2010-03-25, 19:54
Medlem
Fantomernas avatar
Hej, jag är inte något ess på datorer så jag undrar om någon kan hjälpa mig lokalisera ett problem.

Min dator har börjat hänga sig (säger man så? Den fryser fast i alla fall) titt som tätt. Det kan ske när som helst fast oftast när jag har mycket saker igång samtidigt. När så händer går inget att göra utan datorn måste startas om, och det tar oftast två gånger innan det funkar som det ska igen.

Jag har defragmenterat datorn och scannat igenom den utan att hitta några virus.
Det känns ju som att det kan vara nästan vad som helst och att det kanske kan vara svårt att säga såhär på ett forum exakt vad som är problemet, men ifall någon har någon aning så berätta gärna.
Citera
2010-03-25, 19:58
Medlem
Withereds avatar
Värmeproblem. Få bort allt damm, kolla GPU/CPU temperatur och sån skit.
Citera
2010-03-25, 20:30
Medlem
Fantomernas avatar
Jag har en laptop ifall det spelar någon roll. Hur ska jag gå tillväga för att få bort damm?
Citera
2010-03-25, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomerna
Jag har en laptop ifall det spelar någon roll. Hur ska jag gå tillväga för att få bort damm?

Det är nog inte damm i ditt fall. Men det låter definitivt som ett hårdvaruproblem om den fryser. Du kan inte röra musen? Och det blir ingen blue screen?
Citera
2010-03-25, 21:27
Medlem
Det låter som ett minnesfel för mig, om du har ett par andra minnen prova dom.
Citera
2010-03-25, 21:58
Medlem
Fantomernas avatar
Jo musen går att röra på, i alla fall till en början. Det går dock inte att trycka på något eller använda några kommandon som t. ex Ctrl+alt+del
Citera
2010-03-25, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomerna
Jo musen går att röra på, i alla fall till en början. Det går dock inte att trycka på något eller använda några kommandon som t. ex Ctrl+alt+del

Jaha. Då kan det vara mjukvarurelaterat ändå. Du kan ju ladda ner gratisprogrammen cccleaner och spybot de rensar datorn på en massa skit - som inte antivirusprogrammen tar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in