här.

* Glass och julmust (kan möjligen ersättas med påskmust).

* Lingonsylt till i princip vilka färs- eller fläskrätter som helst (köttfärssås, bacon, biffar etc)

* Senap på ostmackan

* Kaffe med en halv nypa salt i (mmm just det. Salt.)

Jag brukade köra den kombinationen på julafton när jag var liten med min kusin :P
Citera
2011-01-23, 13:36
Medlem
dahlaheihsts avatar
Jag gillar vaniljyoghurt och hårdkokt ägg.. Mums!
En annan klassiker är havregrynsgröt med stekspad från pannan man stekt ex. köttbullar i..
Citera
2011-01-23, 14:16
Medlem
om man äter på mc donals så doppar man stripsen i mjukglass. mumms
Citera
2011-01-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recore
Jag brukade köra den kombinationen på julafton när jag var liten med min kusin :P
Eh litet sammanträffande då det började så för mig också. Kusiner är rätt bra ibland. Har efter det hört om cola (läsken alltså) och glass som en inte helt ovanlig kombo men själv föredrar jag julmust alla dagar i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in