2010-03-25, 16:06
Medlem
galen_indies avatar
19mm brukar vara det absolut vanligaste på de bilar som är i trafik.

Kolla så det inte är några låsbultar heller, kan vara lite kniviga att få loss.
Ha därför med dig en uppsats tolvkantshylsor från 17-21 som du kan offra.
På med passade tolvkantsbult, klubba på med hammare och dra loss med eldriven mutterknack.
Funkar strålande! (använde den metoden på Bilia när kundbilar utan korrekt låshylsa kom in)

Och ja, de elektriska mutterknackarna funkar urbra. Riktigt bra riv i dem.
Citera
2010-03-25, 16:22
Medlem
Varför får jag känslan av att TS ska ut och stjäla fälgar.....?

Om nu denna känsla är rätt, så kan man ju undra om TS skulle tycka det vore trevligt om någon stal hans egna fälgar?

Slödder som inte kan hålla fingrarna borta från det som inte är deras borde kastreras med slö skridsko.

Dr Tinnitus
Citera
2010-03-25, 16:41
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Varför får jag känslan av att TS ska ut och stjäla fälgar.....?

Om nu denna känsla är rätt, så kan man ju undra om TS skulle tycka det vore trevligt om någon stal hans egna fälgar?

Slödder som inte kan hålla fingrarna borta från det som inte är deras borde kastreras med slö skridsko.

Dr Tinnitus

För att h*n skrev det, kanske?

I övrigt håller jag med dig, kommer gå bärsärk om det visar sig att jag saknar två fälgar imorgon...
Citera
2010-03-25, 16:59
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playcontrol
Tjena,

Skulle behöva veta bästa verktyget för att ta bort fälgar ute på "fältet".

Högtrycks"skruvdragare" funkar ju inte, och vanligt fälgkors är slitsamt och tar för lång tid!
Det behöver alltså gå så snabbt som möjlig.

Tacksam för svar.

Kanske dags att skaffa dig ett jobb, och börja betala för dig.
Citera
2010-03-25, 17:34
Medlem
DigitalAngels avatar
Citat:
Tjena,

Skulle behöva veta bästa verktyget för att ta bort fälgar ute på "fältet".

Högtrycks"skruvdragare" funkar ju inte, och vanligt fälgkors är slitsamt och tar för lång tid!
Det behöver alltså gå så snabbt som möjlig.

Tacksam för svar.

Bara så du vet, bilägare som tycker om sina bilar skyddar dem som de vore sina barn. Kommer de på dig att röra deras bil, och änmer försöker stjäla någonting. Så kommer du ha svårt att gå, prata eller tycka tillvaron är trevlig närmaste tiden framöver.
Hatar svin som stjäl saker.
Citera
2010-03-25, 17:38
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Kära Playcontrol.
Skulle du vilja vara vänlig att berätta dimension på det tilltänkta fälgparet, bara så man vet vilken beredskap man ska under natten?
Citera
2010-03-25, 19:59
Medlem
Playcontrols avatar
Jag visste att det skulle komma en drös sådana där inlägg.

Om ni läser mina inlägg igen kommer ni märka nåt ni tycks ha missat.

Jag aldrig skrivit att jag kommer stjäla fälgar......
Men visst, det är fritt att tolka det som man vill, bryr mig inte mer eller mindre.
Citera
2010-03-25, 20:00
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nr19UtanBanan
Kära Playcontrol.
Skulle du vilja vara vänlig att berätta dimension på det tilltänkta fälgparet, bara så man vet vilken beredskap man ska under natten?

20" kromfälgar såklart. Känner du dig träffad?
Citera
2010-03-25, 20:09
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Citat:
20" kromfälgar såklart. Känner du dig träffad?

Nä, verkar som att man klarar sig denna gången.

Kanske jag borde fattat innan när du skrev att ägaren inte skulle sakna dem. För jag hade saknat två fälgar nåt enormt när jag ska till jobbet imorgon...
Citera
2010-03-25, 20:11
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nr19UtanBanan
Nä, verkar som att man klarar sig denna gången.

Kanske jag borde fattat innan när du skrev att ägaren inte skulle sakna dem. För jag hade saknat två fälgar nåt enormt när jag ska till jobbet imorgon...

Hmm men för att vara på den säkra sidan, blev lite "orolig" nu.
Du borde nog skriva vilka fälgar du har, samt vart du bor. Så att jag inte råkar ta dina.
Citera
2010-03-25, 20:13
Medlem
core_s avatar
Varför skulle det ta så lång tid med fälgkors? Ett rejält förläningsrör så släpper den mest hårddragna bult fort som fan och sen tar det inte många sekunder att få loss bulten när den väl är lösdragen med samma fälgkors.

Fälgkorset på bulten, kupa handen runt korset och veva som om ditt liv hängde på det.
Citera
2010-03-26, 08:20
Medlem
LiberalAnals avatar
Tillgång till el eller tryckluft är naturligtvis att föredra. Glöm skruvdragare med batteri, de har för klent moment. Fälgkors kan fungera men även där får du litet moment och kommer nog att svära när det trilskas. Enklaste bör vara att göra som någon tidigare skrivit; en uppsättning hylsor från 17 till vad det nu är, 21 eller 22 samt en förlängning eller stång så att du får ett rejält moment. Bara stampa till med foten en gång så att bulten lossnar, sedan skruva loss för hand. För övrigt är en mans bil helig och en påkommen fälgskurk bör räkna med att få samtliga verktyg insparkade med kraft rakt upp i tvåan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in