2010-03-26, 02:15
Medlem
Ja som ämnet lyder... Blev uppringd häromdagen av en försäljare från comhem. Blev snudd på förbannad av samtalet. Försäljaren (av rösten att döma en relativt ung tjej) var snudd på arrogant. Till att börja med presenterade hon sig inte ens. Samtalet inleddes med "Ah det var från comhem dårå"... Redan där började jag bli fundersam. Sen skulle hon sälja nå kanalpaket och grejer, och inte ens detta lyckades hon få ur sig på ett bra sätt. Sen när jag sa att jag inte var intresserad lät hon direkt förnärmad. Som att hon på allvar trodde att jag skulle köpa något av henne när hon försökte snacka med mig som en polare och inte som en professionell försäljare.

Någon mer som stött på dessa talangfulla försäljare (vilka förhoppningsvis inte jobbar på provision)?
Citera
2010-03-26, 05:41
Medlem
Cynkans avatar
Haha ^^ Var det ett 019 nummer du blev uppringd av? Isf var det ifrån skräpstället jag jobbar på. Har fått in massa nytt folk som knappt vågar prata i telefon.
Citera
2010-03-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cynkan
Haha ^^ Var det ett 019 nummer du blev uppringd av? Isf var det ifrån skräpstället jag jobbar på. Har fått in massa nytt folk som knappt vågar prata i telefon.

Nope detta var från ett 08-nummer faktiskt. Så jag antar att det inte är comhem själva som ringer utan ett externt företag dom anlitat eftersom comhem själva sitter i Härnösand
Citera
2010-03-26, 12:30
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuranBanane
Ja som ämnet lyder... Blev uppringd häromdagen av en försäljare från comhem. Blev snudd på förbannad av samtalet. Försäljaren (av rösten att döma en relativt ung tjej) var snudd på arrogant. Till att börja med presenterade hon sig inte ens. Samtalet inleddes med "Ah det var från comhem dårå"... Redan där började jag bli fundersam. Sen skulle hon sälja nå kanalpaket och grejer, och inte ens detta lyckades hon få ur sig på ett bra sätt. Sen när jag sa att jag inte var intresserad lät hon direkt förnärmad. Som att hon på allvar trodde att jag skulle köpa något av henne när hon försökte snacka med mig som en polare och inte som en professionell försäljare.

Någon mer som stött på dessa talangfulla försäljare (vilka förhoppningsvis inte jobbar på provision)?
Har också talat med ett av deras stolpskott, kanske samma som du talade med.
Det slutade med att jag mejlade comhem och förklarade vad jag tyckte om att
tala med deras otrevliga säljare. Jag fick i allafall en ursäkt av företaget men
naturligtvis undviker jag comhem som pesten i fortsättningen..
Citera
2010-03-26, 12:54
Medlem
felstavadds avatar
Hehe, jo ComHem är roliga att prata med. Mig ringde dom förra veckan och frågade om jag märkt att det skulle varit problem med bredbandet/telefonin/Tv i vintras. Detta hade jag men trott det beroddde på nytt operativsystem som krockar med Bluetoothmus när det gällde bredbandet, Tv:n har bara varit nån kanal som strulat och lite sämre bild, inget viktigt för mig, telefonen har lagt av vid ett tilllfälle i några timmar.

De skulle iaf "kompensera" mig med snabbare bredband till samma pris och bjussa på gratis kabel Tv, 100 kanaler extra i 2 månader om jag köpte det snabbare bredbandet efter "gratis" försöksperiod på 2 mån.

Jag sa att jag inte ville ha fler Tv-kanaler men tyckte det var intressant att de tog på sig hela ansvaret för problemen som var med min dator, frågade om de kunde kompensera på annat sätt eftersom det var deras fel och ansvar, då blev det tyst i luren följt av ett klick när han la på. Funderar på att slänga iväg ett mail till dem och väcka frågan igen bara för att jävlas....
Citera
2010-03-26, 14:20
Medlem
Ask.whys avatar
Till TS. Du kan ju registrera ditt nummer i Nix-registret. Då slipper du förhoppningsvis samtal från företag och försäljare
Citera
2010-03-26, 15:19
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ask.why
Till TS. Du kan ju registrera ditt nummer i Nix-registret. Då slipper du förhoppningsvis samtal från företag och försäljare
Fast de allra flesta kringgår ju bestämmelserna genom att genomföra "undersökningar" istället för att ringa säljsamtal.
Citera
2010-03-26, 15:53
Medlem
Citat:

Som att dom bryr sig om det .. får fan flera samtal nu en innan
Citera
2010-03-26, 17:08
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Tyvärr, bor man i ett "comhemhus" anser de på något sätt att man har en relation
till deras företag och kringgår Nixspärren. Det tyder ju på viss desperation..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in